{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
445 visninger | Oprettet:

Alfa 156 ? {{forumTopicSubject}}

Hej. jeg går lidt og leger med tanken om og købe en alfa 156. MEN, jeg har hørt de skulle være rimelige dyre når de skal på værksted?. Er der nogen der kan give mig lidt mere info omkring det og hvad der ellers er af fejl og mangler på sådan en bil. ? på forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af TV 280 kr.
  • Rep. Af asko opvaskemaskine 799 kr.
  • Elektriker - Udskiftning af 2 udendørslamper og opsætning af 1 pendel 1.500 kr.
  • Egeføj 2.800 kr.
  • VVS-installatører. Tømme vand ud af opvaskemaskine 668 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alfa 156 ?
  • #1   7. aug 2008 er du mand nok til at købe en 156 smiley

Har hørt de bruger meget olie hehe smiley Alfa er ikke ligefrem kendt for at lave holdbar biler

• #3   7. aug 2008 kender en der skifter gearkasse for anden gang nu.

• #4   7. aug 2008 Jeg var sku mand nok til at købe sådan en .. Og har ikke fortrudt siden.. Men nu kommer der nok en masse fordomme om Alfa med rust, elektronik og osv osv.. Find en, der er blevet undervognsbehandlet og med forhåndsvis lav km-tal, så skulle du meget gerne være godt kørerende.. Ellers kan du spørge dem, der virkelig ved noget om det >> http://www.cuoresportivo.dk/<< .. Og ikke folk herinde, der tror, at de ved det..

.. Og ja, reservedelene er små-dyre, men det er jo også Alfa Romeo .. Men det er til at overkomme..

• #5   7. aug 2008 PhanatiC # B nej også hvad jeg har hørt rundt omkring. Men kunne være der var nogen herinde der havde haft en som kunne give lidt feedback på om det er noget jeg skal holde mig fra :D...

• #6   7. aug 2008 Du skal være opmærksom på elfejl, om tandremmen er blevet skiftet i henhold til intervallerne, og generelt om service er passet. På en Alfa er der ingen kære mor, remmen knækker eller tænderne ryger af hvis ikke den bliver skiftet i tide, og den banker ventilerne når det sker.

Er service blevet overholdt, får den en god regulær bil, som bare køre. Den er dyr i rep, og der kan komme store reperationer på dem, men det glemmer man når man sidder bag rattet, for det er en fantastisk køre maskine.

Undervognen er svag på dem, pga mange led og bøsninger der kan slides.
    Rust er de ikke særligt plaget af, men det er en ældre bil efterhånden, så være obs på det alligevel.

• #7   7. aug 2008 Master V

Har du haft nogen problemmer med 156´eren ? eller ?

• #8   7. aug 2008 Jeg har selv en 156 og kan kun sige at jeg har været glad for den. Den kører super, ser godt ud og er bare en drøm

De har deres små elektriske særheder, som italienske biler nu har. Reservedele er dyre og sørg for at skifte tandremmen (men det gælder jo alle biler)

Alfa er en bil man køber med hjertet og ikke hjernen smiley

• #9   7. aug 2008 156 er en dejlig bil smiley men reservedelene er lidt små dyre.. har lige fået skiftet hjullege og krumtap føleren.. uh tør slet ik tænke på hva det blir..

• #10   7. aug 2008 Rene B .. Nope .. Ikke endnu .. Har haft den i 7-8 måneder nu .. Men har så valgt at smide en ny generator på, samt skifte talrem samt nogle andre lejere.. Bare for at være på den sikre side .. Det skal jeg så give omkring 8.000 kr for .. Inkl.alt .. Så kan du selv bedømme, om det er dyrt eller ej smiley ..

• #11   7. aug 2008 Som Mathias A Skriver så er der nogle få fejl. Men dem lever du med når du har kørt de første KM i bilen. Den køre bare fantastisk. Altså hvis den er i orden... Få lavet de ting der er og du har den mest velkørende hverdagsbil der er på markedet i den prisgruppe..

Personligt er jeg mere til 147 da jeg har på fornemmelsen af den har mindre fejl og samtidig ser (endnu) bedre ud.. (min mening)

:o)

• #12   7. aug 2008 Kaare F

Jeg kan kun nævne de typiske fejl jeg ser på værkstedet.
    Jeg høre jo aldrig om de biler som bare køre og køre, de kommer jo aldrig ind til reperation.

• #13   7. aug 2008 hmm konklusionen er altså at de er som alle andre biler, værksted er bare en smule dyrer men til gengæld er køre oplevelserne fantastiske ? :D... for mig lyder det jo super...

• #14   7. aug 2008 SÅden en købes og køres med hjertet. Køb den kun hvis du brænder for den. Ikke hvis du vil være fornuftig.

• #15   7. aug 2008 Rene B .. Jeps .. Der findes mange bl.a. på markedet, som ikke har kørt så mange km og til nogle meget fornuftige priser.. Kom og og kig på nogle af dem og prøvkøre dem .. Så gir resten af sig selv smiley

• C B
    C B Tilmeldt:
    aug 2006

Emner: 11 Svar: 346
    #16   7. aug 2008 Er selv i gang med min anden 156'er

den første var en 1,6 fra 1999 alt for lille motor til den bil, den brugte olie som et ondt år, har en makker der kort efter købte en 1,8 1998 den har nu kørt 244kkm bruger ikke olie eller vand, har dog nogle enkelte rustpletter. Køb din alfa af en der har holdt af den, givet den alle services, hyppigt har checket olien, rustbeskyttelse og generelt sørget for at den var i orden.

lige nu kører jeg en 2004'er 1,9JTD16V den har kørt 146km hvoraf jeg har kørt de 60kkm, uden problemer overhoved. den nyeste har kørt uden forbrug eller skavanker overhoved.

alfa køber du med hjertet, men husk at tage hovedet med når du kigger på den. (undgå de helt billige.....der er smadrede)

Kommentér på:
Alfa 156 ?

Annonce