{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
521 visninger | Oprettet:

Gode Råd Som Ny Bilkøber {{forumTopicSubject}}

først vil jeg lige sige at jeg har søgt i forumet, og kan sgu ikk rigtigt finde noget ??

Så ja, er der nogen der har nogle gode råd, fra a-z, en komplet guide på bilkøb, med alt fra køberkontrakt og papirer der skal være i orden, til hva man skal være opmærksom på ved bilen ...

Håber der er nogle der kan hjælpe, eller måske link'e til en sådan guide, der må jo være 1000 friskbagte bilkøbere om dagen der brænder inde med dette spørgsmål ..

tak, Friis,-

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gode Råd Som Ny Bilkøber
  • #1   3. jul 2008 http://www.fdm.dk/public/biler/kobogsalg/

Der er måske noget som kan hjælpe smiley

• #5   3. jul 2008 Det er dyrt at have bil, og du skal regne med afdrag + afgift + forsikring + brændstof hver måned. Desuden skal du regne med penge til løbende vedligeholdelse, og der bør du lægge mindst 500 til side hver måned.

• #6   3. jul 2008 Jeg valgte at købe en gammel smadder kasse og flyve rundt i her det første år, så skulle jeg kører galt, så har jeg kun mistet 1250 kr, hvilket jo er til at overleve smiley

Så anbefaler altid folk er købe noget gammel lort, der kan kører til de skal synes igen. Så kan man nå at få skrabt nogen penge sammen, og man slipper for kasko

• #7   3. jul 2008 Dennis H: Jeg giver dig delvist ret, men en gammel smadderkasse kan blive dyr at holde kørende... Desuden er det ikke kasko'en men ansvarsforsikringen der er dyrest for unge billister. Men man skal nok ikke sætte snuden op efter at få en turbo-raket med 500hk smiley

• #8   3. jul 2008 det var ikke så meget økonomisk jeg lige tænkte på selv, jeg mangler mere svar på fx;
    når man henter bilen, på plader, kan man så kører den hjem på hans forsikring eller hvordan? eller hva gør man?
    og er det ikke smart at lave en kontrakt på købet, eventuelt med de ting han har lovet der er i orden på bilen, så han er fanget hvis ikk det er i orden, eller , ja ??

og så snakkede en fra mit arbejde om at man skulle få ejeren til at lave et DMH-tjek (eller hva fuck, kan ikke huske hva det hedder), de går vist bilen igennem fra hoved til røv ...?

Men mange tak, gir mig til at kigge på de guides nu (:

• Marcus L
    Marcus L Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 353
    #9   3. jul 2008 Husk at lave en slutseddel på handlen. En sådan seddel kan hentes på FDMs hjemmeside. Så er du i hvert fald godt på vej.
    Som førstegangsbilist kan det godt svare sig at købe billigt den første gang, både af hensyn til, hvis det skulle gå galt, men også af hensyn til forsikringen, som jo bliver til at betale. Husk iøvrigt at forhøre dig om forsikringspræmien inden køb! Du kan blive overrasket.

Du skal på forhånd finde ud af hvor meget du vil og kan sætte af om måneden til vedligeholdelse, benzin/diesel, forsikring og evt. reparationer! Det kan nemt blive dyrere end hvad godt er...
    Hvis du har muligheden, så ta' en fagkyndig med ud og se på bilen. Det kan være en god ven som tilfældigvis er mekaniker, eller bare en med en vis forstand. Fire øjne ser bedre end to!
    Held & lykke

/Marcus

• #10   3. jul 2008 FDM, det var det smiley

• Marcus L
    Marcus L Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 353
    #11   3. jul 2008 Att. Rune.

Du kan godt køre på sælgers plader og forsikring. Du har iflg. loven tre uger til at omregistrere - men husk det!
    ...og jo. Du kan få lavet et FDM-tjek hos et FDM testcenter. Det koster vidst omkring 2.000,-, men hvis de finder noget er pengene jo godt givet ud.

/Marcus

• #12   3. jul 2008 Takker (;

• #13   3. jul 2008 Jeg har fået foretaget en FDM-test af min bil, og FDM fandt et par fejl, der ikke eksisterede... Ved sg' ikke, om jeg vil anbefale andre at bruge ~2500 på en test ved FDM...

Kommentér på:
Gode Råd Som Ny Bilkøber

Annonce