{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Franske biler - Hvorfor?
  • #2   23. jul 2008 Ja og CPI hehe.

    Jamen fransk er bare lort.
    var engang ude og kigge på en Citroen BX og jeg kunne stå og bukke front hjelmen og alle tingene sad løst på lortet.
    men tror nu også mere det er de ældre franske biler der er dårlige.
    tror nu de nye er fine nok
    udover at de brænder lidt engang imellem smiley


  • #3   23. jul 2008 nok fordi der en del fejl især med el systemet på franske biler,men jeg overvejer da at købe en nyere Citroen C5 smiley

  • #4   23. jul 2008 det er fordi de så tit går i stykker, og generelt kan franskmændene bare ikke lave biler.. :S

  • #5   23. jul 2008 På grund af de gamle Citroen BX'ere. De fik lov til at køre i mange år og rigtig mange km, med tiden blev de jo til nogle elendige biler der gik i stykker hele tiden. Simpelthen fordi de var slidt op. Der findes stadig folk der tror at alle Citroen modeller kører med samme hæve-sænkesystem som BX'eren smiley

    Uvidenhed er roden til alt ondt, ca...


  • #6   23. jul 2008 Hehe smiley jeg har en fransk bil og er på 3 år meget GLAD for den !
    havde også en PGO scooter smiley


  • #7   23. jul 2008 * Kenni *
    Imponerende...
    fordi så vidt jeg ved er den enten lavet af plast eller glasfiber på en BX... det er i hvert fald ikke metal!


  • #8   23. jul 2008 De ruster ikke nej men de går i stykker og det er lortebiler at lave på.. ingen plads

  • #9   23. jul 2008 * Kenni *

    DOH!!!!!!! det beviser blot hvor meget du sætterdig ind i bilen inden du kigger på den...

    en BX frontklap er lavet af plast!, så klart du kan bukke den!... samme med bgklap der er a glafiber....


  • #10   23. jul 2008 har haft både peugeot og citroen og må sige jeg har altid været tilfreds så ingen klagen herfra c",)

  • #11   23. jul 2008 Jeg har iøvrigt været vidt omkring rent bilmæssigt, men nu hvor jeg er blevet uddannet maskinmester og bare skal bruge en sjov lille fornuftig bil bliver det en Saxo 100hk. Så har jeg også haft alle motormodeller af Saxoerne.

  • #12   23. jul 2008 som mekaniker er de heller rare... mange ting er skruet åndsvagt/umuligt sammen.. man mangler simpelt hen flere led på arme og fingre for at kan komme til..

  • #13   23. jul 2008 var heller ikke så gammel dengang det var til min far vi kiggede på bil dengang, men lygter kunne vi pille ud af den uden de store problemer osv. ville nødig køre galt i sådan en spand.
    tror jeg var en 12 - 13 år dengang vi kiggede på sådan en.
    så nej havde overhovedet ikke sat mig indi tingene smiley


  • #14   23. jul 2008 Tjaeeee, jeg var da glad for min BX'er. Eneste der skulle laves på den var et nyt tændingsmodul til nogle håndører. Ellers fejlede den intet.
    Og en super dejlig bil at køre i.


  • #15   23. jul 2008 Smagssag - jeg synes franske biler er fine, især Peugeot, og arbejder med dem til dagligt.. Ja da, de har da deres fejl og mange kan undre sig over hvorfor fa'en de lige har gjort DET - men ærlig snak, det har alle biler sq!

    Alt i alt, kan godt lide franske biler!


  • #16   23. jul 2008 Haha fordomme er der nok af.

    Jeg kan ikke lide dem pga. deres måde at bygge bilerne på. De er så ufattelig træls at lave på og det er lige fra elsystem til bremser.

    En ledning kan skifte farve 3-4 gange fra front til bag.

    Og 5 ud af 6 Peugeot 106 er så skæve i undervognen at de laver 4 spor i sneen ved ligeudkørsel... Prøv engang at lægge mærke til at man næsten kan se bremseskivetykkelsen på forhjulene når man kører bagved .-D


  • #17   23. jul 2008
    * Kenni *

    Hvis du ikke har sat dig ind i tingene, hvorfor så udtale sig?


  • #18   23. jul 2008 Kenneth > Fordi *Kenni* har en VW, nærmere betegnet Golf, og derfor hopper med på bølgen om at hade franske biler - tror det er noget man skal have for at må eje en VW, HAD FRANSK... Typisk!

  • #19   23. jul 2008 Det er ligesom om at franskmændene bevidst gør dem umulige at skrue på.. .)

  • #20   23. jul 2008 G40driver > Men som regel kan de altid findes på et ledningsdiagram, og/eller følges på ledningsnr.. Kend bilen, så er det sq ikke så slemt imo..

  • #21   23. jul 2008 Fronthjelm til BX kan faktisk fåes i metal kan ikke huske om det er stål eller alu, men den er sjælden...

  • #22   23. jul 2008 Jeg synes nu ikke de er så slemme at skrue i, men jeg er jo heller ikke vant til at skrue i andre mærker. Jeg er jo iøvrigt heller ikke mekaniker. Det eneste jeg har haft lidt bøvl med var torsionsstængerne i Saxoen smiley

  • #23   23. jul 2008 !!!!!!!!!!!!!!

    Alle folk har self. deres mening .
    Nogen er til VW andre er til KIA.

    Men hvorfor udtale sig om noget man ikke har prøvet eller sat sig ind i ??

    Jeg går da heller ikke bare ud og siger Golf 2 er en lorte bil, bare fordi jeg har prøvet at kører en som lorte meget dårligt


  • #24   23. jul 2008 Danile:

    Det er nu heller ikke så slemt som det skal lyde smiley Har selv haft en 306ér 1.8 XS hvilket jeg var glad for.

    Men som mekaniker er de sateme ikke for børn. Det er dog værrer med de ældre Citroën (Xantia især)


  • #25   23. jul 2008 G40driver > Vil godt give dig ret i at de har deres hjerneblødninger, men synes nu ikke de er værre end så mange andre biler jeg har prøvet at skrue i.. Men vil give dig ret i Citroënerne - puuuuuhhhhhhhaaaaaa.. smiley

  • #26   23. jul 2008 Jeg tror, at der hersker en masse fordomme om franske biler. Desuden er franske biler ikke "moderne" blandt unge mennesker - det SKAL være hitlercykler eller riskogere...

    Engang var Tjekkiske Skoda og Russiske Lada de foretrukne hademærker, og der kørte jokes som:

    - Hvordan tuner man en Skoda? Man lægger elastikken dobbelt!
    - Hvordan fordobler man prisen på en Skoda? Man fylder tanken op!
    - 2 biler stødte sammen med 10km/t, og blev totalskadet. Den ene bil sagde "lada være!", hvortil den anden svarede "Det kan jeg skoda ikke gøre for...!"

    Jeg ved godt, at Skoda idag ejes af VW...


  • #27   23. jul 2008 Nu er det jo ogsaa tit saadan at folk der rakker feks Peugeot ned aldrig har haft en.De koerer feks golf 3 og mener det er verdens bedste bil,til trods for at de kun er 20 aar og aldrig har proevet andet ??? Naar man saa fortaeller dem at en golf 3 officielt er det daarligste produkt der har forladt VW fabrikken blir de sure ??? Jeg er sgu ligeglad,har haft mange forsk biler og der er godt og skidt ved alle maerker

  • #28   23. jul 2008 Lånte engang en af de der Peugeot 405 mk1, af en jeg kendte, som kørte stille og roligt og ikke tæskede sin bil, alligevel lykkedes det for mig, at få den til at slippe i gearforbindelsen, da jeg skulle skifte gear.. Men er også sådan nogle lorte plastikbøsninger.

    Har 2 kammerater der har haft den lille Citroen AX'er. Hvor den ene oplevede en gang fører døren faldt af, rudehejs virkede ikke, og da det var open air model var den utæt overalt.
    Den anden var alt bare slidt op, lejer, bærearme osv.

    De holder ikke til noget, hvert i fald ikke de franskmænd fra 90'erne.


  • #29   23. jul 2008 Mark W Ellers nogen slagkraftige argumenter for ikke at koebe fransk du der kom med.Var ogsaa engang ved at koebe en ferrari men den havde forkert taendingsraekkefoelge saa jeg koebte en Escort smiley

  • #30   23. jul 2008 Morten Q

    Tillykke..
    Jeg har lavet 3 vectra med utæt lort !! og en golf


  • #31   23. jul 2008 lort = loft ..

  • #32   23. jul 2008 Kenneth - Det her var ikke en gang fordi det var slidt.. Og ja, hvis det er Vectra A du snakker om, er det også en bil jeg holder mig fra, da jeg ved de har mange bløde punkter. Men nu har jeg vel heller ikke sagt at opel det styrer bare, du har bare set jeg har en opel ik? smiley

  • #33   23. jul 2008 Franske biler fra gammel tid; eksempelvis Peugeot 404, Facel-Vega og Citroën DS19/21 kan jeg godt lide. DE er smukke. Og sjældne den dag i dag. Jeg har ikke så meget fidus til de nyere. Men jeg må hellere holde mig i skindet inden jeg kommer for godt i gang, det er jo en art religion vi bevæger os ud i her. Men det har nu ikke så lidt at sige, om bilen har været passet og plejet , eller mishandlet og forsømt. En "forrådt" bil vil næsten altid irritere sin ejer...

    Jeg vil så sige; sætter man en Volvo 240 op til en dyst mod en Peugeot 205 / 106 / Citroen AX / BX etc. på samlekvalitet, levetid, sikkerhed, motor / gear og generelt indtryk efter 300000 km; HVEM vil så vinde?






  • #35   23. jul 2008 Maverick - Sådan kunne man også kigge på sagerne smiley Tror bare jeg holder mig til Volvoen der smiley

  • #36   23. jul 2008 Rolig nu Mark,det var kun en joke.Er selv mek og gir dig da fuldtaendig ret i at det ikke altid er nemt at skrue i

  • #37   23. jul 2008 Maverick > Sikke da en tur "down memorylane" du der har bevæget dig ud på smiley Vil nu ikke støtte dig i din sammenligning med Volvo 240 vs. de små biler du der nævner..

  • #38   23. jul 2008 Havde selv en 405 fra '88, var sgu billig i reservedele, og købte så en nyere fra '94. Ja de er noget lort at skrue på, men så laver man tingene ordentligt, så skal man ikke skrue der mere. Ellers så lad være med at købe bil af en hobby-mekaniker/brian, for skal nok ikke regne med det er passet på, eller lavet efter bogen, så det skal gå i stykker.

    SÅ DERFOR TIL ALLE GEM KVITTERINGER OG DIVERSE I SERVICEBOGEN, hjælper meget for sælger OG køber.


  • #39   23. jul 2008 jeg kan ikk li franske biler fordi:
    Kvaliteten er helt klart i bund. Billige dele de er lavet af.
    der er åndsavage at skrue i.
    der er altid(næsten) problemer med et eller andet specielt med EL.

    Det var i korte træk. - Og ikk en tilfældighed jeg har lavet omkring 50 forskellige franske bliver og prøvet at køre i en masse.

    Kvaliteten er helt ahelvedes til. Men det kan man jo også se på prisen.

    Jeg kan kun fraråde folk at købe en fransk bil, hellere købe en brugt tysk bil istedet de er skruet rigtigt sammen. - 8 ud af 10 mekanikere vil gi mig ret smiley


  • #40   23. jul 2008 Torben,tror sgu mere det er pga af designet at folk koeber fransk.Opel og VW kan jo umuligt bruge mange penge paa designere

  • #41   23. jul 2008 Ralle H - Angående elektronikken, der holder jeg mig bare generalt fra nyere biler, hvor man skal på værksted og have pc på, for at finde fejlen smiley Derfor jeg helst holder mig til biler med mindst muligt el..

    Og de foretrukne er gamle tyskere smiley


  • #42   23. jul 2008 Maverick: Og hvad koster volvoen så fra ny i forhold til de biler du sammenligner den med? Det dobbelte, eller måske endda 3 gange så meget?

    For at sammenligne biler af forskellige mærker, er man nødt til at sammenligne biler i samme prisklasse. Det ville jo være mærkeligt, hvis en ny Golf 5 til ~300kilo og en ny 206'er til ~140kilo havde samme kvalitet og levetid smiley


  • #43   23. jul 2008 Ralle,hvis du skal ha en mek til at gi dig ret i hvad der er kval saa skal du jo nok ikke naevne tyske biler men maaske kigge paa noget japansk

  • #44   23. jul 2008 Kan siges simpelt..

    MANDAGSBIL.DK

    Tjek hvor mange klager der er.


  • #45   23. jul 2008 Har både haft PGO og Peugeot, så har haft begge "hadeobjekterne". Men har været yderst tilfreds med dem begge.

    Min PGO klarede sgu alt slags vejr og kørte bare der ud af...

    Jeg også haft to 206'ere, og købte netop en hurtigere fordi jeg var så vild med bilen.

    Det drejer sig vist mest fordomme....


  • #46   23. jul 2008 Claus S - Det var mere et eksempel på at pris og kvalitet hænger sammen. Og at alle de uddanede mekker jeg kender fraråder alt fransk og siger god for tysk.

    Men jaa bestemt En japser er også i tiptop smiley
    Men fransk det er bare en gang skod :b


  • #47   23. jul 2008 http://bilmodel.dk/Biler/Volvo/240/
    http://bilmodel.dk/Biler/Peugeot/205/

    Volvo gik fra 197.000 kr til 300.000 kr
    Peugeot 205 gik fra 86.000 til 250.000

    Så Phuck - Hvis du nu tager de modeller der koster det samme, hvilken holder så længst?


  • #48   23. jul 2008 Og der nok også en grund til det er danmarks mest solgte bil, hvilket selvfølgelig også øger risikoen for flere dårlige historier når Danmark er overfyldt af dem... smiley

  • #49   23. jul 2008 Franske biler er nogle af de bedst rustbeskyttede på markedet, og det er de stadig. Jeg ville ikke være bange for at køre fransk. Det er rigtigt de til tider er svære at skrue i, fordi de har valgt nogle ret alternative løsninger rundt omkring, men selve kvalitet er fuldt på højde med fx. japanske biler, og ikke langt fra de billige tyskere.

  • #50   23. jul 2008 Og som Allan siger, 206 har været på markedet siden 1997 med samme motorer og UDEN et eneste facelift.. og det er der jo en grund til. Hvilke andre biler har det, og stadig sælger?

  • #51   23. jul 2008 Ralle,det har du ret i,VW og BMW er nok lidt bedre kval,til gengaeld er prisen pga DKs afgiftsystem helt hen i vejret.Nu kan jeg se du "kun"er 19,bare rolig,naar du kommer lidt rundt paa forsk vaerksteder skal du nok holde lidt lav profil mht at tyske biler er kval.Ellers kommer du sgu nok til at gi en kvajebajer el to smiley Medmindre vi snakker Porsche men det er jo noget helt andet

  • #52   23. jul 2008 Manta blev produceret i 13 år, uden de ændrede på designet.. Du kunne selvfølgeligt få med/uden skørter, firkantet/runde forlygter, 2/3 dørs ellers I modellerne..

  • #53   23. jul 2008 Dennis H: Ingen?

    Morten Q: Hvis jeg skulle vælge mellem en skrabeversion af en Volvo og en "luksusmodel" af en Peugeot, så ville jeg vælge Peugeot'en. Men igen, så vil du gerne sammenligne 2 forskellige klasser af biler - hvilket ikke er holdbart. Find en ny Volvo til 140kilo, og sammenlign den med en ny Pug til samme pris smiley


  • #54   23. jul 2008 min far har kørt 106 205 206 307 han har altid været fuldt ud tilfreds og han er uddanet mekaniker... =)

  • #55   23. jul 2008 Macnuz,Franske biler lige saa god kval som japansk og naesten paa hoejde med tysk ??? Hvor h...... har du lige det fra ??

  • #56   23. jul 2008 Phuck - Nu ved jeg ikke lige hvor meget luksus der er i de 2 biler smiley Var bare da vi kom ind på prisen, så blev jeg selv nysgerrig og fandt de sider smiley

  • #57   23. jul 2008 Jeg ka ikke lide dem, da der er en masse man ikke selv kan lave på dem - det kræver specialværktøj og er konstrueret så det er umuligt at komme til.

    Og pga deres elektronik ik fatter en skid

    og pga deres gearkasser er snot.

    Min ven har en pug 206 S16 med 45.000km på klokken - den er sygt hård i gearene når den er kold.



  • #58   23. jul 2008 Tonni L > Vær lidt opfindsom, så kan du undvære specialværktøj - men det er self også et problem hvis man ikke lige gider tænke kreativt..

  • #59   23. jul 2008 Hvis vi snakker om at skrue, så syntes jeg en Golf 2 er noget nemt at skrue og komme til på, men derfor syntes jeg ikke det er en god bil..

    Men er bare de erfaringer, jeg og mine kammerater har haft med franske biler, der gør at jeg er lidt tilbageholdende med dem. Men det er ikke ens betydende med at jeg hader dem. Er bare ikke lige mit første valg smiley


  • #60   23. jul 2008 Daniel K:

    jeg har intet imod at tænke kreativt, men der er også grænser for hvor lang tid jeg vil ligge og makke rundt med noget.


  • #61   23. jul 2008 synes de er smalet på den mest mærkelige måde

    med klips og plastik skruere


  • #62   23. jul 2008 Fordi de ikke er bygget særlig godt.

    Forsvandt de franske biler fra de danske veje, så kunne vi godt lukke vores værksted.


  • #63   23. jul 2008 franske biler er såmænd fine nok, bare træls og skrue i. end of story.

  • #64   23. jul 2008 har nu kørt dem i lang tid uden problemer ...........og har da købt en igen nu da.....så alt det med at de ikke duer til nogen .....de det siger det ved jo nok ikke meget om biler...........:)

  • #65   25. jul 2008 i nævner bxen meget, jeg kan ik helt følge jer, jeg er overdrevet positivt overasket over den. jeg elsker selv biler som passat, vectra osv. men den bx jeg har nu er da ik slem at skrue i og der er stort set ingen problemer med den.

  • #66   25. jul 2008 De bryder spontan i brænd.

  • #67   25. jul 2008 Thomas F:

    BXéren er så gammel at den ikke har de samme probs som de nyere biler har. En BXér er skam okay, men stadig et underligt stykke køretøj at skrue i .-)


  • #68   26. jul 2008 majet speciel bil ingen tvivl, men jeg er nu glad for den , her tager jeg også i betraktning af 9000 for en nysynet bil hvor alt er skiftet smiley

  • #69   27. jul 2008 http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/biler.asp

    Peugeot ligger sjovt nok i spidsen med 259 klager
    2. pladsen har vw med 139


    +Flot design, lav pris og god komfort.
    -Dårlig kvalitet.


  • #70   27. jul 2008 Nu er mandagsbil ikke lige det sted man kigger først når man vil handle bil og de mange klager har nok også en del med antallet af solgte biler at gøre.

  • #71   27. jul 2008 Det ved jeg godt er er helt enig med dig.

    Men det er godt nok til at tegne det generelle billede.


  • #72   27. jul 2008 VW ville nok ligge en del bedre hvis ellers de kunne finde ud af at behandle kunderne ordentligt. Rystende historier man hører om.

  • #73   27. jul 2008 Det har jeg ikke hørt noget om, er det noget gennemgående for dem alle eller hvad?

  • #74   27. jul 2008 VW altså, ja for pokker har ikke hørt et eneste positivt ord om servicen på VW´s værksteder.

    Prøv selv at læse nogle af indlæggene på mandagsbil.dk


  • #75   27. jul 2008 smc er uhyggeligt, min mor har en ny fox og min far en ny passat fuldt udstyret, jeg kan godt love jer for at der er forskel på deres service, selvf. tænker de jo over det, men den er uhyggelig dårlig ved foxen.

  • #76   27. jul 2008 Jeg kunne godt tænke mig at se en undersøgelse, hvor man tager de forskellige bilmærker, og registrerer hvor meget det koster i reperationer at holde dem kørende over en (længere) årrække, da det ville være en brugbar statistik.

    Det er muligt, at undersøgelser viser, at fejlraten er højere på franske biler - men der bliver ikke nævnt noget om alvorligheden af fejlene. Hvis en Peugeot f.eks. har en sprunget pære, og en brændt airbag-sikring, så har den 2 fejl. Hvis en VW har en defekt gearkasse, så har den 1 fejl. Dermed har VW en fejl mindre i statistikken end Puggen - men hvilke fejl ville i helst have på Jeres biler?


  • #77   27. jul 2008 Phuck-->
    Det er helt rigtigt. Det ville være noget man kan bruge til noget.


  • #78   27. jul 2008 Phuck:

    Nu er det så ikke bare kun sprungne pærer og sikringer PSA døjer med.. smiley


  • #79   27. jul 2008 ved toureq v10 har jeg sku hørt meget skidt om motor. at de går i smadder efter 40.000 km osv.

  • #80   27. jul 2008 G40Driver .: Så længe man kun går op i antallet af fejl og ikke deres reperationspris & ulempe for ejeren, så har man ikke nogen brugbar statistik, og derfor mit eksempel.

  • #81   27. jul 2008 Det har du ganske ret i, jeg misforstod dit indlæg smiley

  • Steffen L
    Steffen L Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 1
    #82   11. aug 2008 Jeg Har en Citroen Xantia, som jeg har lavet flg. på....

    -skift generator
    -skfit affjedr. kugler
    -skift tændingslås
    -skift abs føler
    -skift udstødning
    -skift pærer i instr. bræt
    skift temp. føler t. køler
    -skift forlygte
    -skift højdekorr. bag

    og flere ting...er ikke stødt på noget der virkede besværligt eller ulogisk. Det ligger helt fast at franske biler ikke har samme samlekvalitet og pålidelighed som japanerne, men det har tyske biler jo heller ikke haft i mange år, så dét argument falder lissom til jorden. Om man kan li fransk flyderdesign er en smagssag, men kigger vi på de biler der kører på vejene idag synes jeg ikke der er grund til at se ned på franskmændene


  • #83   25. nov 2008 Fucking 3 hulet lorte flancer til fælge... FUCK NOGET ARIGT PIS!!!
    Kan nævne ax saxo 106,zx, 104, clio, og et par stykker mere... ARGGHHH Det da til at blive træt af.. :S

    Overdrivelse fremmer forståelsen. smiley
    406, kanon flot bil.. smiley


  • #84   6. sep 2011 Ved godt "diskutioen" er flere år gammel....

    Men Fik li lyst til at skrive jeg har NU en gammel Citroën BX Images 1.6 Den har idag kørt 405000 km og ja, den drikker lidt vand, spilder lidt hydraulik olie. køre ellers upåklageligt frem og tilbage. starter hver gang. Ganske vist plastik bil. MEN den køre og har plads til en barnevogn som en Citroën C5 ikke ville have plads til i bagerum....

    Såå det er sgu en okay bil....


Kommentér på:
Franske biler - Hvorfor?

Annonce