{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.949 visninger | Oprettet:

Opel Corsa eller Mazda 2? {{forumTopicSubject}}

Hvad ville i vælge og hvorfor? En helt ny Corsa 1,4 Enjoyeller en helt ny Mazda 2 1,3 Advance og hvorfor? Ved godt det er mig der skal køre i den hver dag, men det kunne være i vidste nogle ting som jeg ikke vidste eller havde opdaget.

Er virkelig i vildrede, for de to biler ligner hinanden på rigtig mange punkter, og koster præcis det samme. Det jeg ser negativt ved Mazdaen er den dårlige rustbeskyttelse og leveringstiden (fås først i starten af november siger alle forhandlere jeg har snakket med) Tilgengæld er det japansk kvalitet som holder. Desuden har den 3 års garanti

Jeg har aldrig kørt Opel før, men den synes en tand mere luksuriøs, komfortabel og afslappet end Mazdaen, og er helgalvaniseret, tilgengæld er der kun 2 års garanti på.

Hvad siger i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opel Corsa eller Mazda 2?
  • #1   5. aug 2008 hvis jeg sku købe en af de to, ville jeg vælge corsa'en.

• #2   5. aug 2008 Spørg en kvinde om råd, det er deres boldgade det der... smiley

• #3   5. aug 2008 er ik en kvinde.. MEN jeg ejer en corsa Enjoy... og kan ku sige.. køb den.. det er en laangt bedre bil end mazdaen.. den er større federe og langt bedre kvali og komfort.
    men deres motorer er noget sløve.. men i en 1.4 klarer du dig nok.. men mindre end det tvivler jeg på er særlig godt.. synes hvertfald 1.0 som vi købte pga studie og få penge er AALT for død.. næsten helt umulig smiley

• #4   5. aug 2008 og vælg for guds skyld aircondition selv om den koster noget så sindsygt som omkring 15k ekstra smiley

de bliver GODT NOK varme uden smiley hehe..

• #5   5. aug 2008 Tja, som Corsa ejer ved jeg jo godt hvad jeg ville vælge smiley

Men det er jo kommer 100% an på hvilken DU synes bedst om. Corsaen blev årets bil i 2007 og Mazdaen blev det i 2008, så det er bestemt ikke ringe biler...

Jeg synes personligt at kabinen i en Mazda 2 virker billigere end i en Corsa, og det var da bestemt en faktor i det endelige valg - men det er jo kun min mening.

• #6   5. aug 2008 ja.. opel kabinen er fantastisk til prisen og bilklassen... jeg var en tur ude og prøve en audi a3 og godt nok kørte den som en drøm, men kæft jeg var glad for at være tilbage i min corsa kabine smiley langt pænere, mindst så lige høj kvali.. bedre sæder i min 1.0 Enjoy end i a3 1.8T og så var kabinen bare langt mere praktisk smiley

men som sagt så er de jo årets bil de sidste to år så de er begge to gode biler smiley
    ville mere sige er du til komfort og "plads" så er corsa den rigtige.

• #7   5. aug 2008 I Mazdaen synes jeg du har en klar fornemmelse af at sidde i en lille bil - det har du slet ikke i Corsaen, nærmere tværtimod. Men det er så omvendt også en af de ting der gjorde at Mazdaen blev årets bil, at den ikke som de fleste andre var en smule større end den tidligere model. Men igen...smag og behag.

• #8   6. aug 2008 Til jer to der har Corsa, er der sådan en termometer lampe der lyser, når bilen er kold og som slukker når den er driftsvarm?

Og ja jeg kan godt følge jer i at Opelen virker mere som en dyr bil og velkendt tysk kvalitet, men den koster jo også en del hvis man også vil have aircon i, som koster 9,900 kr. ifølge deres prisliste, hvor det kun koster 6000 kr. i forbindelse med Advance

• #9   6. aug 2008 Nej, det er der ikke - da ikke i min i hvert fald, ved ikke om man kan tilkøbe et eller andet... Der er kun en lampe der lyser når den bliver FOR varm smiley Men det har jeg nu ikke oplevet

• #10   6. aug 2008 Jeg fatter bare ikke hvorfor Opel ikke laver vandtermometre i alle deres biler, så man kan se hvornår den er driftvarm.. ikke engang Astra har det, man skal helt op i Vectra

• #11   6. aug 2008 Jeg har lige fået min Corsa 1.4 Sport i dag! Og det er en rigtig fed bil - jeg ville helt klart vælge Corsa'en frem for en Mazda 2.

Kommentér på:
Opel Corsa eller Mazda 2?

Annonce