{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.815 visninger | Oprettet:

scooter 45 kan man miste kørekort/klip {{forumTopicSubject}}

Ligger dette indlæg herinde fordi jeg sys det har noget med "Bil/kørekort" at gøre. håber forståelse fordi Scootergalleriet er kun fyldt med børn og deres svar bedes gerne undværes !.

står og skal af med mine 2 biler så skal jeg til at køre scooter IGEN..

og er lidt uvist om hvordan reglerne er blevet efter de 4år jeg ikke har været knallertbilist.
hvornår påvirker ens hastighed af scooteren ens BIL-KØREKORT. er det når den er tunet eller kun ved bestemt hastighed ??
Klip i kørekortet ? miste kørekortet. alt så noget..
Og må de tunes ?

søger svar til både 30scooter og 45scooter ..

Ønsker kun henvendelser fra folk som ved hva de snakker om... ingen unødvendige indlæg takk..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  scooter 45 kan man miste kørekort/klip
  • #2   9. sep 2008 Mener på en 30 knallert kan du stort set gøre som det passer dig. da det ikke har noget med dit kørekort og gøre.
    Men 45 Ville jeg ikke gå igang med og tune osv. så tror jeg det går ud over dit kørekort. også hvad angår sprut. Men det er bare sådan jeg har forstået det smiley

• #3   9. sep 2008 På en 45scooter er der vist noget med at du mister kortet over 90km/t

Ved ikke lige med 30'ere

• #4   9. sep 2008 Du må ikke køre sprit på en 45 så nakker de kortet. Det samme med tunet. SÅ du må ikke noget på den

• #5   9. sep 2008 Hvis du på en 30'er kører sprit kan du nu godt miste dit kørekort alligevel. Det kan du på alle motoriseret køretøjer...
    Men ved en 30'er kan du ikke miste det ved at tune den, men det koster bøder, plus ture på politigården hvis du bliver snuppet med en tunet 30'er.
    Ved en 45'er koster det både bøde og klip i kørekortet hvis du tuner den, og kører mere end procentgrænsen tillader det.

• #6   9. sep 2008 På en 45'scooter regner de din fartbøde/evt klip efter samme regler som bil, da man skal have bil/mc kort for at måtte køre den...

på en 30'er derimod, er dit kørekort 100% fredet, de kan ikke røre det, du kan stadig få bøder hvis du tuner osv, men de kan ikke røre kortet...

• #7   9. sep 2008 Hvis du tuner en 30 knallert sker der intet med dit bilkørekort.
    Tuner du derimod en 45 knallert, går det ud over dit bil kørekort. Både med klip, og er den tunet nok, tager de kortet.

Såsnup en 30 knallert! smiley

• #8   9. sep 2008 Bare husk at der er kommet nye regler med 30 knallerter. Hvis du bliver taget på en der køre mere end 37 km/t, så for du en bøde på 1000 kr. Og alle de knallerter du fremover bliver stoppet på, som kan køre mere end det, de bliver konfiskeret.

Det er nye regler indført i sommers.

• #9   9. sep 2008 SÅ må man jo bare sørge for den kører så stærkt at men ikke bliver taget.

• #10   9. sep 2008 hmm okay.. det sku ik lige til at blive klog hva jeg så vil :S om jeg vil ligge på vejen med 70km/t som de fleste nu kører eller om jeg vil ligge med 70/80km/t på cykelstien og være sikker på kortet er fredet ! da jeg skal køre hovedvej køresel HVER DAG på og fra arbejdet... hmm

• #11   9. sep 2008 Ja du kan godt miste kortet, altså dem der har et kort for der køre satme mange rundt på dem så ikke har et kort.

• #12   9. sep 2008 Det er samme regler som bil/mc.

Det giver et klip ved 30% overskridelse - altså 58,5 km/t, og en betinget frakendelse ved 60% overskridelse - altså ved 72 km/t.

Når det så er sagt, kan du som regl dog være i fred for politiet på en 45'er - bare du kører ordentligt.

• #13   9. sep 2008 Mahmooud - Hjælpe admin i Outlawz gruppen

Hvad er det sjove ved det?

• #14   9. sep 2008 Jesper har ret...

• #15   9. sep 2008 en 45 km/t scooter er jo et indregistrerings pligtigt køretøj som en bil.
    så 30 % reglen ovs gælder på præcis samme måde som i en bil og det samme med sprit kørsel

• #16   9. sep 2008 kører selv 45ér.
    jeg er blevet stoppet en gang i kørekort-razzia. der spurgte jeg omkring reglerne.
    han sage at taksterne er de samme som ved bil, altså med de 30 % (klip)
    60% og kortet er betinget frakendt.
    mht til spritter, så er det meget dumt på en 45, da du mister kortet. + kæmpe bøde, hvorimod på en 30 får du kun bøden.
    bortset fra det, så bliver du stort set aldrig stoppet på en 45, min kører 70 km/t, og der har aldrig været problemer.

• #17   8. mar 2012
    Hastighed (km/t)
    46-58 1000 kr.
    59-72 2000 kr. + klip
    73-90 2500 kr + betinget frakendelse af kørekortet
    91- 2500 kr + ubetinget frakendelse af kørekortet

• #18   6. maj 2013 30 knallert er cykel regler, altså ramme ikke dit kørekort med mindre du blivet registeret som alkoholiker så kan de kræve dit kørekort inddraget for rettet.

45 knallert er samme regler som biler

Kommentér på:
scooter 45 kan man miste kørekort/klip

Annonce