{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.266 visninger | Oprettet:

Hvor uheldig kan man være? {{forumTopicSubject}}

Hey Bg.

Til at starte med skal jeg måske lige skrive at jeg bare lige skal af med noget galde. Nu har i da fået chancen for at springe fra.

Det hele startede faktisk for 3 uger siden. Min mazda blev meget varm på vej på arbejde og jeg fandt så ud af at den smed vandet oven ud gennem køleren. Jeg fyldte vand på da jeg skulle hjem og tog et par flasker med med noget ekstra. Men det skulle vise sig ikke at være nok. Grunden til at vandet blev smidt ud gennem toppen af køleren var en defekt toppakning og det resulterede i at køleren revnede.

Så nu er jeg i fuld gang med at lave bilen. Startede med at få fat på en ny køler og fik bestilt originale pakninger til motoren. Men da jeg så fik pakningerne hjem (2 manifolde, ventildæksel og toppakning), så passede lortet sgu ikke. De havde lavet en fejlindtastning ved mazda og fået pakningerne til modellen før min.

I mellemtiden fandt jeg så en billig motor der var testet og ikke havde gået så langt. Så den er ved at komme i mazdaen i stedet.

mens mazdaen har stået stille har jeg så lånt min mors peugeot 307 2.0 HDI. Tror i så ikke at jeg kun havde kørt 15km i den da der kom en besked i displayet om at der ikke var nok kølervæske på. Hmm. Fik min mor at komme med noget vand så jeg kunne fylde på og så prøvede jeg sgu lige at køre lidt længere og den brugte ikke vandet.

Da jeg så skulle tanke 307'eren fyldte jeg tanken helt op da der var billig diesel (findes det stadig). Bilen kørte fint på arbejde og hjem igen næste dag, men da min far skulle bruge den senere på aftenen ville den ikke tage gassen. Den blev smidt på værksted og de fandt så ud af at der var vand i det diesel jeg havde fyldt på. Så der skal så skiftes brændstofpumpe og muligvis dyser (8000kr+8000kr+arbejdsløn+moms :-(... ).

Nu var der så kun en bil tilbage i husstanden. Min fars vw transporter. Så den måtte min mor og jeg følges på arbejde i (arbejder ved samme firma). Da jeg så bakker ind i gårdspladsen da jeg kommer hjem kører jeg over et søm og punktere på højre baghjul.

Nu kunne det for fa.... ikke gå værre. På med et andet sæt fælge og så var den klar igen. Dette er dagen efter vi har sat 307'eren på værksted og fået en gammel spand af en lånebil med hjem.

her i morges fik jeg så en opringning fra min mor. Hun stod 5km fra arbejde og havde tabt forhjulet !!!. Gevindet på hjulboltene var rykket af og hjulet var væk (ligger sikkert inde i al den tætte bevoksning der er i vejsiden hvor det skete). Så nu har vi så kun lånebilen tilbage at køre i. Hold da kæ.. hvor har det da været et par hårde uger at komme igennem.

Undskylder hvis folk føler de har spildt deres tid. Men i blev advaret inden i begyndte. Hehe.

_Freimann_

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor uheldig kan man være?
  • #1   24. jul 2008 fuck hvor sygt.. du har da godt nok haft nogle gode uger hehe.. smiley

• #2   24. jul 2008 damn , så man altså uheldig... og jeg sys det er træls min gearkasse er gået i stykker... meen kan godt se det er INGENTING..

håber da det bliver bedre smiley

• #3   24. jul 2008 jamen go' sommer til dig og din familie smiley

• #4   24. jul 2008 Det må da nok være det værste der kan ske smiley
    Jeg ville skyde mig selv

• #5   24. jul 2008 Jeg tror ikke det er meningen at i skal have bil...

Det med vand i Dieselen... Er det ikke en forsikrings sag fra tanken??

• #6   24. jul 2008 omfg godt det ikk var min uge XD

• #7   24. jul 2008 Þ Unnamed Untamed Þ <-- Der er 55km på arbejde hvis jeg skal cykle. Det tager lidt tid når man ikke har den store kondition.

• #9   24. jul 2008 MB = s-sj.dk = <-- Tjo. Vi har taget kontakt til ham der passer tanken der er tanket fra og han vil tage sagen videre til selskabet. Det var en ubemandet UnoX tank der blev tanket ved.

• #10   24. jul 2008 Kris H

Fortæl os lige, hvor i hele den historie er skylden hans, som er blevet fremprovokeret af at han har rodet med bilen?

• #11   24. jul 2008 _ Freimann _ Har prøvet det samme på en uno-x. De skal betale!

De vil ikke, men de skal

• #12   24. jul 2008 Kris H <-- Kan nu godt finde ud af at skrue selv. Men kan ikke lige se hvor i forløbet at skylden skulle falde på mig. Og med hensyn til det hjul der faldt af så var det faktisk min far der satte det på så den kan jeg ikke engang hænges op på.

• #13   24. jul 2008 Kris H <-- Tjekker du kølervæske hver gang inden du køre i en bil. Det gør jeg nu ikke. Jeg laver det ugentlige tjek af olie, vand osv. som en gammel bil nu behøver.

Og med hensyn til køleren så tro jeg også det har lidt at sige at bilen har haft en frontskade før jeg købte den. For den er revnet lige over hvor der er en stor blød bule i hele kølerens længde. Så tror den har haft en svagt sted. For motoren nåede ikke at blive varmere end normalt da køleren flækkede.

Men set i bakspejlet kan man jo altid finde sine fejl bagefter.

• #14   24. jul 2008 puha og her syntes jeg denne uge var skod for mig..

min bil hænger ude på arbejdet skilt fuldstændig ad idet at den dumpede til syn på bagbroen, og jeg har købt en slinter ny til den, ville så bare bruge torsions stængerne fra den gamle og nogle ophængs bøsninger til den, men det kunne jeg sku da godt glemme for idag da jeg ville skille den gamle bagbro ad, ja så falder alt fra hinanden og knækker og skære over, også selvom jeg har banket alle toppene ind over, og smurt det hele op igenem ugen, så nu må den hænge der ude til jeg får de nye torsions stænger hjem på mandag..

men har dog en fin 206 1.4 HDI og køre i imens smiley må sku indrømme at den køre meget godt, selvom jeg havde mange fordomme imod den.

men så igen træls træls måned for dig smiley

• #15   24. jul 2008 Man bruger ikke Billig Diesel .. ikke med mindre man vil ha dyre værkstedsregninger
    Ja for kan godt se der er smartest at købe det Diesel der koster 56 øre mere på den anden side af vejen o.0 ?

• #16   24. jul 2008 øv

• #17   24. jul 2008 Skulle måske lige nævne at diesel prisen faktisk var helt nede på 10.18kr skulle nok have tanket 200m længere nede i byen hvor det stod til 10.23kr den dag.

• #18   24. jul 2008 Kris H <-- Har ikke sagt noget om at jeg har skifte HJULET (det er lidt besværligt at skifte de bildæk med håndkraft)

• #19   24. jul 2008 overvejet at skifte senge .. fordi dem i har nu er da tydeligvis ikke værd at stå ud af.

har hørt man kan få nogle ret dårlige nogle som skal pustes op i harald nyborg

• #20   24. jul 2008 Og der kom først en besked om at der var lav væskestand på 307'eren efter jeg havde kørt de 15km, hvorefter jeg holdte ind til siden med det samme. Og vi har lavet en prøve efterfølgende og væskestanden står 2cm under minimum før der kommer besked om lav væskestand.

• #21   24. jul 2008 kris dieselen til de forskellige firmaer kommer næsten alt sammen fra samme reraferier... ( dem der laver det staver sku ikke så fedt ) der ud over så kan han da umuligt gøre for at der var vand i ? ? ?det da op til tanken at sørgre for der ikke er....

desuden er du da træls at læse fra...

oT

sku da en lorte periode du har haft, du må hellere købe noget lotto for aå meget uheld må da reslutere i noget held smiley

på den lyse side kan man så sige, der ikke er nogle skadet sådan et dæk der lige falder af kan give jævnt mange skader hvis bilen ruller rundt eller ling....

håber forsikringen dækker tanken og så self at du for din mazda op og rulle igen smiley

off topic igen

nu virker mine 3 sidste uger da i det mindste gode tak for det smiley

• #22   24. jul 2008 Bo K <-- Tja. Det var faktisk et meget fornuftigt forslag. Hehe.

• #23   24. jul 2008 kris H - må jeg spørge hvordan indikatorene virker i en peugeot? for efter hvad jeg ved, så virker de ganske fint..

• #24   24. jul 2008 Nicolai Z <-- Er da glad for at der er nogen der kan få lidt optur af min nedtur. Hehe. Men jeg tager det sgu positivt stadig. Det hele er efterhånden så surrealistisk at man næsten kun kan grine af det.

Men nu får jeg da en fin motor i bilen. Og nu jeg er i gang bliver der også lavet den smule rust der er og så får den også en omgang lak nu jeg er i gang. Så jeg glæder mig til at få den færdig.

• #25   24. jul 2008 yes yes man skal altid se positivt på tingene der er stort set intet negativt i verden, hvis man tænker sig hårdt nok om og sniffer nok tabasco kan man få alt til at være posetiv ...

selv min elendige stavning :S

• #26   24. jul 2008 Så skal jeg ikke brokke mig over batteriet i golfen er dødt smiley

Kommentér på:
Hvor uheldig kan man være?

Annonce