{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
668 visninger | Oprettet:

Måske ny lov til lastbiler.. {{forumTopicSubject}}

Er jeg den enste der syntes dette er dumt http://ekstrabladet.dk/112/article1030616.ece artikelen omhandler sf og socialdemokraternes ide om at indføre en lov der siger alle højresvingene lastbiler skal lavet et orinterings stop....

personligt tror jeg sku ikke på det virker... det der skal til er mere vågne chaufføre og mere vågne cyklister, som måske skulle lære hvor man ikke kan ses fra....

men en nemmere og bedre løsning tror jeg er at ændre stoppe linjen så lastbilen enten holder længere tilbage eller cykelisterne holder længere fremme....

og i sidste ende måske helt opdele cykel / normal trafik lys så cyklerne for deres eget lyssignal at følge som kan aktiveres ala fodgænger lyset....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Måske ny lov til lastbiler..
  • #1   8. jul 2008 Det er blot typisk SF og Sosserne..

Der er sket noget i samfundet som har fået folk op af stolen og de kommer så lynhurtigt med en løsning der hverken er halvt eller helt gennemtænkt..

men det lyder godt og de får noget medie dækning..

Men det er også det eneste de er interesseret i.

• #2   8. jul 2008 Cykelstien og vejen skal bare separeres med et jern gitter også skal der være et spejl på den modsatte side af vejen så man kan se bagud hvor man både ser cykelstien og sit eget køretøj

• #3   8. jul 2008 Det er et generelt problem at de lovforslag og tiltag, der bliver gjort noget ved, kun bliver gjort halvhjertet, fordi at de ikke vil ligge nok penge til det.

Det villle også hjælpe på det hvis cyklisterne ikke bare tænker: "Jeg har førsteret, han skal holde for mig, så jeg drøner bare videre!!" og så regne med at de holder tilbage.
    Det er jo ikke lastbilchauførren det gør ondt på hvis han svinger uden at have set noget.

Har i iøvrigt lagt mærke til at det stort set kun er kvinder der er blevet kørt ihjel?

• #4   8. jul 2008 det fordi kvinder gennerelt ikke er aggrasive nok i traffiken og der for holder sig tilbage... tilfældigvis er det bare sådan er man skal enten foran lastbilen eller et stykke til siden før man kan ses men det er åbenbart svært for nogle...

• #5   8. jul 2008 Jeg synes Anders T har fat i noget af det rigtige - hvis folk gad at være lidt mere opmærksomme når de sidder på deres cykel, så ville vi have taget et stort skridt på vejen mod færre ulykker. Jeg cykler næsten aldrig længere, men hvis jeg skulle til det, så har alle de her historier da lært mig at være opmærksom i disse situationer.

Men det er sgu altid trist når uskyldige mennesker må lade livet på den måde. smiley

• #6   8. jul 2008 @Søren
    Læs lige artiklen igen.. Forslaget kommer fra DCU og ikke S+SF. De bakker bare op om det, hvis det er det der skal til for at undgå disse vanvittige ulykker...

• #7   8. jul 2008 Det er så trist, at det er chaufførene der skal gøres til syndebukke i det her tilfælde. Cyklister glemmer at de er de mindste, og bare kan cykle hvor det passer dem. Det samme gælder de amatørryttere der tror de må fylde en hel kørebane, bare fordi de har en racercykel og trækker i deres cykeltøj.. Jeg giver dem tit hornet når jeg kører bag dem.. Dor deres egen skyld

• #8   8. jul 2008 jeg kan kun sige jeg køre selv lastbil og jeg tror på vis man husker og stille sine spejle som de skal være og husker og bruge dem og ikke laver alt muligt andet når man svinger til højer så er jeg sku mene at en cykellist er til at se . men iden med at rykke stoplinjen tilbage er en god ide .

• #9   8. jul 2008 Man kan indstille sine spejle nok så rigtigt men der vil altid være blinde vinkler. Træk stoplinien for biler/lastbiler lidt tilbage og der vil være et lidt bedre overblik. Der vil altid ske disse ulykker men man kan prøve at nedbringe dem, for der vil altid være enten en cyklist eller en bil/lastbil der lige kan nå med over inden der blir rødt. Men det vil også være helt fint hvis der blir lavet et stop inden de svinger da man så vil kunne orientere sig ordentligt.

Har selv kørt lastbil 5 år og i kbh c er der absolut ingen cyklister der overholder nogen form for regler men det betyder jo så heller ikke de bare skal jordes ned.

• #10   8. jul 2008 Nicolai Z. Det er sgu ikke fordi kvinder ikke er agressive. Det er fordi de ikke tænker sig om. De har så mange andre tanker i hovedet.
    De orintere sig slet ikke. Ser tit her i Århus hvordan de bare krydser en vej uden at kigge sig for eller laver venstre sving i krydsene.

Meget af det tror jeg også skyldes deres manglende erfaring / rutine som akmindelig billist.
    Husk på mange inde i storbyerne har aldrig taget et kørekort eller brugt det særlig meget

• #11   8. jul 2008 Nicolai Z: De dør jo netop fordi de IKKE holder sig tilbage?

Mikael R: Præcis smiley

• #12   8. jul 2008 Anders T det ikke helt korrekt mange ulykkerne sker fordi de holder sig på siden af lastvogenen og køre med når der grønt på den måde bliver de i den blinde vinkel... og jo det oftes kvinder der holder sig lidt fra krydest... ved ikke om de tror de sikrere der i stedet for at køre helt frem foran...

og jeg køre selv lastbil og har været tæt på at klippe en eller 2 cykellister som bliv på siden der for jeg altid holder en sekundt eller 2 når der grønt hvis jeg er i tvilv om der kommet en cykelist mens jeg har holdt der....

osse der for jeg foreslog det med at rykke linjen for biler/lastbiler tilbage da de så ville cykle frem så frem der mulighed for det...

Kommentér på:
Måske ny lov til lastbiler..

Annonce