{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

Bilvalg, Mazda, Suzuki, Opel? {{forumTopicSubject}}

Hvilken af disse helt nye biler ville i vælge hvis i havde omkring 150,000 kr. at gøre godt med, og hvorfor. Jeg vil gerne have at folk argumenterer ordentligt, istedet for bare at skrive Mazdaen, fordi man selv har en Mazda.

Jeg har idag kigget og prøvet følgende biler:

Mazda 2 1,3 86 HK Advance
Opel Corsa 1,4 90 HK Enjoy
Suzuki Swift 1,3 92 HK GLS

Mazda'en er sådan set fin nok, men jeg tror jeg er for lang (190 cm) til den, så jeg bliver træt i fødderne af at køre den fordi jeg skal bøje dem så meget, og så bryder jeg mig ikke om at gearstangen sidder der hvor radioen sidder på andre biler. Ellers har den et super frækt design, og så er motoren rigtig frisk. Desuden er det er plus at den har 3 års garanti.

Corsaen er en rigtig lækker bil, og man kan tydeligt mærke den er bedre kvalitet end de andre. Den er meget mere afslappet at køre, og den er ekstrem støjsvag i forhold til de andre. Kritikpunkterne her, hedder at motoren føles en anelse sløv i forhold til fx. Swiften, men tilgengæld går den mere kultiveret. At et olietermometer er sparet væk er virkelig for dårligt på sådan en helt ny kvalitetsbil, og at der i modsætning til de to andre, kun er 2 års garanti på denne bil.

Swiften er også en bil jeg har overvejet længe, fordi det er velkendt japansk kvalitet, den har tre års garanti, og så har den knastkæde istedet for tandrem. Den kører også rigtig godt, og er meget omdrejningsvillig som en japanermotor nu er. Desværre er standardudstyret noget konservativt, og ikke på linje med de andre. Endvidere synes jeg den den virker mere grovkornet og kontant end de andre, og plastkvaliteten og samlekvalitet virker ikke på højde med de andre, og det trækker ned.

Er der nogen der har prøvet/ejer nogle af bilerne, eller er der andre som har noget at sige?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilvalg, Mazda, Suzuki, Opel?
Kommentér på:
Bilvalg, Mazda, Suzuki, Opel?

Annonce