1.222 visninger
|
Oprettet:
Hvad gør jer med " sjældne biler"? {{forumTopicSubject}}
Tænkte lidt på hvad jer med Skyline, Supra, Silvia, Eclipse osv gør når bilen skal til mekaniker. Bruger i bare en normal eller bliver bliver kørt til en der er specialiseret?
Vh Søren.
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 538
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 63 Biler: 5 Emner: 136 Svar: 2.799
jul 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 92 Svar: 1.885
Men ellers er jeg ik meget for værksted
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.733
Kender en der fik hentet en Camry Solana hjem fra USA.. der fik han at vide, at der var en mekaniker ved toyota i Hamburg der var ekspert.. nu kører han der ned hver gang den skal til service.
jul 2003
Følger: 113 Følgere: 141 Biler: 3 Emner: 99 Svar: 11.333
Har flere skræmmende oplevelser med aut. værksteder der ikke vidste hvad de stod med foran sig og bare lavede tingene som de troede de burde laves.
Så trækker på det ene Toyota værksted jeg ved kender til MR2 og ellers klubbens medlemmer, folk der har MR2 så langt inde på rygraden at de næsten kender fejlene inden bilen er ankommet.
mar 2007
Følger: 41 Følgere: 44 Biler: 5 Emner: 13 Svar: 2.049
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 427
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
Nu har jeg selv en special bil dog ikke i sports kategorien, men min bil findes der ikke så mange af og mange alm. værksteder vil slet ikke rør den da de ikke kender den model..
Jeg vil forslå du bruger en autoseret og siger det kun fordi jeg altid har haft god erfaring med dem. og selv kun bruger dem undtagen hvis det er styling så bruger jeg et firma jeg kender der laver sådan noget.
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 63 Biler: 5 Emner: 136 Svar: 2.799
Dele til feks Skyline er ikke lige noget du finder i FTZ
Men ud over det, så har du jo helt ret.. det er helt normale biler.
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 20 Svar: 427
Det har du helt ret,men nu spurgte han jo efter hvor folk faar dem repareret.Ja delene er nok noget nemmere at skaffe selv
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
Snakker vi om en motor renovation eller alm rep*??
okt 2004
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 4.353
jul 2003
Følger: 113 Følgere: 141 Biler: 3 Emner: 99 Svar: 11.333
Fx så pusher jeg alle mine reservedele igennem et Toyota værksted i den anden ende af landet, fordi at de har en reservedels-abe dér som selv har kørt med samme type motor så han ved præcis hvilke stumper jeg taler om når jeg kalder det hele for dimsen og stik-i-jawerten.
Alm service med olieskift, filterskift ovs foretages privat. Sporing sender jeg den til anden ende af landet. Større opgaver med motoren klares i klubben eller særskilte værksteder for tunede biler.
Det genere heldigvis ikke mig at reservedelene kun kan skaffes org næsten - for jeg ville alligevel ikke proppe noget uorg i min bil - på trods af det i mange tilfælde kan være samme kvalitet. Men hvorfor tage chancen? Org ved man passer og det holder.
jul 2003
Følger: 13 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 35 Svar: 1.445
.
jul 2003
Følger: 113 Følgere: 141 Biler: 3 Emner: 99 Svar: 11.333
1. Skulle have monteret ruder, medbragte ALLE clips, lister, gummiklister (potylgummi eller hvad fanden det nu hedder) Da jeg hentede bilen var halvdelen af clips ikke monteret og ruderne limet i - for højt, så resten af bilens lister ikke kunne monteres.
2. Sporing, ringer særskilt og forsikre mig at de kan spore en MR2 og kender til det. Får det udført og betaler, 1000km senere vælger jeg at spore igen, da undervognen, samt bøsninger var helt nye. Det andet værksted notere at 9 værdier er udenfor tolerancerne - og at sporestængerne i bag altså stadig er rustet sammen og skal ha varmes op for at løsnes. Ergo havde 1. værksted ikke sporet den i bag.
3. Kører på værksted med lidt småproblemer med motoren, mekanikeren kigger ned og så op på mig. "Er det en import?" Ja motoren er... "Ja det kan jeg se - aircon" Øhh nej det er en kompressor. Der valgte jeg så at finde andet værksted.
4. Ladelampen lyste periodisk og jeg smider på værksted og får dem til at tjekke remme osv. Jeg nævner at jeg tidligere har haft problemer med den brænder/rykker forbindelserne fra hinanden. Mekanikeren forsikre mig om at det ikke er problemet, men derimod generatorens kul der er færdige. Jeg bestiller ny og får en fra klubben til at montere - og da han ligger under bilen fortæller han ganske som jeg havde sagt til mekanikeren - at stelkablet var revet løs. De kablet var sat på igen virkede generator upåklageligt.
Så nej - jeg smider ikke mine surttjente penge på aut.værksteder med høj timeløn i den tro at så ved de også hvad de roder med.
Har man en nyere bil, så ja, så ved de det, for de modeller kommer konstant på værksted og de kender fejlene. Men gamle og/eller specielbiler kan efter min erfaring tit bruge tid, penge og krafter på at fejlsøge og udbedre ting der er unødvendige
okt 2004
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 4.353
1. Ruderne kan ikke undskyldes med at det er fordi de ikke kender din model, skal en rude limes i så sæter man listen på ruden før limen ligges på!
2. Har selv prøvet at spore en bil hvor en af de andre på værkstedet havde varmet sporstænger og efter 14dage skulle den spores igen og der måtte JEG stå og varme det hele igen, når rusten først har sat sig så skal det tages af og renses for at undgå det!
3. Det kan være en af dem som måske ikke skal have lov at arbejde med mekanik.
4. Havde han overhovedet haft bilen inde på værkstedet før han gav dig den diagnose?
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
sådan noget som du lige nævnte ville jeg nokogså lave selv..
Men på sådan en som min sider der en computer og styre alt så bare jeg begynder at rode med noget og det ikke er sat rigtigt sammen så får jeg klar besked fra bilen.
Men sådan noget som starter og genrator og lidt små ting kan man godt selv lave..
Nu vi er ved værksteder så skal det lige siges jeg har total dårlig erfaring med de små værksteder de snyder og lapper og siger det er nyt..Har en bedere og dyre erfaring med autoseret værksted, men til gengæld er den i kanon stand når man får den tilbage.
jul 2003
Følger: 113 Følgere: 141 Biler: 3 Emner: 99 Svar: 11.333
Samme værksted skulle enddog finde ud af hvorfor bilen rystede i rattet, men afbrød deres undersøgelser øjeblikkeligt, da en kammerat ringede og spurgte hvorfor helvede jeg kørte som en idiot på hovedvejen - hvortil jeg ku svare jeg sad hjemme.
2. 9 værdier bør ikke ku rykke sig på 1000km med min kørsel aka morfar da motoren var sprit ny.
4. Ork ja, han havde den på lift og tjekket om remme var slappe osv.
okt 2004
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 4.353
2 - jo sagtens, hvis bøsningerne er helt nye vil de give sig når de er kørt til osv, vi har lige måttet gøre det på en gr vitara helt nye bære arme osv, efter han havde kørt 1000km var ALT skævt bagi igen, og vi har jo udskrift på at det stod som det skulle fra første gang ..
4. hvis han har haft det er det en dummert, for du kan tydeligt se kabler og lign ..
jul 2003
Følger: 113 Følgere: 141 Biler: 3 Emner: 99 Svar: 11.333
Alle steder MR har været indleveret har været aut.værksteder - benytter dog de små værksteder når der er et akut luksusproblem (efterspænding af hjul, en klap der ikke kan åbne eller lign)
MR har faktisk stået på "hold" i månedsvis fordi jeg venter på mekaniker får tid. Har bestemt ikke lyst til at sende den på andet værksted og betale tårnhøj pris for et stykke arbejde som måske alligevel ikke blir udført ordentligt eller korrekt
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
Meeeeen har det squ ikke godt med andre skal skrue i min bil
okt 2004
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 4.353
sep 2005
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 94 Svar: 908
Er ved at hente en Eclipse GST til landet, og har været lidt i tvivl om hvordan og hvorledes. For det er jo kun en 2 liters turbo motor der sidder i den, og dem er kører der da mange rundt med, fiat coupe osv.
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
okt 2004
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 4.353
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
Hmm så må de jo lave det om..
Men giver dig ret i man har det best ved at give den til en som kender bilen og det også det jeg gør..
Betaler mig også fra tingene hvis ikke jeg har tid, men billigere er det hvis man selv kan. bruger tit et gør det selv værksted i køge som jeg kommer tit på da jeg laver lidt forskeligt for venner og bekendte..
Men klart er det en hobby bil lige som min så er man lidt mere opmærksom på hvem som skal rør ved den. i mit tilfælde er jeg sku ligeglad med han´s timeløn for kan han lave det på rimelig tid og godt så fuck prisen så er det bare fedt at kunne køre derfra uden at skulle tænke på om det holder..
Men har stået 14 dage fordi jeg vented på en som har en sigma magen til min og måtte få ham til at lave det da mitsubishi ikke selv kender bilen og ikk tør give et bud på hvor langtid det vil tage da de ikke kender modellen.
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
jul 2003
Følger: 113 Følgere: 141 Biler: 3 Emner: 99 Svar: 11.333
feb 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 177
Det handler om tillid. Hvis du ikke har en kammerat, så snak med et autoriseret værksted, evt. den mekaniker de mener vil være bedst til at lave den. Virker han som en seriøs person med god erfaring, så kan du sagtens lade den person lave den. Men jeg ville ALDRIG bare overlade et specielt, sjældent eller interessant køretøj til et uautoriseret værksted, hvor jeg ikke vidste hvem der lavede det. Der er for mange lærlinge med ti tommelfingre der lige skal hen og pille, hvis man ikke har en helt klar aftale.
jul 2005
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 83 Svar: 2.056
Hvad er det for et gør det selv værksted? Bare hvis man selv skulle få samme idé.
okt 2004
Følger: 85 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 4.353
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
Helt enig.. Mange små værksteder prøver og skylde hænderne af på henanden hvis de får lavet en lille bule eller ris.. Nej tak autoriseret holder jeg på er de mest seriøse..
Selvf. laver de da fejl de er mennesker jo, men så længe de bare selv laver det igen uden man skal bokse eller i retten og det tager 5 måneder vil jeg heller bruge autorisereret
apr 2005
Følgere: 152 Biler: 2 Emner: 182 Svar: 10.273
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
Det ligger på københabns vej 251. lidt længere nede forbi hi fi klubben hvis du ved hvor den er..?? nede ved det gør det selv værksted er der også en auto ophugger..
feb 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 177
Det kan godt være de ikke har diagrammerne på det hele i løbet af den første dag, men det kan de sq skaffe i løbet af forholdsvis kort tid. Hvis de ellers gider..
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 57 Svar: 554
jul 2005
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 83 Svar: 2.056
Tak for det.
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
Tænkte det samme som dig..
Det skal lige siges at det er så stor forskel på de moddeller til min model du ikke tror det..
Find den på nettet og du vil hurtigt se at det er den yberste luxus bil Japanerene har lavet den gang.. der er kamp stor forskel..
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
http://www.berlingske.bilzonen.dk/test-og-artikler/bil-tests/1991/8/intelligent-japansk-hoejteknologi
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
apr 2006
Følger: 41 Følgere: 43 Biler: 3 Emner: 670 Svar: 5.138
Nemlig...
Hvad gør jer med " sjældne biler"?