{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
650 visninger | Oprettet:

Rense motor {{forumTopicSubject}}

Så for søren. Sommeren banker på, og min motor ser ikke just ren ud - og til den kvikke, nej man ser den jo heller ikk når man kører! Men så husker man vel teorien - motorrummet skal være rent og pænt smiley

Så.. hvordan gør man sin motorblok/motorrum rent? Hvad skal man bruge, og hvad må man slet ikke bruge??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rense motor
  • #1   18. apr 2005 høre lige med...

• #2   18. apr 2005 Du ska vel bare bruge en motorvask...
    det er jo beregnet til det smiley

• #3   18. apr 2005 Dæk diverse dele ned, strømfordeler ned.. batteri og alt mht el.. Derefer motor vask, og så en højtryksrenser på... Så kører det..

• #4   18. apr 2005 ja det er rigtigt man ser den ikke så tit.
    Men da jeg arbejdede ved opel i Ribe tog vi noget der hedder motorrens og sprøjtede ud over hele motorrummet og lad det siddei et par minnutter og derefter kan du bruge en højtryksrenser til at skylle det af med
    VH Thomas

• #5   18. apr 2005 Ras H - Ja det havde jeg også regnet med - MEN er det så med højtryksspuler, knofedt eller almindeligt spyt der skal bruges udover?
    Og er der nogle steder hvor det ikke må kommer hen i motorrummet?

• #6   18. apr 2005 Alt hvad der ligner noget med el skal pakkes GRUNDIGT ind i plastposer, film og lign, så det ikke får vand. Efter afrensningen kan man med fordel lige tjecke efter at der ik er kommet fugt i fordelerdækslet eller andre steder....

• #7   18. apr 2005 Det er faktisk ikke så smart at bruge højtryksrenser, Da det høje vandtryk vil have nemmere ved at finde vej ind under dine omhyggeligt indpakkede el installationer!
    Den ska bare ha et godt lag, som får lov at sidde et par min. evt bearbejdes særligt snavsede områder med en børste og så skylles motoren ren med en moderat vandstråle. Evt kan tændhætter osv gåes efter med en luft pistol bagefter for at blæse vandrester væk.
    God arbejdslyst smiley

• #8   18. apr 2005 Altså ... jeg tog en køkkenrulle, spand varm vand, noget skurepulver og en karklud og gik igang .. skal nok smide nogen billeder på snart, men det blev faktisk fanske fint smiley
    Nu har min også gennerelt været holdt ved lige..

• #9   18. apr 2005 Piotr>> Okay, tager skurepulveret alt det gamle olie/tectyl/snavs der sidder rundt om i motorrummet....det var sgu en fin ide....

• #12   19. apr 2005 hej Peter.
    jeg bruger siliconefjerner og en grydesvamp til at tage det værste med også en ren klud og stadig siliconefjerner til det sidste, ret efektivt, også til slut polere jeg trykrør og andre blanke dele med polermeddel til krom.
    så er den også ret flot bagefter, for min motor var meget iret da den havde stået stille et år da jeg lagde den i.

• #13   19. apr 2005 hehe.... nej det opløser sku da motorrum på 3 sekunder smiley

• #14   19. apr 2005 Jeg synes bare ikke vand passer så godt sammen med en motor smiley - men lyder til at det er sån det ska gøres

• #15   19. apr 2005 Husk også at dække evt. K&N filter til, ellers vil den ikke starte hvis der kommer for meget vand på...

motorvask er vikelig effektivt ;0)

Kommentér på:
Rense motor

Annonce