{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

Luise P
Luise P
Tilmeldt:
30. mar 2005
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37

Olien pisser ud igen... {{forumTopicSubject}}

Nogen der ved hvorfor fanden det kan være at olien bliver ved med at pisse ud....

Nu var den lige holdt op med det... Men for en halv time siden begyndte det igen...

Det kan godt være jeg spørger dumt, men en af mine venner der har forstand på biler har prøvet at lave den, men hver gang vi laver noget ved den går der lige en dags tid eller sådan og så begynder det igen...

Det er måske en ny motor...?!?!


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olien pisser ud igen...
  • #1   30. mar 2005 Er du rar at skrive hvad bil, motor det er, samt om der er nogen forhistorie, som f.eks. at motoren har fået skiftet det og det, eller den har lavet sære lyde eller opført sig mærkligt.. Er der vand i olien? Er der olie i vandet?
    Giv os så meget info du kan plz.

    Næppe ny motor. Mere nye pakninger eller en del der skal skiftes.


  • Luise P
    Luise P Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37
    #2   30. mar 2005 Vi har skiftet benzinpumpe, topstykke, t-slange (eller hvad den hedder)

    Polo 1.1 fra 87...

    Det er ikke til at finde ud af hvor det kommer fra... det er rundt om motoren...

    Nede ved benzinpumpen laver den nogle gange nærmest luftbobler med olie.. Olien er helt ren...

    Den har i en periode efter ca. 60-70 km på motorvejen opført sig mærkeligt... Den falder i fart og man kan ikke give mere gas... Så står den lige stille i 5 min. og får noget diselstart og så kører den igen...

    Har ik råd til at en mekaniker skal lave den, men det er vist efterhånden det mest fornuftige i stedet for at bruge alle de penge på olie kan en mekaniker ligeså godt få de penge... smiley


  • #3   30. mar 2005 lyder som en pakning, ér det nede ved bunkaret ?

  • #4   30. mar 2005 Bor du i nærheden af glostrup kan jeg godt kikke på det for dig.. Det lyder somom det er overkomligt at rode med.

    Og ja, det virker som det enten er en paking, en revne eller at tingene ikke er tilspændt ordentligt.


  • #5   30. mar 2005 Har aldrig hørt navnet Louise staves: Luise...?

  • Luise P
    Luise P Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37
    #6   30. mar 2005 Nej det kan også staves Louise...

    Bor i Jylland...

    Er den dyr sådan en pakning??

    Kender en der godt kan sætte det på...

    Hvis man har sådan en t-slange (tror jeg den hedder) Er det så vigtigt at man har begge slanger?
    Jeg har klippet den lille slange af...


  • Luise P
    Luise P Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37
    #7   30. mar 2005 Forresten...
    Flangen var knækket, den skiftede vi så, og så kørte vi en tur i bilen og da vi kom tilbage pissede olien ud... Og det har det gjort i større eller mindre grad siden...


  • #8   30. mar 2005 tjek dine ånde rør min polo gt gjorde det samme fordi ånderøret have fået knæk så den ikke kunne ånde ud så smed den olie ud der hvor den nu kunne komme af med det

  • #9   30. mar 2005 har du msn??

  • #10   30. mar 2005 @Kasper:
    Louise er vist godt nok .. havde en veninde der hed det ..

    @Louise:
    Som udgangspunkt:
    Alle slanger skal side som de sad, ellers så virker det ikke. Hverfald medmindre du har 110% styr på hvad du laver!
    Det kan reelt meget vel være det der er galt, hvis det er en trykudligningsslange og motoren bliver "pustet" op.. men kender meget lidt til det du taler om (VW og folkevogn Kylling)

    Pakninger koster ik ret meget, de er bare noget møg at bakse med. Mest fordi at man skal nogen gange have meget af før man kan få pakningen på..

    En ting i skal huske når i laver det, det er at efterspænde tingene rigtigt. Hvis ikke din ven har - igen - 100% styr på hvordan kilrem skal på, hvor meget motoren skal spændes, hvilke strækbolte der skal bruges, hvilken rækkefølge det skal spændes til .. så få nogen til det der kan. Det er altafgørende for din motor virker at f.eks. topstykket er spændt på rigtigt, ellers går det decideret i stykker. Du kan risikere det brænder hul eller flækker..

    Gør det ordentligt, så er der ingen problemer.

    Held og lykke med det, og skriv på min profil hvis der er mere.


  • #11   30. mar 2005 en ny bundpakning koster vist ikk mere end max en 50... det kostede den ihver fald ik til min...

  • Luise P
    Luise P Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37
    #12   30. mar 2005 Har msn... Det lyder faktisk rigtigt... For olien pisser bare ud fra alle steder... Hvor sidder det der ånderør?

  • #13   30. mar 2005 adresse tak så skal jeg gide dig igennem

  • Luise P
    Luise P Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37
    #14   30. mar 2005 Ham der har hjulpet mig kender en del til biler og virker til at have styr på det...

    Men måske man skulle prøve med en anden...

    For det du siger med at det skal spændes rigtig ved jeg jo ikke om han gør, da jeg ikke har så satans meget styr på det...

    Men tak for dit indlæg!


  • #15   30. mar 2005 dit ånderør sidder på bagsiden af blokken og op til dit indsugnings hus på nogle poloer sidder der sådan en slags dysse den kan være slammet til ellers kan din slange have fået et knæk og når den ikke kan ånde igennem der smider den olie ud der hvor den kan den slanger der bruges til ånde rør sidder bag på motoren til venstre..

  • Luise P
    Luise P Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37
    #16   30. mar 2005 Kan det være den slange som jeg kalder t-slange? En stor tyk slange der sidder sammen med en lille tynd slange? Den store som er lavet af silicone/gummi var nemlig rådden... Så der er kommet en ny på, men så har vi klippet den lille slange helt af så der i stedet kun er en tyk slange...

    Står min adresse ikke inde på min bruger?


  • #17   30. mar 2005 @Louise:

    "For det du siger med at det skal spændes rigtig ved jeg jo ikke om han gør, da jeg ikke har så satans meget styr på det..."

    Det har grundlæggende noget at gøre med at der f.eks. er ca 8 bolte på toppen af din motor. Det er dem der holder topstykke fast på blokken. De skal spændes med en bestemt styrke - ikke over spændes, og ikke underspændes - og det skal gøres i rigtigt rækkefølge .. f.eks. bolt 1,8,2,7 etc... Og det er forkelligt fra bil til bil hvor meget det skal spændes.

    Men det lader til i har styr på det med det rør værk. Det lyder meget sansynligt at det er det.


  • #18   30. mar 2005 din msn står der ikke...min er kimpolo6@hotmail.com

  • Luise P
    Luise P Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37
    #19   30. mar 2005 Ja, ved godt at de skal i i en bestemt rækkefølge... Det ved han også... Så ved han nok også det andet...
    Vi må jo bare prøve...


  • #20   30. mar 2005 prøv nu det med det ånde rør først det tager 2 min inden i skiller noget af

  • Luise P
    Luise P Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37
    #21   31. mar 2005 Har været rundt og kigge efter en motor, men kan ikke finde en til en polo...

    Men der er nogen der siger jeg også kan bruge en til en Golf... Ved ikke om det er rigtigt...?


Kommentér på:
Olien pisser ud igen...

Annonce