698 visninger
|
Oprettet:
Olien pisser ud igen... {{forumTopicSubject}}
Nogen der ved hvorfor fanden det kan være at olien bliver ved med at pisse ud....
Nu var den lige holdt op med det... Men for en halv time siden begyndte det igen...
Det kan godt være jeg spørger dumt, men en af mine venner der har forstand på biler har prøvet at lave den, men hver gang vi laver noget ved den går der lige en dags tid eller sådan og så begynder det igen...
Det er måske en ny motor...?!?!
maj 2004
Følger: 22 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 1.585
Giv os så meget info du kan plz.
Næppe ny motor. Mere nye pakninger eller en del der skal skiftes.
mar 2005
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37
Polo 1.1 fra 87...
Det er ikke til at finde ud af hvor det kommer fra... det er rundt om motoren...
Nede ved benzinpumpen laver den nogle gange nærmest luftbobler med olie.. Olien er helt ren...
Den har i en periode efter ca. 60-70 km på motorvejen opført sig mærkeligt... Den falder i fart og man kan ikke give mere gas... Så står den lige stille i 5 min. og får noget diselstart og så kører den igen...
Har ik råd til at en mekaniker skal lave den, men det er vist efterhånden det mest fornuftige i stedet for at bruge alle de penge på olie kan en mekaniker ligeså godt få de penge...
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 3.431
maj 2004
Følger: 22 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 1.585
Og ja, det virker som det enten er en paking, en revne eller at tingene ikke er tilspændt ordentligt.
apr 2004
Følger: 46 Følgere: 50 Biler: 10 Emner: 370 Svar: 1.742
mar 2005
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37
Bor i Jylland...
Er den dyr sådan en pakning??
Kender en der godt kan sætte det på...
Hvis man har sådan en t-slange (tror jeg den hedder) Er det så vigtigt at man har begge slanger?
Jeg har klippet den lille slange af...
mar 2005
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37
Flangen var knækket, den skiftede vi så, og så kørte vi en tur i bilen og da vi kom tilbage pissede olien ud... Og det har det gjort i større eller mindre grad siden...
apr 2004
Følger: 136 Følgere: 124 Biler: 20 Emner: 406 Svar: 6.941
apr 2004
Følger: 136 Følgere: 124 Biler: 20 Emner: 406 Svar: 6.941
maj 2004
Følger: 22 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 1.585
Louise er vist godt nok .. havde en veninde der hed det ..
@Louise:
Som udgangspunkt:
Alle slanger skal side som de sad, ellers så virker det ikke. Hverfald medmindre du har 110% styr på hvad du laver!
Det kan reelt meget vel være det der er galt, hvis det er en trykudligningsslange og motoren bliver "pustet" op.. men kender meget lidt til det du taler om (VW og folkevogn Kylling)
Pakninger koster ik ret meget, de er bare noget møg at bakse med. Mest fordi at man skal nogen gange have meget af før man kan få pakningen på..
En ting i skal huske når i laver det, det er at efterspænde tingene rigtigt. Hvis ikke din ven har - igen - 100% styr på hvordan kilrem skal på, hvor meget motoren skal spændes, hvilke strækbolte der skal bruges, hvilken rækkefølge det skal spændes til .. så få nogen til det der kan. Det er altafgørende for din motor virker at f.eks. topstykket er spændt på rigtigt, ellers går det decideret i stykker. Du kan risikere det brænder hul eller flækker..
Gør det ordentligt, så er der ingen problemer.
Held og lykke med det, og skriv på min profil hvis der er mere.
mar 2005
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 77 Svar: 97
mar 2005
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37
apr 2004
Følger: 136 Følgere: 124 Biler: 20 Emner: 406 Svar: 6.941
mar 2005
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37
Men måske man skulle prøve med en anden...
For det du siger med at det skal spændes rigtig ved jeg jo ikke om han gør, da jeg ikke har så satans meget styr på det...
Men tak for dit indlæg!
apr 2004
Følger: 136 Følgere: 124 Biler: 20 Emner: 406 Svar: 6.941
mar 2005
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37
Står min adresse ikke inde på min bruger?
maj 2004
Følger: 22 Følgere: 25 Biler: 2 Svar: 1.585
"For det du siger med at det skal spændes rigtig ved jeg jo ikke om han gør, da jeg ikke har så satans meget styr på det..."
Det har grundlæggende noget at gøre med at der f.eks. er ca 8 bolte på toppen af din motor. Det er dem der holder topstykke fast på blokken. De skal spændes med en bestemt styrke - ikke over spændes, og ikke underspændes - og det skal gøres i rigtigt rækkefølge .. f.eks. bolt 1,8,2,7 etc... Og det er forkelligt fra bil til bil hvor meget det skal spændes.
Men det lader til i har styr på det med det rør værk. Det lyder meget sansynligt at det er det.
apr 2004
Følger: 136 Følgere: 124 Biler: 20 Emner: 406 Svar: 6.941
mar 2005
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37
Vi må jo bare prøve...
apr 2004
Følger: 136 Følgere: 124 Biler: 20 Emner: 406 Svar: 6.941
mar 2005
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37
Men der er nogen der siger jeg også kan bruge en til en Golf... Ved ikke om det er rigtigt...?
Olien pisser ud igen...