{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.171 visninger | Oprettet:

Klip i kortet. {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste der er træt af og høre på hva folk tror man får klip i kortet for? den nyeste er hvis man har dvd som er tændt når man køre har jeg hørt. men det alt fra nedslidte dæk til tonede ruder jeg har hørt om og bliver tosset af det..

her er det man kan få klip for;)


Overtrædelser, som er omfattet af klippekortordningen

Overtrædelse af disse regler medfører klip:


Fremkørsel mod rødt lyssignal, kørsel mod kørselsretningen, overskridelse af spærrelinjer eller overskridelse af ubrudt kantlinje i forbindelse med ulovlig kørsel i nødspor (færdselslovens § 4, stk. 1 og 2).
Tilsidesættelse af reglerne om kørsel over jernbanespor (færdselslovens § 5, stk. 2).
Kørsel med for kort afstand til forankørende (færdselslovens § 15, stk. 3, 1. pkt.).
Kørsel venstre om helleanlæg (færdselslovens § 15, stk. 4).
Ændring af færdselsretning og placering mv. til fare eller ulempe for andre (færdselslovens § 16, stk. 2, og § 18, stk. 1 og 2).
Tilsidesættelse af reglerne om overhaling (færdselslovens § 21, stk. 1-3).
Forøgelse af hastigheden, når man overhales (færdselslovens § 22, stk. 1).
Tilsidesættelse af forbud mod overhaling (færdselslovens § 23 og forbud fastsat ved færdselstavler eller anden afmærkning).
Tilsidesættelse af reglerne om vognbaneskift (færdselslovens § 24, stk. 1).
Overhaling ved fodgængerfelt (færdselslovens § 25).
Tilsidesættelse af vigepligt (færdselslovens § 26, stk. 2-4 og 6, eller vigepligt fastsat ved færdselstavler eller anden afmærkning).
Kap- og væddekørsel (færdselslovens § 37, stk. 4).
Overskridelse af hastighedsgrænse med mere end 30 pct. (færdselslovens § 42-43 a eller anden hastighedsgrænse fastsat ved færdselstavler eller anden afmærkning).
Manglende anvendelse af sikkerhedsudstyr for passagerer under 15 år (færdselslovens § 80, stk. 4, og § 81, stk. 3


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klip i kortet.
Kommentér på:
Klip i kortet.

Annonce