{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad gør jer med " sjældne biler"?
  • #1   16. jul 2008 Ville mene at folk med sådanne biler enten er folk med stor interesse for mekanik og selv roder med dem og den anden type er dem med et guldæg i røven som betaler sig fra det hele. Men det billigste i længden er at selv lave bilerne og ellers trække på andre med samme biler, eller betale dyrt for at få dem lavet, medmindre det er en venne tjeneste.

• #2   16. jul 2008 Bruger det nærmeste værksted hvis jeg ikke gider rode med det selv.

• #3   16. jul 2008 Nu er min så ik lige inden for den kategori, men da min kom på værksted for og få lave plejllejer, der blev det Kronsbjerg i Nyborg der lavede det. De har en ansat som er ret skrap til de CA18DET motore og SR20DET. Og kender en del der har fået lavet det der.

Men ellers er jeg ik meget for værksted

• #4   16. jul 2008 tja - hvis du overvejer at indkøbe et sådant automobile, så kontakt importøren og hør om de har en mekaniker med speciale i den bil i DK - alternativt kan du køre til tyskland eller sverige... Sender du den til et værksted uden ekspert i lige netop den bil, kan du risikere ringe reparationer og lærlinge der vil bruge den til ræs.

Kender en der fik hentet en Camry Solana hjem fra USA.. der fik han at vide, at der var en mekaniker ved toyota i Hamburg der var ekspert.. nu kører han der ned hver gang den skal til service.

• #5   16. jul 2008 Nu ejer jeg ikke én af omtalte biler, men tilsyneladende er MR2 så gammel at de mekanikere der er rundt omkring ikke kan finde rundt i den - og da slet ikke i kompressormotoren

Har flere skræmmende oplevelser med aut. værksteder der ikke vidste hvad de stod med foran sig og bare lavede tingene som de troede de burde laves.

Så trækker på det ene Toyota værksted jeg ved kender til MR2 og ellers klubbens medlemmer, folk der har MR2 så langt inde på rygraden at de næsten kender fejlene inden bilen er ankommet.

• #7   16. jul 2008 Den står på "hjemmebyg" hvis man ikke har 10 tommelfingre, er det ikke så svært igen smiley

• #8   16. jul 2008 Nu er de biler du naevner jo ikke svaerere at arb paa end saa meget andet.Medmindre det er noget helt specielt der er gaaet i stykker kan enhver ordentlig mekaniker lave dem

• #9   16. jul 2008 Schaltz S:

Nu har jeg selv en special bil dog ikke i sports kategorien, men min bil findes der ikke så mange af og mange alm. værksteder vil slet ikke rør den da de ikke kender den model..

Jeg vil forslå du bruger en autoseret og siger det kun fordi jeg altid har haft god erfaring med dem. og selv kun bruger dem undtagen hvis det er styling så bruger jeg et firma jeg kender der laver sådan noget.

• #10   16. jul 2008 Claus.. både og.. reservedele er noget sværere at få fat på.
    Dele til feks Skyline er ikke lige noget du finder i FTZ smiley
    Men ud over det, så har du jo helt ret.. det er helt normale biler.

• #11   16. jul 2008 Kim
    Det har du helt ret,men nu spurgte han jo efter hvor folk faar dem repareret.Ja delene er nok noget nemmere at skaffe selv

• #12   16. jul 2008 Det skal så lige siges at det kommer an på hvor meget el. der er i bilen. for er der lige så meget som på min kan du næsten ikke lave noget selv og dog lidt kan man jo altid..

Snakker vi om en motor renovation eller alm rep*??

• #13   16. jul 2008 Folk piver da, alle værksteder kan da lave biler uanset type/model og mærke, enestre problem kan være at få fat i reservedelene , men det er da INTET problem for værkstedet at lave mekaniske ting for dem, ellers er i da kørt galt i byen hvor i har været.

• #14   16. jul 2008 Man finder lynhurtigt et værksted som har lidt mere om modellen end andre. Typisk fordi de har en ansat der selv ejer eller har ejet tilsvarende/og eller lign model.
    Fx så pusher jeg alle mine reservedele igennem et Toyota værksted i den anden ende af landet, fordi at de har en reservedels-abe dér som selv har kørt med samme type motor så han ved præcis hvilke stumper jeg taler om når jeg kalder det hele for dimsen og stik-i-jawerten.

Alm service med olieskift, filterskift ovs foretages privat. Sporing sender jeg den til anden ende af landet. Større opgaver med motoren klares i klubben eller særskilte værksteder for tunede biler.

Det genere heldigvis ikke mig at reservedelene kun kan skaffes org næsten - for jeg ville alligevel ikke proppe noget uorg i min bil - på trods af det i mange tilfælde kan være samme kvalitet. Men hvorfor tage chancen? Org ved man passer og det holder.

• #15   16. jul 2008 Selv en gammel Uno Turbo som min er ukendt for mekanikerne, så jeg laver så vidt muligt alt selv. Den har endnu ikke været afsted på værksted, selv om jeg da nogen gange godt kunne finde på det da min egen tid til det er ret begrænset.

.

• #16   16. jul 2008 Steinmeister - Kan lige ridse de grummeste tilfælde op med MR2.

1. Skulle have monteret ruder, medbragte ALLE clips, lister, gummiklister (potylgummi eller hvad fanden det nu hedder) Da jeg hentede bilen var halvdelen af clips ikke monteret og ruderne limet i - for højt, så resten af bilens lister ikke kunne monteres.

2. Sporing, ringer særskilt og forsikre mig at de kan spore en MR2 og kender til det. Får det udført og betaler, 1000km senere vælger jeg at spore igen, da undervognen, samt bøsninger var helt nye. Det andet værksted notere at 9 værdier er udenfor tolerancerne - og at sporestængerne i bag altså stadig er rustet sammen og skal ha varmes op for at løsnes. Ergo havde 1. værksted ikke sporet den i bag.

3. Kører på værksted med lidt småproblemer med motoren, mekanikeren kigger ned og så op på mig. "Er det en import?" Ja motoren er... "Ja det kan jeg se - aircon" Øhh nej det er en kompressor. Der valgte jeg så at finde andet værksted.

4. Ladelampen lyste periodisk og jeg smider på værksted og får dem til at tjekke remme osv. Jeg nævner at jeg tidligere har haft problemer med den brænder/rykker forbindelserne fra hinanden. Mekanikeren forsikre mig om at det ikke er problemet, men derimod generatorens kul der er færdige. Jeg bestiller ny og får en fra klubben til at montere - og da han ligger under bilen fortæller han ganske som jeg havde sagt til mekanikeren - at stelkablet var revet løs. De kablet var sat på igen virkede generator upåklageligt.

Så nej - jeg smider ikke mine surttjente penge på aut.værksteder med høj timeløn i den tro at så ved de også hvad de roder med.

Har man en nyere bil, så ja, så ved de det, for de modeller kommer konstant på værksted og de kender fejlene. Men gamle og/eller specielbiler kan efter min erfaring tit bruge tid, penge og krafter på at fejlsøge og udbedre ting der er unødvendige

• #17   16. jul 2008 Christina -

1. Ruderne kan ikke undskyldes med at det er fordi de ikke kender din model, skal en rude limes i så sæter man listen på ruden før limen ligges på!

2. Har selv prøvet at spore en bil hvor en af de andre på værkstedet havde varmet sporstænger og efter 14dage skulle den spores igen og der måtte JEG stå og varme det hele igen, når rusten først har sat sig så skal det tages af og renses for at undgå det!

3. Det kan være en af dem som måske ikke skal have lov at arbejde med mekanik.

4. Havde han overhovedet haft bilen inde på værkstedet før han gav dig den diagnose?

• #18   16. jul 2008 Christina J:

sådan noget som du lige nævnte ville jeg nokogså lave selv..

Men på sådan en som min sider der en computer og styre alt så bare jeg begynder at rode med noget og det ikke er sat rigtigt sammen så får jeg klar besked fra bilen.

Men sådan noget som starter og genrator og lidt små ting kan man godt selv lave..

Nu vi er ved værksteder så skal det lige siges jeg har total dårlig erfaring med de små værksteder de snyder og lapper og siger det er nyt..Har en bedere og dyre erfaring med autoseret værksted, men til gengæld er den i kanon stand når man får den tilbage.

• #19   16. jul 2008 1. Havde endda vedlagt kopi af org. rep.bog med hvordan ruderne skulle monteres. Det er FY FY at lime dem i smiley
    Samme værksted skulle enddog finde ud af hvorfor bilen rystede i rattet, men afbrød deres undersøgelser øjeblikkeligt, da en kammerat ringede og spurgte hvorfor helvede jeg kørte som en idiot på hovedvejen - hvortil jeg ku svare jeg sad hjemme.

2. 9 værdier bør ikke ku rykke sig på 1000km med min kørsel aka morfar da motoren var sprit ny.

4. Ork ja, han havde den på lift og tjekket om remme var slappe osv.

• #20   16. jul 2008 Christina J - 1 - hvis det er listeruder der ikke skal limes i er det da endnu nemmere ! Så kan du slet slet ikke lave det forkert . Så er man ihvertfald lidt ala retard.

2 - jo sagtens, hvis bøsningerne er helt nye vil de give sig når de er kørt til osv, vi har lige måttet gøre det på en gr vitara helt nye bære arme osv, efter han havde kørt 1000km var ALT skævt bagi igen, og vi har jo udskrift på at det stod som det skulle fra første gang ..

4. hvis han har haft det er det en dummert, for du kan tydeligt se kabler og lign ..

• #21   16. jul 2008 Tommy - Når nu man som jeg i de perioder der boede i lejl og ikke ejer andet end 2-3 skruetrækkere og lidt rawplugs - så skruer jeg ikke selv i bilen. Det er ikke mit kompetence-felt, så betaler mig fra det. Dog er jeg meget mere kritisk med valg af hvem der får lov nu.

Alle steder MR har været indleveret har været aut.værksteder - benytter dog de små værksteder når der er et akut luksusproblem (efterspænding af hjul, en klap der ikke kan åbne eller lign)

MR har faktisk stået på "hold" i månedsvis fordi jeg venter på mekaniker får tid. Har bestemt ikke lyst til at sende den på andet værksted og betale tårnhøj pris for et stykke arbejde som måske alligevel ikke blir udført ordentligt eller korrekt

• #22   16. jul 2008 Nu kan jeg sagtens få min supra MK4 serviceret ved toyota, da de jo er solgt fra ny.
    Meeeeen har det squ ikke godt med andre skal skrue i min bil smiley

• #23   16. jul 2008 Og ja , som K-Finn siger har toyota service af MkIV'erne .. Dog ikke mange af dem de laver pga den høje alder ..

• #24   16. jul 2008 Tak for de mange gode svar.

Er ved at hente en Eclipse GST til landet, og har været lidt i tvivl om hvordan og hvorledes. For det er jo kun en 2 liters turbo motor der sidder i den, og dem er kører der da mange rundt med, fiat coupe osv.

• #25   16. jul 2008 Steinmeier: Næææ det er fordi de aldrig går istykker smiley

• #26   16. jul 2008 K-Finn , tror sgu det er mere pga alderen at ingen får lavet service ved aut værksted på dem længere smiley

• #27   16. jul 2008 Christina J:

Hmm så må de jo lave det om..

Men giver dig ret i man har det best ved at give den til en som kender bilen og det også det jeg gør..

Betaler mig også fra tingene hvis ikke jeg har tid, men billigere er det hvis man selv kan. bruger tit et gør det selv værksted i køge som jeg kommer tit på da jeg laver lidt forskeligt for venner og bekendte..

Men klart er det en hobby bil lige som min så er man lidt mere opmærksom på hvem som skal rør ved den. i mit tilfælde er jeg sku ligeglad med han´s timeløn for kan han lave det på rimelig tid og godt så fuck prisen så er det bare fedt at kunne køre derfra uden at skulle tænke på om det holder..

Men har stået 14 dage fordi jeg vented på en som har en sigma magen til min og måtte få ham til at lave det da mitsubishi ikke selv kender bilen og ikk tør give et bud på hvor langtid det vil tage da de ikke kender modellen.

• #28   16. jul 2008 Steinmeier: Ret sikker på dem lidt oppe i alder, der har en MK4, kører ind til toyota når der skal skiftes olie..

• #29   16. jul 2008 Har bekendt på et toyota værksted, de har serviceret MK4 flere gange..

• #30   16. jul 2008 14 dage - herregud da, min har stået et halvt år og ventet smiley Endda med plader og fuld forsikring, jeg er en meget god kunde for Tryg ;D

• #31   16. jul 2008 (Sådan en Camry Solara er fandme da en ringe efterligning af en Mercedes-Benz CLS..)

Det handler om tillid. Hvis du ikke har en kammerat, så snak med et autoriseret værksted, evt. den mekaniker de mener vil være bedst til at lave den. Virker han som en seriøs person med god erfaring, så kan du sagtens lade den person lave den. Men jeg ville ALDRIG bare overlade et specielt, sjældent eller interessant køretøj til et uautoriseret værksted, hvor jeg ikke vidste hvem der lavede det. Der er for mange lærlinge med ti tommelfingre der lige skal hen og pille, hvis man ikke har en helt klar aftale.

• #32   16. jul 2008 Tommy P

Hvad er det for et gør det selv værksted? Bare hvis man selv skulle få samme idé.

• #33   16. jul 2008 K- Finn - tror ikke du finder nogle unge med lidt snilde eller kammerater der selv kan som gøre til toyota ..

• #34   16. jul 2008 Adam B:

Helt enig.. Mange små værksteder prøver og skylde hænderne af på henanden hvis de får lavet en lille bule eller ris.. Nej tak autoriseret holder jeg på er de mest seriøse..

Selvf. laver de da fejl de er mennesker jo, men så længe de bare selv laver det igen uden man skal bokse eller i retten og det tager 5 måneder vil jeg heller bruge autorisereret

• #35   16. jul 2008 Steinmeier: Nej som jeg også skriver, "folk lidt oppe i alder" smiley

• #36   16. jul 2008 Mikael R:

Det ligger på københabns vej 251. lidt længere nede forbi hi fi klubben hvis du ved hvor den er..?? nede ved det gør det selv værksted er der også en auto ophugger..

• #37   16. jul 2008 Slap af, Tommy.. Hvor speciel er sådan en Sigma i forhold til Carisma og Galant?

Det kan godt være de ikke har diagrammerne på det hele i løbet af den første dag, men det kan de sq skaffe i løbet af forholdsvis kort tid. Hvis de ellers gider..

• #38   16. jul 2008 Københavnsvej 251

• #39   16. jul 2008 Smider min ned på det lokale værksted i byen, han har indtil videre gjordt et godt stykke arbejde, og hvis der er noget der smutter, så laver han det hellere end gerne om.

• #40   16. jul 2008 Jeg kan ikke 100% placere det, men jeg kører forbi Hi-Fi klubben hver dag, så det er nok til at finde.

Tak for det. smiley

• #41   16. jul 2008 Adam B:

Tænkte det samme som dig..

Det skal lige siges at det er så stor forskel på de moddeller til min model du ikke tror det..

Find den på nettet og du vil hurtigt se at det er den yberste luxus bil Japanerene har lavet den gang.. der er kamp stor forskel..

• #42   16. jul 2008 hvis du kommer nede fra macdonals af og køre forbi hi fi kluben så er det nok en lille kilomet derfra. Der kommer 2 højre svinger baner efter hi fi kluben mener at det er nr 2 du skal dreje til højere så til venstre første gang du kan (tror det er efter 50 meter) og så følge vejen rundt den er lidt huled, men forsæt lige ud så kommer du op til det..

• #44   16. jul 2008 smiley

• #45   16. jul 2008 ¹ Negeren ¹

Nemlig...

Kommentér på:
Hvad gør jer med " sjældne biler"?

Annonce