{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.201 visninger | Oprettet:

BMW E39 523i {{forumTopicSubject}}

Hey drenge og piger--
Går og kigger lidt på ny vogn og tænker lidt på at købe en E 39 523i.
Så ville høre om plusser og minusser ved denne bil, gerne med og uden steptronic?
Hvor er de slemme til at ruste osv, hvad skal man kigge efter når man kigger op sådan en?
Kan det virkelig passe at der kun er elruder foran i sådan en? og manuelle ruder bagi?

Takker


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW E39 523i
  • #1   8. okt 2008 udstyr mv. varriere jo meget...

    de ruster ikke specielt meget, men hvis de endlig gør er det kant rust døre, klapper som alle de andre bmw´er..

    motor mæssigt kan den ikke slides op, jeg vil foretrække en med manuel gear, da det er meget billigere hvis det går i stykker + meget nemmere til tuning osv. men tomat gear er lækkert i sådan en cruiser...

    og min er født med alt udstyr std. 528i hvorfor ikke bare købe den smiley


  • #2   8. okt 2008 udover deet køre den PERFEKT, men er sku glad for jeg ikke har købt en 2.0, 2,3´er 528 skal være minimum .

  • #3   8. okt 2008 en 523 er jo 2.5L som er begrænset i indsugning og udstødning, efter hvad jeg har kunne læse mig frem til. desuden er det heller ikke for at få en racerbil, så havde jeg nok fundet noget andet smiley
    Men ville gerne høre om folk der har erfaringer med steptronic gearkassen, har den nogle svagheder ?


  • #4   8. okt 2008 Kan kun sige at du får ikke en aut. gearkasse der er meget stærkere end en Steptronic gearkasse. Det er virkelig kvalitet !

  • #5   8. okt 2008 Automatgear eller ej er en virkelig smagssag, jeg kunne aldrig finde på at købe en E39 med manuel gear, syntes personligt det kører af røven til!!! 520i er ret død, men om det skal være en 523 eller 528, jeg kunne godt nøjes med en 523, syntes ikke det er så vanvittigt meget forskel på en 528 og en 523, og jeg vil da mene jeg har kørt en hele del forskellige E39. Ellers kig på min faders 540 som jeg har til salg under min profil, den vil fremad.

  • #6   8. okt 2008 Har ingen erfaring med bilen selv, men overvejer selv om mit valg af bil skal falde på E39 næste gang. Har selv kigget meget rundt på nettet efter dem, og synes MANGE af dem med steptronic står med defekt gearkasse, og det koster vidst en arm at få den lavet. Så JEG ville kigge efter en med manuel gear.

  • #7   8. okt 2008 Til alle det koster sgu da at ha bil......
    Min onkels 525tds har kørt lidt over 428000 og har aldrig fået ny gearkasse. Han har haft bilen fra ny.
    Hvis man skifter olie osv til tiden går de aldrig itu.
    Vælg en med automatgear, det er det optimale i sådan en bil.


  • #8   8. okt 2008 Steptronic gearkasserne er svage i BMW. Jeg har fået skiftet i min og det koster kassen..... Desuden bruger man aldrig steptronic funktionen.

  • #9   8. okt 2008 Bevidst valgt jeg min 540 med en 6 trins gearkasse.

    Begrundelser:
    1. Jeg kan bedre lære min bil at kende, kontra en med aut.gear/steptronic.
    2. Den er nemmere at reparere på.
    3. Den er billigere at reparere på.
    4. Mellemacc. kan virkelig mærkes i den.
    5. Savner ikke noget såkaldt "kick-down" ved accelerationer.
    6. En lillesmule bedre benzinøkonomi.
    7. Den er hurtigere i acc. kontra de andre 2, uanset hvilke accelerationer man vil se på.


  • #10   8. okt 2008 Altså bilen skal ikke bruges til racer bil!
    Men steptronic skulle være lukus, så man ikke skal sidde og skifte gear hele tiden.
    xxx X
    Hvorfor er de svage?


  • #11   8. okt 2008 Det ved jeg ikke. Jeg ved bare at de ikke holder - af bitter erfaring.
    Desuden ved jeg positivt at min ikke var en enlig svale. Jeg har en bekendt der også har skiftet.Han er BMW fanatiker, men siger at steptronic gearkasserne er svage. Da jeg ialt kender tre med denne gearkasse og de to af os har skiftet, så tro jeg på det. Min havde gået 147.000 km da den steg af.


  • #12   11. okt 2008 Jeg har en 523ér steptronic der har gået 250.000 km, den har aldrig været skiftet og den fejler absolut intet. Er selv Bmw mekaniker og i de 10 år jeg har været det har jeg aldrig skiftet en aut/steptronic gearkasse på en E39ér.

  • #13   31. jan 2009 Jeg har snakket med en BMW ekspert (Nica i Hinnerup) og han siger også at Steptronic er en stærk gearkasse. Man skal holde sig fra 2003 steptronic, da det ikke er BMW, men GM gearkasse. Når jeg har fået solgt min Audi skal jeg hente en E39 520 (2,2 170HK) 2000 model i tyskland og det bliver helt sikkert med Steptronic!

Kommentér på:
BMW E39 523i

Annonce