suge/tryk heste teknisk spørgsmål!! {{forumTopicSubject}}
mig og en ven sidder og snakker om tryk/suge hk
jeg har en gammel e30 med tryk på og min kammerat har en CRX hvor han har fået lavet top hos JB (jb: folk med forstand ved hvem han er)
vi diskuter om "flow" forskel mellem tryk og suge HK
jeg siger at man ikke behøver samme "flow" eller beabejdet top på en tryk motor som på en "suge" motor
han vil hive en masse HK ud af sin V-tec motor ( min 220 hk og han har fået lavet top hos JB og fået alle stumper hjem, min gamle bimmer havde JE stumpler og standard stænger og så en T3/T4 turbo osv, og han påstår at man SKAL have lavet samme omgang som ham hos JB ( flow) osv i toppen hvis jeg skal hive en masse hk ud af min bimmer lige som han har og jeg siger NEJ man behøver IKKE få lavet top osv når man kører med lad os sige 280-350 hk på min bimmer som han behøver på sin suge motor ( crx) uden mølle for dem som ikke forstår hvad jeg mener
hvad siger i drenge ?
behøver man samme flow på en turbo motor ( min gamle bimmer) som han behøver på sin suge kværn ?
svar kun hvis i mener i har styr på det tak !
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 68 Svar: 2.525
Så vidt jeg har forstået det efterhånden, skader det ikke på en turbo motor, men det behøves nok ikke... Man skal selvfølgelig sørge for man ikke bremser flow'et i nogen af motorerne, men ligefrem at behøve det...
aug 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 65 Svar: 139
aug 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 65 Svar: 139
aug 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 65 Svar: 139
aug 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 65 Svar: 139
aug 2004
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 65 Svar: 139
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 68 Svar: 2.525
For at få en sugemotor til at yde, skal flowet være optimalt, og i en turbomotor skal det også have et optimalt flow, uanset hvad...
jul 2003
Følger: 79 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 20 Svar: 999
suge/tryk heste teknisk spørgsmål!!