1.350 visninger
|
Oprettet:
blyfri 92 95 og 98??? {{forumTopicSubject}}
ja køre normalt med blyfri 92 mener det er det den er lavet til og køre på min hyundai accent dohc.. men da jeg så tænkte prøver noget 95 .. der begyndte den og hakke som hvis tændkablerne var slidte .. men ved ikke om det muligvis har været kondens i tanken i det jeg sammentidig prøvede 95 :/.
sker der noget specialt ved og køre med højere oktan tal?
nov 2003
Følger: 16 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 125 Svar: 5.733
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 761
aug 2006
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 9 Emner: 65 Svar: 1.879
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 761
aug 2006
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 9 Emner: 65 Svar: 1.879
nov 2007
Følger: 32 Følgere: 38 Biler: 9 Emner: 119 Svar: 761
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 Biler: 4 Emner: 204 Svar: 2.245
aug 2006
Følger: 24 Følgere: 29 Biler: 8 Emner: 24 Svar: 398
okt 2008
Følger: 19 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 152 Svar: 764
apr 2004
Følger: 310 Følgere: 308 Biler: 7 Emner: 180 Svar: 7.031
jan 2008
Følger: 25 Følgere: 23 Biler: 1 Emner: 51 Svar: 194
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 3 Svar: 371
Jo højere oktan jo sværere har det ved at antænde.
Fordelen ved højt oktan er at man kan stille tændingen mere optimalt uden tændingsbanken.
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 195 Svar: 5.527
I "gamle dage", da man endnu solgte blyholdig benzin, var det nogle steder sådan, at der ikke var tanke nok til både at have 95 og 92 oktan, derfor var 92 oktan lig med 95 oktan.
Men sådan er det ikke mere. Man får, hvad man betaler for.
Jeg har selv arbejdet både på DK-Benzin og Shell. Det var faktisk sjovt at arbejde på Shell, da det lige var i den periode, hvor V-Power kom til Danmark:-)
Tag et kig på www.hyundai.dk, her fremgår det, at deres modeller kører på oktan 92.
blyfri 92 95 og 98???