{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Wankelmotore = skidt ?
  • #1   1. jul 2008 det er en god motor, jeg kan bare personligt bedst lide de "almindelige" for det ved jeg hva er.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=105153

han har vist forstand på det smiley

• #2   1. jul 2008 Det der er dårligt ved den er at det er svært at gøre kamrene tætte. Man kan ikke montere tætningsringe på samme måde som en stempelmotor.

Tilgængæld er opbygningen GENIAL. Kan de gøre dem mere holdbare, er det vejen frem inden for benzinmotore.
    En almindelig familiebil ville jo sagtens kunne nøjdes med en 400cc.

• #3   1. jul 2008 Altså hvis du går ind og opgradere køler, intercooler og oliekøler hvis den har det dvs alt køling, så får du en god bil, og selvfølgeilg skifte de standard seal's med Apex delte seal, så for du en kanon bil og meget køreglæde...! De har et problem med varmeafvikling og det kan alle ejere skrive under på tror jeg... Når du har skiftet de ting så monter et EGT ur i den, og så er du game til vejen ;o)

• #4   1. jul 2008 og så en ting mere, så syntes jeg ikke den er pæn eller hvad man skal sige altså motoren. hvis du fx kigger på en skyline kværn og en rx-7

men det er vel bare smag og behag

• #5   1. jul 2008 jeg har hørt at sådan en morot der skal renoveres for mange penge rimelig tit...

han snakkede om omkring 40000 kr for hver 60 - 80000 km.... er det noget der er noget hold i?

har nemlig overvejet at tage en hjem fra england...

/Kasper

• #6   1. jul 2008 Fuck hvordan en motor ser ud. Det har ingen betydning. Det jeg ikke kan lide ved Wankel er lyden. Synes de lyder lidt som en scooter med hul i udstødningen.

• #7   1. jul 2008 936 .

ahhh. en motor må godt være pæn smiley

• #8   1. jul 2008 Sneaky Fox -->

Det lyder voldsomt for en moderne Wankelmotor.

Det skal dog ikke undre mig om det er korrekt ved en hårdt pumpet motor.

Jeg vil også tro at en gammel NSU eller mazda 616 (RX2) skal renoveres relativt ofte, men slet ikke for et sådan beløb.

• #9   1. jul 2008 Det er rigtigt at de helt gamle wankel motorer ikke er så holdbare.. dvs 100.000km reglen!! De nye er ligeså gode, hvis ikke bedre end mange andre motorer der findes på markedet..

• #10   1. jul 2008 oki dvs. at en RX7 motor skulle holde lige så godt som alle andre biler?

tænker på en std. wankel er lige så god og kræver det samme vedligeholdelse som en std. skyline motor?

• #11   1. jul 2008 Jeg ved ikke med rx7'eren, men rx8'erens motor er lige så god som alle andre motorer, men mon ikke også rx7'erens motor er lige så god..

• #12   1. jul 2008 ...skulle de ikke også være meget tørstige?

• #13   1. jul 2008 en std skyline holder sq nok evig næste i forhold til en wankel

• #14   1. jul 2008 RX8 bruger psyko-meget olie... Kender en som har en RX8, og han er meget træt af dens olieforbrug!

Derudover er Wankel sq lidt et underligt påfund - men litereffekten er helt syg... Jeg gad godt eje en Wankeldrevet bil, hvis det kun var som legetøj.
    Jeg gad ikke hvis det skulle være som hverdagsbil!

• #15   1. jul 2008 I snakker sgu som i har forstand smiley
    99% af alle myterne om Wankelmotoren er baseret på det faktum at de gamle NSU kværne var noget efterkrigstid skrammel i dårlige materialer.

Mazda har aldrig haft problemer med holdbarheden.
    12A motorene snurrer immervæk gerne 200.000km inden de skal renoveres, det er så pga almindelig slidtage.
    13B motoren er ikke så holdbar som sin 12A fætter, den har gerne turbo og bliver straffet noget anderledes end den almindelig hverdagsbalje.

Ja den er ikke så effektiv når det kommer til at slippe af med varmen, det er dog ikke et problem hvis ellers ejeren ikke er et fæ som er ligeglad.
    Nej den er ikke svær at få tæt og skal ikke renoveres hele tiden hvis man bruger kvalitets dele og hovedet.
    Ja den bruger olie, den SKAL bruge olie eftersom at rotorhusene(cylinderne) har deres egen lille oliepumpe og dyser som smører dem.
    Dette er også grunden til at man udelukkende bør anvende højkvalitets MINERALSK olie i ALLE wankelmotorer, inklusiv Renesis kværnen i RX-8.
    Mineralsk olie brænder letter i forbrændingskammeret og efterlader ikke ubrændbare syntetiske stoffer som kan sætte sig fast i pakningsrillerne, med lav kompression til følge.
    Wankelmotoren tager ikke bare 14.000 omdrejninger som folk så gerne går og fortæller, jo en fuldt afbalanceret motor med to delt krumtap kan, men de er mucho dinero og alle de omdrejninger kræver også en portning som ikke er videre anvendelig på gaden. En standard 12A eller 13B snurrer omkring de 9000 omd safe, RX-8 dog 10.000 og det kan de gøre i lige så længe du har benzin i tanken.
    I har nok set den video på Youtube, hvor nogle gutter giver en wankelmotor kniven i indkørslen. Hvis du kan svare ja til det så led igen og tjek om den springer i luften af 9000 omd i 5 minutter uden fartvind til at køle den. SVAR: Nej den dør ud, sikkert pga almindelig overophedning af olien som så gav op med at smøre.
    Hvad der oftest dræber en Wankelmotor er fejl tuning, der skal ikke megen tændingsbanken til og så dør der et Apex seal(stempelring)
    Nogle folk tror at tilskudsdyser er nok, men faktum er at ved overboost slukker fabriks ecu'en for benzin til bagerste kammer og er motoren allerede godt gennembanket/varm skal der ikke mange graders forskel til før der er pre-ignition og manglende kompression. - Derfor skal man efter tuning have justeret ecu'en til stadig at supplere benzin. Er tilskudsdyserne koblet til det eksisterende ledningsnet, er de ikke til den store nytte. Aftermarket justerbar ECU er vejen frem og faktisk ganske billig for en plug & play Apexi PFC.
    Non turbo motorene er en anden historie, de er ligesom ukrudt, de tåler tæsk dagen lang og er rigeligt fed justeret ab fabrik, faktisk kan man hente heste ved at trække benzin ud af standard motoren med en piggyback styring, typisk 10hk på en standard 6-port motor som man finder i anden generation RX-7
    RX-8 motoren har jeg endnu ingen erfaring med, men jeg ved at den er så tæt på optimal justeret/tunet fra fabrikken som den kan være og stadig overholde emissions krav. Der er ikke meget at hente ved konventionel tuning, man skal over i noget turbo og der skal man passe på pga den høje kompression.
    Ja den bruger en del benzin, det gør de fleste hurtige biler.
    Husk at alt som er sjovt koster penge, man får ikke en sportsvogn på et Honda Civic budget

Vælg TO...
    Hurtig
    Billig
    Pålidelig

I spørger bare løs.
    Kim K.

Kommentér på:
Wankelmotore = skidt ?

Annonce