{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.985 visninger | Oprettet:

Gør-det-selv sprøjtelakering {{forumTopicSubject}}

Hej,

Lad være med at svare hvis du ikke har begreb om emnet - jeg skal bruge HJÆLP, og ikke besked om at jeg ikke kan. Prøves, det skal det.

Jeg er kommet i besiddelse af div. sprøjtemaleudstyr.

Har et gammelt lig af en bil, jeg vil prøve at male lidt på selv. Just for the fun of it.

Er det kun med "flad" lak (dvs. non-metallic) at man kan blande klarlakken i farven?

Hvor kan jeg købe noget forholdsvis billig maling (skal enten være blanksort eller mørk grå metallic) - helst i en butik omkring Aalborg?

Hvilken producent kan anbefales?

Hvilket forarbejde skal der gøres?

Al hjælp og evt. links til guides modtages med kyshånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gør-det-selv sprøjtelakering
  • #1   14. aug 2008 kan sagtens lade sig gøre hvis det ikke skal være perfekt.. kender en der har haft stor held med en "gori" pistol,, den sprøjter jævn og man kan næsten kante med den..

• #2   14. aug 2008 farve og lak sprøjtes på hver for sig...
    hmm, tag hen til en autolaker og spørg om du må købe noget maling ?
    ville nok være mit bedste bud, koster sq ikk så meget..

Hmm, du skal jo spartle buler osv for du får det bedste resultat så hvilket forarbejde du skal lave siger lidt sig selv, men du skal huske at bruge grunder & fylder der hvor du har spartlet.
    og for at få den pæneste overflade så slib med mindst korn 320, eller 400 når det ikk er metallic du sprøjter med...

• #3   14. aug 2008 Michael B > Tak for tippet
    Dan K > En af mine bekendte malede engang en transporter, hvor han blandede farve og lak sammen, det blev faktisk ok efter det blev vandslebet. Men tusind tak for dit input! smiley

• #4   14. aug 2008 okay ? hmm, det kan man sikkert også (: he
    men tror bar chancen for mindre skidt er større hvis du deler det op.
    Sprøjt farven på og lad den tørre så den står mat, tør den af med en fedtklud, og så sprøjt lak på...
    Men skriv endelig hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål.. (:

• #5   14. aug 2008 Dan K > Det vil jeg gøre! Tak smiley

Esben H > Nu du siger det... En af mine kammerater arbejder på et maler/ karosseri værksted/karosseri fabrik, han må kunne trylle noget smiley

• #6   14. aug 2008 Jeg har prøvet at købe maling af den lokale vognmaler. Og de vil ikke sælge til privatpersoner... snakkede noget om de fik en bøde hvis de gjorde det.

• #7   14. aug 2008 Så må min kammerat der er registreret i branchen købe det...

• #8   14. aug 2008 jeg kunne godt købe malling a min maler. nu vil jeg ikk ud med hvem han er hvis det er ulovligt. men fik på både malling og hærder. til en fair pris.

Kommentér på:
Gør-det-selv sprøjtelakering

Annonce