{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ladetryk! HJÆLP!!!!!!
  • #2   14. okt 2008 Se det andet indlæg

• #3   14. okt 2008 Ladetryks uret sætter du bare på en trykstuds et sted.

Der er sikkert masser af slanger at vælge mellem.

BOV'en dropper du bare - det lyder super klamt og har intet formål på en TDI motor da der intet gasspjæld er....

• #4   14. okt 2008 Smid et t-stykker på mellem slangen fra actuatoren og op til manifolden og smid trykuret ind imellem.

Som der skrives er bov'en noget skidt. Det skal styres af en kontakt og en solonid ventil

• #5   14. okt 2008 jamen det er en pumpe dyse. så det er ikk sådan lige og finde en slange med ladetryk i..
    så ville hører andre der har haft en golf 4 med pumpe dyse motor hva de har gjort.. for ved nok hvordan jeg kobler det til ellers!

• #6   14. okt 2008 som jeg skriver... du har turbolader på og en slange ned til actuatoren... tag den der... så har du aktuelt ladetryk!

• #7   14. okt 2008 ja og det er styret via vakum!!!
    Har du overhovedet styr over hva en pumpedyse motor indeholder??
    Og ved du overhovedet hva en vnt turbo er???

• #8   14. okt 2008 Christoffer... Ved du hvordan man snakker pænt til folk der tydeligvis ved mere om tingene end dig? Ved du hvad vakuum er? Det er undertryk. Hvad laver en turbo? Overtryk... Slangen der går til actuatoren på turboen viser PRÆCIS dit aktuelle ladetryk! Er der mere du vil vide?

P.S Jeg ved udemærkert hvad PD er og hvordan en dieselmotor fungerer. Har levet af at lave biler de sidste 5 år og har 15 års erfaring i at tune biler... SÅÅÅÅÅ!!!!

• #9   14. okt 2008 P.P.S
    VNT er en variabel vingestyret turbo. Den har samme karakteristik som en kompressor og en turbolader i et.

• #10   14. okt 2008 det er sjovt at vw værksteder siger at du ikk kan finde en slange med ladetryk. kun vakum.

• #11   14. okt 2008 Christoffer... prøv at stil det op sådan her. For det første laver en diesel motor slet ikke vakuum. Af samme grund sætter man en vakuumpumpe på en diesel motor for du kan få bremseforstærkere til at virke. Hvis du tager en slange som går ned til aktuatoren vil den ALTID være trykholdig. Og dermed vil den angive dit aktuelle tryk.

Ergo kan det ikke passe hvad du har hørt og jeg tvivler på en kollega vil fortælle dig at der kun er vakuum på en diesel motor. Så skal han i hvert fald have sine skolepenge igen.

• #12   15. okt 2008 Ja gu fanden laver turboen da tryk.!!! men der er nogle ting du ikke forstår ALLE VW med variabel turbo er vacum styret så drop dit lort.! og som jeg ser det går der et t stykke fra vakum pumpe til bremseforstærker og det udtag går over på et andet t stykke som går videe i et mere og de 3 går til magnet ventiler. 1. går til en som deler sig til aktuatordåsen. 2. går til EGR. 3. går til det spjæld som klapper i når du slukker motoren for den skal dø hurtigere og ikke stå og bake sådan.! SÅ DROP DIT FUCKING LORT og lær om VW inden du skriver mere. og synes du skal tage op til vw. men skal da glædeligt vise dig det hvis det.! men synes helt sikkert du burde kontakte vw eller en vw mekaniker som makker med dem hele tiden.!!!

• #13   15. nov 2008 Hov Hov bryder lige ind her..

Custom Car Crew [MT] -- Han har ret, der forekommer ALDRIG tryk i actuator slangen. den bliver udelukket styret af vakum fra vakum pumpen, når det er VNT turbo..

Christoffer N -- Jeg tror umidlbart ikke der er nogen slanger med tryk i. hvis du virkelig skal bruge tryk kan du evt bore et lille hul i din indsugningsmanifold og skære gevind så kan man få sådan en lille forskruning du kan skrue i og montere din slange på..

• #14   15. nov 2008 Ret mig hvis jeg tager fejl smiley

• #15   16. nov 2008 Jamen nu vi har bragt liv i tråden igen. Så må jeg sgu indrømme at jeg har taget fejl. Jeg undskylder Christoffer for at få det på det rene. Og ja Heine VNT ladere har jeg nu fundet ud af bruger vakuum fra vakuumpumpen. Jeg havde bare aldrig set det før. Så endnu en gang undskylder jeg. Men så blev jeg da klogere

Kommentér på:
Ladetryk! HJÆLP!!!!!!

Annonce