{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
17.314 visninger | Oprettet:

Må andre holde overfor ens udkørsel? {{forumTopicSubject}}

Har lige et spørgsmål jeg håber en kan svare på.

Vi har en udkørsel ud til en offentlig vej (omme fra en gårdsplads bag bygningen) overfor bor der en masse folk i et hus som nogle gange parkere lige ud foran. Det er som sådan ok, men nogle gange parkere det lige ud foran vores udkørsel med måske 2-3 biler - og vejen er i forvejen ikke ret bred, så jeg har til tider svært ved at komme ud pga min bil også er sænket og plejer at køre skrå ned på vejen og tage en så stor bue som det nu er muligt.

Jeg har spurgt dem pænt om de ikke kunne prøve at lade være med at parkere LIGE ud foran udkørslen og evt. holde 5-10 meter længere oppe af gaden, men blev her sidst mødt af en sur dame der mente at det ihvertfald bare var min bil den var gal med. Er der ikke nogen lov om sådan noget? eller skal jeg bare affinde mig med det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må andre holde overfor ens udkørsel?
  • #1   6. sep 2008 Det har jeg prøvet. bare på med et slæbe tov og hiv lortet væk. de hopper så fint når den er i gear og håndbremsen er hevet.

    men det virker


  • #2   6. sep 2008 http://peecee.dk/upload/view/129980

    Har prøvet at tegne det her, ved ikke om det giver mening?

    Det er en mindre gammel vej (dog asfalteret) men den er ikke særlig bred og tror egentlig ikke der er optegnet linier i midten. Det er den ikke bred nok til.

    Grunden til de ikke gider parkere længere nede eller oppe er nok fordi så skal de gå længere op til deres hus? ellers vil de undgå at holde ud foran de andre huse? problemet er at der er 2-3 biler der skal holde der og huset ligger også lige ud foran udkørslen. De har dog en lille garage ved siden af huset, men der er der stablet byggematerialer lige pt kan jeg se (en masse træ osv).


  • #3   6. sep 2008 De må ikke parkere i din side af vejen ud for din ud-/indkørsel men hvis de holder på den anden siden af vejen ud for din ud-/indkørsel så er det fuldt ud lovligt kan du ikke brokke dig over..

  • #4   6. sep 2008 Som du har tegnet det er det de gør fuldt ud lovligt og kan du som sådan ikke brokke dig over da det lovmæssigt er helt lovligt det de gør men kan godt se det er lidt træls for dig når den bil er så sænket, men det er færdsels loven desværre ikke lige tilpasset..

  • #5   6. sep 2008 Jeg kan også godt komme ud, lige og lige - og jeg køre meget forsigtigt ud, men det er sådan at snuden altid næsten er ved at ramme bilen overfor når jeg skal dreje ud, så smal er vejen.

  • #6   6. sep 2008 okay, ik noget at gøre så (kan være jeg skal til at holde ude ved vejen så istedet, ud foran vores hus!) - men tak for svarene.

  • #7   6. sep 2008 Men hvis din bil var standard ville du så ikke kunne køre ud uden problemer..?

  • #8   6. sep 2008 Tjo det ville nok være lettere - men stadig ik helt let, men kan godt se din pointe. Tak for svarene.

  • #9   6. sep 2008 Har samme problem hvis min genbo også parkere sine biler sådan, og det er ikke lovligt hvis det er til gene for dig. Hvis det er et stort problem, så hiv fat i politiet, så kan de få en bøde for det.

  • #10   6. sep 2008 hvis du i forvejen kører ud over kanten skråt, kan jeg ik se hvor problemet er i at fuldføre resten af svinget? Men der er sikkert faktorer der spiller ind jeg ik er klar over mht. din situation hehe smiley

  • #11   6. sep 2008 de har loven på deres side.



  • #12   6. sep 2008 Har samme problem, møj træls, og har også prøvet og sige det til dem, men de vil ik ændre på det, har så prøvet og holde min bil på min side, og så holder de også bare som de plejer, så ingen kan komme forbi :s

    hvis det ik var fordi du havde sådan en lækker vil, skulle du lige have haft en jydekrog og lidt for langt tilbage smiley


  • #13   7. sep 2008 ja for så kunne man få smæk af policen for det!

    det er vel ikke underligt folk holder foran deres hus?


Kommentér på:
Må andre holde overfor ens udkørsel?

Annonce