5.369 visninger
|
Oprettet:
forskellen på HK og NM {{forumTopicSubject}}
hvilken forskel gøre det hvis man køre bil med mange HK og relativt lidt i NM eller med en del HK og rigtig meget NM? der tales kun benzin biler..
seriøse svar tak
jan 2006
Følger: 45 Følgere: 45 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 334
mar 2005
Følger: 62 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 123 Svar: 1.557
nm er trækket, og er lave omdrejninger
Fx Polo 6n
1.4 16v 101 hk 120 nm - Mange omdrejnigner for komme frem
1.6 8v 75 hk 135 nm - større bundtræk (skal ikke pines så meget)
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 176
jul 2003
Følger: 9 Følgere: 9 Biler: 1 Emner: 255 Svar: 3.966
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 176
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 27 Biler: 3 Emner: 121 Svar: 1.010
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 128
HK er topfart.
sådan kan det vel ca. beskrives...
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 1.168
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.243
Det der accelererer en bil er HK og har intet med NM at gøre.
Derfor er 2 identiske biler med sammen HK og stor forskel i NM altid lige hurtige, altså hvis begge gearkasser og udvekslinger er optimale.
okt 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 22 Svar: 366
Hvis du ikke har meget vægt, jamen så er det en fordel blot at kunne træde hurtigt rundt, men har du vægt med hjælper det ikke at kunne træde hurtigt, hvis du ikke kan træde hårdt nok.
Syntes selv det er den bedste forklaring jeg har på det.
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.243
Ofte kompenserer man for det manglende moment ved at udstyre bilen med en anden udveksling o bagtøj og gearkasse, netop for at den ikke kommer for langt bagefter ved mellem accelerationen....
Men det er svæt at forstå, for kører man i en diseln opleves den pisse hurtig, man træder blot pedalen i bund og bilen skyder frem ved lave og dovne omdrejninger og skal man gøre tilsvarende i en moment svag bil skal man et par gear ned for at få samme acceleration.
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.243
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 70 Biler: 1 Emner: 163 Svar: 5.913
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 70 Biler: 1 Emner: 163 Svar: 5.913
okt 2003
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 380 Svar: 4.243
Hvor min benzin bil skal have omdrejninger før der sker noget og det er ved at irritere mig, når man tage ren tur at bilen skal presses sådan før der sker noget.
okt 2007
Følgere: 79 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.201
Når du får dine skolepenge tilbage, har du pligt til at dele med BG
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 401 Svar: 11.296
nu spørger jeg nok dumt.
men er der en bivirkning ved og montere et lettere svinghjul?.
Jeg mener der er vel en grund til at den har den vægt fra bilproducentens side?
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 401 Svar: 11.296
arh det går nok så.
skidt med hvis måske kun går 210 nu.
hvis mellemacceleration/optræk er blevet betydeligt forbedret.
Det jo det som trykker en tilbage i sædet.
og vinder lyskrydsdueler med
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 259 Svar: 1.257
3S-GE 2.0 156hk - 186Nm
Rover V8 3.5 160hk - 285Nm
Nu går vi ud fra de 4hk i forskel ikke påvirker udfaldet
Hvilken motor vil rykke fra?
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 401 Svar: 11.296
dragrace eller bane?
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 401 Svar: 11.296
jeg vil hellere have en bil der trække et par G eller flere
end en bil der bare flyver som en raket.
men som skal bruge mere end 500m for at kunne gøre det.
Forstår du mig
men det får jeg aldrig råd til.
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 401 Svar: 11.296
tja hvis man nu ligger og køre 80 på landevejen i 5gear.
så er der nok behov for at gå ned i fjerde skal du se
har ikke den store forstand på tuning.
Har ikke penge til det.
har ikke tid.
Men ja du har nok ret.
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 401 Svar: 11.296
men det sagde du ikke noget.
jeg tror da alle bruger 5gear når de køre landevej :).
uh ja det kender jeg godt.
der ikke råd til byture og man skal bare leve af rugbrød for at spare sammen til bilen.
men du bliver aldrig færdig med din opel gør du.
jul 2004
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 5 Emner: 259 Svar: 1.257
Jeg kan ikke nikke godkendende til denne ide, men manden som udtalte dette havde fat i en vigtig ting.. Nm har en stor del at skulle have sagt.
Emnet her er et temmeligt stort samtale emne på internettet. Prøv at google det. Jeg har efter at have læst lidt, fået det indtryk at af disse to motorere ville Rover V8'eren rykke klart fra 3S-ge motoren i mellemaccelerationerne, da Nm spiller en stor rolle i forhold til acceleration.
På et forum vedr. baneræs blev der givet udtryk for at en motorkarakteristik med et højt antal Nm ville være at foretrække på en bane med mange sving da der i så fald ville være stort behov for at indhente tid imellem disse. Altså have en bedre acceleration.
Dermed ikke sagt at en motor med 0 hk og 1000Nm vil være voldsom.. det er to sider af samme mønt og den ene følger den anden alt efter motorkarakteristik..
forskellen på HK og NM