{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
990 visninger | Oprettet:

golf vr6 ? god bil ? {{forumTopicSubject}}

hejsa jeg er begyndt at forelske mig lidt i en´golf 3 vr6. mest pga de ikke er så dyre og så har de stor motor,.
har generelt hørt meget skidt om golf 3eren. så tænkte jeg om der var nogle her inde som har nogle forslag til hvad man specielt skal ligge mærke til på denne bil hvis man skal ha sådan en , altså om den har nogle hyppige problemer eller om det i det hele taget bare en er bil man skal holde sig fra ?

håber jeg får nogle gode seriøse svar :=)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  golf vr6 ? god bil ?
  • #1   8. sep 2008 RUST RUST og så at de fleste er kneppet færdige...

• #2   8. sep 2008 hmmm ok.. tænkte lidt på at anskaffe en fra tyskland endten selv hente eller købe en ny importeret. er det en god idet ?
    er rust et stort problem på vr6eren?

• #3   8. sep 2008 Det er VW så RUST ! Ikke særlig hurtig af en 2.8 og som også før nævnt, er næsten alle sammen blevet kneppet al den tid de har levet.
    Men der er masser af styling til dem. Haha..

• #4   8. sep 2008 Martin Kaas S
    lige som de fleste ældre bmwer..hehe..

jeppe M
    de fleste vr6er har kørt meget derfor er de så billige..
    jeg kan sku kun anbefale en golf 3 vr6 hvis man vil have en hurtig og god bil.. men du skal op med tegnebogen hvis du vil finde en som ikke har gået ret langt...

• #5   8. sep 2008 steffen ( VR6 ) .

der er en verden til forskel mellem de 2 bmwer jeg har haft og så en rådden vr6 med en svag og alt for tung kværn, med en gearkasse der føles som en suppegryde..

• #6   8. sep 2008 hvis jeg nu siger prisen.... du har nok givet 20´gange så mange penge for en ligeså ringe bil

• #7   8. sep 2008 @ Nicolai
    Nej det er rigtigt, det glemmer folk bare. smiley
    Der er mange der føre sig frem med at de har en stor 2.8 motor og jeg skal give dig. Men som også nævnt, er det en ordenlig klods af en bil, og gearkassen er til grin. Den er faktisk latterlig langsom, når man tænker på hvilken bil det er.
    Men en god flyder, det er det da. (:

• #8   8. sep 2008 Martin Kaas S
    det lyder ikke til at du har prøvet at køre en rigtig bil... men du jo stadig ung så du kan da nå det endnu, jeg giver gerne en tur i min råddene vr6er hehe...

• #9   8. sep 2008 Dam .
    Næsten alle er blevet kneppet, tag da slapper man haha. Også er det problem med rust fandme ikke så stort som folk tit gør det til. Hvis bilen er passet og plejet kan jeg ikke se det store der. De ihvertfald ikke slemmere end så mange mange andre biler.
    Sådan en VR6 motor går virklig godt, du får bla. andet ikke bedre lyd end sådan en! smiley

• #10   8. sep 2008 @ Nicolai
    Det er rigtigt, men hvor tit køre du 200+?
    Og den er jo ikke skide hurtig mellem lys krydsene - som mange unge vil have.
    Og priserne er til grin i forhold til hvad du får, plus den koster en milliard i forsikring.

• #11   8. sep 2008 steffen ( VR6 ) .

nu ligger landet sådan, at de 2 bmwer jeg har haft, hvis du da ikke kan fornemme det af billederne, har været billige æsker, men pengene der blev givet for dem kontra det sjov man kan ha i sådan en baghjulstrukken bil var godt givet ud... at jeg har haft 2 bmwer, gør mig ikke til bmw nørd, derfor kan du sku ikke irritere mig med det.. (selvom du tror det)

Har 3 kammerater der har vr6... den lever ikke op til sit opblæste image..

• #12   8. sep 2008 Jeg har svært ved at se fordelene i denne bil, men prøver alligevel...
    Fordele:
    Billig i anskaffelse
    Har en virkelig fed lyd
    Har i manges øjne et godt stylings potentiale
    Hmm det var vidst det

Ulemper:
    RUST
    Røv dyr at køre i
    Svag gearkasse der står af jævnligt
    Usansynlig langsom af en bil med over 170hk og forhjulstræk
    Knastkæde, en dyr omgang.
    Og lur mig om der ikke er noget jeg har glemt...

• #13   8. sep 2008 @ Rasmus N
    Alle de VR6'ere jeg har mødt har været bollet. Men det er måske fordi jeg bare er uheldig? Og jeg kan finde mange biler med bedre lyd - Men det er jo en smagsag.

• #14   8. sep 2008 hvad blir vi enige om hehe, syntes der mange forskellige holdninger.
    tænker bare at 174hk må da være udemærket. syntes folk her inde snakker om den er langsom.?
    hmm lyder ikke så rart med gearkassen . hmm.

bilen sku være i stedet for at bruge 150k på en golf 4 1,8turbo,, men hvis det er noget lort er det jo ikke så meget ved. bilen skal købes for at blive hurtig. skl gerne laves tryk endten turbo eller kompressor.

• #15   8. sep 2008 jeppe hurtig bil = baghjulstræk.

• #16   8. sep 2008 Dam .
    Ja så tror skam du har været uheldig. Jeg har prøvet mange der virklig har gået godt. Bare fordi det er en bil der populær behøver den fandme da ikke være bollet. Det ligesom alle folk der ævler om at Golf 2'er GTi'er bare er gennemkneppet, Ja muligvis har de fået noget at leve af, men de kører da stadig fint. Har efterhånden haft nogle stykker af dem.
    Hvilke mange biler har bedre lyd?
    jeppe M Den er skam ikke langsom sådan en.

• #17   8. sep 2008 er selv i lære ved vw audi så skal gerne være et af de to mærker hehe- smiley

• #18   8. sep 2008 jeppe M Hvis der ska tryk eller kompressor på, så er det lige pludselig en rigtig god motor. Virklig stort tunings potentiale.

• #19   8. sep 2008 @ Rasmus
    Alt japansk med tryk. Men igen, det er en smagsag.
    Den er langsom taget i betragtning af pris og motor. Det må du give mig ret i?

• #20   8. sep 2008 Mht rust, er det et faktum at VW en årrække Golf 3 og vento især, produktserede biler af blik med med højere procent affaldsjern "omsmeltet skrot), hvilket resulterede i de store rustproblemer.
    Og dette er ikke bare en formodning fra egen side, men den barske realitet

• #21   8. sep 2008 Så hør sådan en VR motor med tryk.
    Det er ikke det der er spørgsmålet, han spørger om bilen er langsom, det er den bestemt ikke. Det andet er en anden diskution. Der kan det godt være, men det er stadig en bundsolid motor så kan du opveje det sådan.
    Og hvis den skal tunes kan jeg ikke finde bedre.

• #23   8. sep 2008 Torben J
    jeg tager gerne et race mid dig....
    de hondaer plejer ikke være et problem...

• #24   8. sep 2008 @ Rasmus
    Hehe, vi to bliver aldrig enige. Men det er jo også fair nok.
    Jeg danser i seng nu. Tak for diskussionen.

• #25   8. sep 2008 @ Steffen
    Jeg kan med garanti følge dig til 120, og jeg har kun 105 hk?
    Hvad siger det om japansk? smiley

• #26   8. sep 2008 Dam .
    Ja det iorden.
    Det siger ikke noget om Japansk, det siger noget om vægt.

• #27   8. sep 2008 Det kendes også i Tyske biler

• #28   8. sep 2008 Dam...
    jeg er slet ikke i tvivl om at du kan følge mig til 100 eller der omkring men så trækker jeg også fra... en vr6er er jo ikke så hurtig fra 0 til 100.. kun 7,6 sek.. men det er jo også fra 100 det bliver sjovt...
    har selv haft japaner den var som også en udemærket bil..

• #29   8. sep 2008 typisk... folk der ævler om dårlige gearkasser og sløv vr6´er aner da virkelig ikke hvad de taler om, eller har bare det sædvanlige "golf er noget man spiller" syndrom som smitter af på deres holdning..

har haft en del VR6´ere. og kun haft én defekt gearkasse (som så var min egen skyld, /race..) og rust, herregud, find en passet og plejet.. kan stadig nemt lade sig gøre, eller ofre lidt plade arbejde og lortet er som nyt igen.. Samt mange folk forstår ikke at køre en VR6´er, de skal tændes helt af, ikke bare ligge og tøffe med 3-4000 omdr, nej de skal helt ud og ringe.. så er de altså ik så langsomme som folk gør dem til... Min Low rider med 204 hk har taget en manta 2.0 turbo med 230hk. Sugemotor JA TAK smiley

• #30   8. sep 2008 Golf mkIII Kongen ..:: Golf´er til salg ::.. .
    Præcis det er nemlig det der "golf er noget man spiller" syndrom, mange ved fandme ikke engang hvad de snakker om.
    Hvis man har en negativ holding til en bil, som man egentlig ikke ved en skid om, så er det bare det værste lort.
    For sådan en VR6 motor er virklig en perle af en motor.

• #31   8. sep 2008 Sjovt nok, syntes tit at se en ung knægt købe en VR6, og så 3 uger senere, så er den tilsalg igen, hvorfor mon ??

Sådan en VR6 er ikke en vild motor, den er bare stor, thats it.

• #32   8. sep 2008 Golf mkIII Kongen ..:: Golf´er til salg ::.. . du har jo haft nolge vr6ere så hva vil du sige min er værd.. den har kørt 83000km nu og der er ingen rust i den overhovedet.. svar i en PB. tak

• #33   8. sep 2008 min er nu ikke tilsalg vil bare gerne vide hva den er værd.. skal sku ikke af med min lige forløbig

• #34   8. sep 2008 peter R ..... tjaa, det ku fx. også være, den er for dyr i brændstof til en ung knægt, eller fx. ikke til at forsikre alligevel, for den unge knægt.... men nej, det er self. fordi den er for sløv den den unge knægt... klart klart....

Steffen... smider dig lige en pb. smiley

• #35   8. sep 2008 Peter R Haha lorte kommentar. Det er helt klart fordi den sløv.

Kommentér på:
golf vr6 ? god bil ?

Annonce