Måske ny lov til lastbiler.. {{forumTopicSubject}}
Er jeg den enste der syntes dette er dumt http://ekstrabladet.dk/112/article1030616.ece artikelen omhandler sf og socialdemokraternes ide om at indføre en lov der siger alle højresvingene lastbiler skal lavet et orinterings stop....
personligt tror jeg sku ikke på det virker... det der skal til er mere vågne chaufføre og mere vågne cyklister, som måske skulle lære hvor man ikke kan ses fra....
men en nemmere og bedre løsning tror jeg er at ændre stoppe linjen så lastbilen enten holder længere tilbage eller cykelisterne holder længere fremme....
og i sidste ende måske helt opdele cykel / normal trafik lys så cyklerne for deres eget lyssignal at følge som kan aktiveres ala fodgænger lyset....
okt 2004
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 104 Svar: 995
Der er sket noget i samfundet som har fået folk op af stolen og de kommer så lynhurtigt med en løsning der hverken er halvt eller helt gennemtænkt..
men det lyder godt og de får noget medie dækning..
Men det er også det eneste de er interesseret i.
jan 2005
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 7 Emner: 250 Svar: 12.738
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 6 Emner: 49 Svar: 292
Det villle også hjælpe på det hvis cyklisterne ikke bare tænker: "Jeg har førsteret, han skal holde for mig, så jeg drøner bare videre!!" og så regne med at de holder tilbage.
Det er jo ikke lastbilchauførren det gør ondt på hvis han svinger uden at have set noget.
Har i iøvrigt lagt mærke til at det stort set kun er kvinder der er blevet kørt ihjel?
jan 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 87 Svar: 1.553
jul 2005
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 83 Svar: 2.056
Men det er sgu altid trist når uskyldige mennesker må lade livet på den måde.
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 1.168
Læs lige artiklen igen.. Forslaget kommer fra DCU og ikke S+SF. De bakker bare op om det, hvis det er det der skal til for at undgå disse vanvittige ulykker...
dec 2004
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 271 Svar: 5.497
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 107 Svar: 158
dec 2003
Følger: 7 Følgere: 12 Biler: 11 Emner: 92 Svar: 1.622
Har selv kørt lastbil 5 år og i kbh c er der absolut ingen cyklister der overholder nogen form for regler men det betyder jo så heller ikke de bare skal jordes ned.
feb 2005
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 4 Emner: 54 Svar: 2.648
De orintere sig slet ikke. Ser tit her i Århus hvordan de bare krydser en vej uden at kigge sig for eller laver venstre sving i krydsene.
Meget af det tror jeg også skyldes deres manglende erfaring / rutine som akmindelig billist.
Husk på mange inde i storbyerne har aldrig taget et kørekort eller brugt det særlig meget
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 6 Emner: 49 Svar: 292
Mikael R: Præcis
jan 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 87 Svar: 1.553
og jeg køre selv lastbil og har været tæt på at klippe en eller 2 cykellister som bliv på siden der for jeg altid holder en sekundt eller 2 når der grønt hvis jeg er i tvilv om der kommet en cykelist mens jeg har holdt der....
osse der for jeg foreslog det med at rykke linjen for biler/lastbiler tilbage da de så ville cykle frem så frem der mulighed for det...
Måske ny lov til lastbiler..