793 visninger
|
Oprettet:
Forsikring/ kompressor {{forumTopicSubject}}
Hejsa har lig et lille spørgsmål.. Går og leger lidt med tanken om at smide et Rotex kompressor kit på min golf 3 1.8 og betale afgift af det.. Men hva vil forsikringen så sige til det??? For ka f.eks ik få forsikret en bil der allerede har kompressor på men den er jo forsikret i forvejen sååå.. Hva tror i de sir???
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 111 Svar: 2.320
Prøv at ring til et selskab og spørg om, hvad der ville ske. Om man ville stige i forsikring. Tror at de vil sige, at du stiger... Det er jo en væsentlig ændring...
sep 2004
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 10 Emner: 67 Svar: 214
jun 2003
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 102
Hvis ikke du har Tryg forsikring, SÅ SKIFT TIL TRYG!!!
Derefter ringer du til dem, fortæller at du overvejer et kompressorkit. De vil så spørge dig hvor meget det koster, og fra hvilken dato du vil have det påført policen. Afhængig af hvor meget du ellers har fået skrevet på policen (anlæg, fælge, gearknob i guld ;o) vil det sandsynligvis ikke komme til at koste ekstra i forsikring.
Tryg kigger nemlig kun på årgang, model og vægt af din bil, samt værdien af eftermonteret udstyr!
MEN......
Bilen er jo selvfølgelig ikke lovlig. Og hvis du kører galt kan du stadig komme ud for at told og skat kommer efter dig for monteringen af kompressoren, og vil have afgift af effektforøgelsen.
Men Tryg vil nok ikke kunne løbe fra stadig at skulle udbetale forsikring for dig, for de har jo fået at vide at du har monteret kompressor.
Ovenstående løsning virkede for mig på min Ibiza. Jeg ved ikke med udbetalinger i forbindelse med uheld, hvor politiet har været involveret, og konstateret at bilen er ulovlig. Eller om Tryg i mellemtiden har ændret politik.
Men ring ind til dem og spørg.... det skader aldrig!!
CK
Forsikring/ kompressor