{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Corolla E11 går kun 13 km/??
  • #1   10. okt 2008 få evt. tjekket forureningniveauet i en synhal eller på et værksted .......
    evt. lær at køre pænere dvs. mere glidende kørel med mindre bremse

    også hvis feks dine bremser hænger giver det unødvendig modstand , ligesom breddere hjul også vil gøre !


  • #2   10. okt 2008 Ja det passer meget fint, man kommer sku aldrig op på det der er opgivet, slet ikke på så korte ture.. Så det skal du vist være godt tilfreds med, Min er opgivet til 15,4, og den går 12 i ren bykørsel. Den render så 16-18km på landevej...

  • #3   10. okt 2008 ja okay. den har jo også gået 204.000 og kører med 195.45/16 dæk

    det var bare det, at den jeg havde før(E10) gik heller ikke så langt, men det viste sig så at den var utæt i benzinstudsen, så det var jo nok derfor.


  • #4   10. okt 2008 Det passer nok meget godt.
    Min kæreste har en helt ny Kia Picanto som står til 20 km/l. Jeg tror ikke at hun på noget tidspunkt har været over 17,5, maks 18 km/l. Bilen kører typisk 15,5-16,5 km/l.
    Det skal dog lige siges at hun enten kører på motorvej eller i byen, og motorvejen kræver en del kræfter af den lille motor.
    Det er ret sjældent at bilerne kommer op og forbruger efter det opgivede fabrikstal.
    (Dog kører min Bravo bedre end opgivet faktisk, kører 11 km/l og opgivet 10,6 hehe)


  • #5   10. okt 2008 okay. Det er jo nok som det skal være så. Så kan man jo trøste sig med at det kun er en 1.3 fremfor en 1.6'er

    hehe.


  • #6   10. okt 2008 Har selv haft en bil magen til din, og den gik heller ikke mere end 13 km. på literen.. Så jeg tror ikke det er unormalt.

  • #7   10. okt 2008 okay, så er det jo nok som det skal være. tak for svarene


  • #8   10. okt 2008 De første 3-5 km når bilen er kold kører den ikke mere end 5-7 km/l - så når dine ture er så korte, så er det vist helt fint smiley

    Og hvordan er meget pænt? er det gearskift ved max 2500 omdr. og næsten intet tryk på speederen - det skal gå virkelig langsom for at ramme opgivelsen i de fleste biler...

    forskellen på at køre 70 og 90 km/t er 2 km/l i mange biler - og sådan kan man blive ved...


  • #9   10. okt 2008 ja okay. skifter normalvis ved omkring 3000. Er det godt nok så lidt ved de første 3-5 km?

  • #10   10. okt 2008 I min mx5 giver forskellen mellem at skifte ved 2500 og 3000 næsten 1 km/l... - jeg kører næsten 200 km hver dag, så har testet det meste smiley

    Min kører 2 km/l mere ved 80 km/t på landevej end ved 110 på motorvej, det at træde blidere på speederen giver nemt ½ km/l - så der er mange variabler smiley


  • #11   10. okt 2008 Ang. kørsel når den er kold, så var der en test i autobild, og det var typisk 5-7 km/l de første km.. så det med at køre hen på tanken eller til bageren er forholdsvis dyrt, ikke at det rører mig - men rart at vide...

  • #12   10. okt 2008 Haha, min går ikke en dag over 10km/l ved blandet kørsel. Og det er set i lyset af at Daihatsu's motto er "Køreglad TotalØkonomi" haha.

  • #13   10. okt 2008 Det er da egentlig udtroligt at det er så lidt ved koldstart. En af mine kammerater har en polo 1.0 4 gears, den lyder heller ikke til at være særlig økonomisk ved 120 på motorvej med 4500. hehe

    Så lad os glæde os over benzin til 9.34 i morges !


  • #14   10. okt 2008 god salgstale for din daiHATsu smiley
    blandet kørsel er også en variabel fra person til person ......... nogle mener vel at blandet kørsel kun er hjulspin engang imellem


  • #15   10. okt 2008 Ja det er ikke imponerende at de ikke kører længere...

    Min kører knap 14 ved blandet kørsel, men der skal jo også powerslides i rundkørslerne smiley


Kommentér på:
Corolla E11 går kun 13 km/??

Annonce