{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bus/Lastbilkort???
  • #4   10. jul 2008 jep, med stort kørekort må du godt køre bus, bare ikke med kunder. da det kræver første hjælps kursus og erhvervskort osv...

men du må gerne leje en kæmpe bus og invitere familien med en tur syd på! hehe...

du må så vidt jeg ved IKKE køre ledbus, da det kræver hængerkort. men den er jeg ikke 100% sikker på den regel

• #5   10. jul 2008 ?? er i sikker på det?

jeg har en Kollega som har taget stort kort (det er godt nok mange år siden) men alligvel?

han siger at han må køre bus, bare uden betalende passagerer.

hvor ny er den regel i omtaler?

• #6   10. jul 2008 ja reglen er lavet om for nogle år siden..

• #7   10. jul 2008 korrektion Martin..... erhvervskort til kategori D hedder 425 i kode.... kiggede lige efter på mit kørekort, har det nemlig.

Men ja, du må på ingen måde føre en bus, uden kategori D, de ting du omtaler med betalende gæster og bussens registrering, kan så komme på tale om du skal have erhvervskort eller ikke.

sådan er det....

• #8   10. jul 2008 Steffen --> ja okay! i gamle dage...

han tog det for 25 siden. det galdt for både lastbil og busser, bare ikke hænger og ledbus.

så er der lavet om på den regel åbenbart

• #11   10. jul 2008 Okay... Trist... Takker

• #13   10. jul 2008 Martin --> ok. hvad så dem der har taget kortet før 1996? gælder deres kort så stadig som da de tog det? eller er det også ændret så de kun må køre lastvogn?

• #14   10. jul 2008 Peder, din kollega må faktisk knap nok køre bus i dag. Han må foretage prøvekørsel for et værksted, hvor han er ansat.

Ellers må han kun køre busser, som er registreret til privat brug, altså ikke erhvervskøretøjer, såsom turistbusser og sådan. Medmindre de registrede til udlejning.
    Derudover må han ikke forlade landet i bus, medmindre han har blåt kvalifikationsbevis, og desuden er der også nogle restriktioner på hans kørsel, hvis han ikke har det hvide kvalifikationsbevis.

Så hans gamle kørekort er næsten ikke noget værd i dag, efter at de ændrede reglerne.

• #15   10. jul 2008 Ledbus kræver heller ikke hængerkort længere.....

• #16   10. jul 2008 Bigfoot --> ok, det siger jeg sgu lige videre! hehe... ikke fordi han kommer til at bruge det.

men alligevel! hehe tossede regler!

• #17   10. jul 2008 underligt at ledbus ikke kræver hængerkort??

så burde det jo heller ikke kræve hængerkort når man køre med hænger efter trækker?

hehe, de bybusser med led vi har i Århus er da ret lange. ligesom en lastbil.

• Jan  M
    Jan M Tilmeldt:
    dec 2003

Følgere: 1 Biler: 2 Svar: 699
    #19   10. jul 2008 Så er det jo godt man tog til erhverv den gang.
    det skal jo bare fornyes hver 5 år.

Kommentér på:
Bus/Lastbilkort???

Annonce