{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.777 visninger | Oprettet:

Bedste undervognsbehandling?? {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal have undervognsbehandlet min Seat Altea inden vinteren for alvor melder sig.

Hvad vil I anbefale?

Jeg har tidligere benyttet Pava i Frederikshavn, men synes ikke, at det var helt optimalt, da jeg også fik textyl på mine fælge, pga. man ikke afmonterede dæk, hvilket skabte uballance.

Jeg har hørt, at Dinitrol afmonterer dæk osv. hvilket selvfølgelig skulle give et bedre resultat.

Hvad mener I? Hvad skal jeg gå efter?

Evt. et bestemt sted. Jeg er fra Nordjylland.

Håber på nogle gode svar.
Mvh. Claus


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste undervognsbehandling??
  • #1   21. okt 2008 Suvo.dk

  • #2   21. okt 2008 Undervognsbehandling er en tillidssag... jeg vil ikke påstå at ET produkt er bedre end et andet... det ville være lige så latterligt som at sige at min far kan tæve din far...

    En god kvallitetes undervognsbehandlig kan ligefrem være skadelig hvis den bliver påført forkert..

    Sørg endelig for at få det med kvittering.. får du det "sort" (hehe) kan du risikere at du får smurt afdryppet fra ugens biler på din bil, en halv time efter fyraften = alt det skidt der i forvejen sad under de andre biler nu vil sidde under din mellem undervognsbehandlingen og din undervogn = mega træls... En undervognsbehandlign beskytter ikke meget, hvis den bare hoder skidt, snavs og salt inde...

    Jeg selv benytter suvo - de har det bredeste sortiment, så de kan finde noget der passer 110% til lige netop ens bils mærke og alder - hvor andre kun har et produkt... om 5 - 6 produkter er bedre end et unicersalt skal jeg ikke gøre mig klog på...

    og ja.. jeg kører lange for at få det gjort ordentlgit.. jeg kører hvert andet år fra Thyholm til Suvo-centeret i Vandel ved Billund, da jeg ved det bliver gjort ordentligt der...

    så alt i alt er undervognsbehandlig i den grad en tillidssag - se dig for og spørg dig for hvor grundige de er!


  • #3   21. okt 2008 Så I mener at Suvo er godt?

    Selv har jeg hørt, at Dinitrol skulle være noget af det bedste, selvom det også skulle være noget af det dyreste. Jeg kunne aldrig finde på, at få lavet sådan noget sort. Det skal bare være i orden, især på sådan en ny bil.

    Hører gerne flere meninger om emnet??


  • #4   21. okt 2008 Dinitrol er det bedste... pava og alt det andet lort er lavet på olie så når det er varmt så sovser det ud alle steder og løber... dinitrol er vandbaseret så det ligger en fin overflade og så fordamper vandet så det ikke løber nogen steder heller ikke selvom det er varmt..

  • #5   21. okt 2008 Jeg har fået Suvo anbefalet fra flere kanter, bla. med begrundelsen, at det har den bedste indtrængningsevne. Og da min bil var blevet sandblæst osv., og dermed var helt bar, valgte jeg det. Jeg er godt tilfreds! Men det handler ligeså meget om, at finde en, der udfører arbejdet godt, grundigt og korrekt.

  • #6   21. okt 2008 .. jeg siger ikke suvo er godt som sådan.. jeg siger at det tilfældigvis er det jeg har valgt... undervognsbehandlig er en tillidssag.. skiftede min faste undervognsbehandler mærket ud til pava, dinitrol eller hvad det nu ellers hedder ville jeg stadig benytte ham fordi jeg ved han kommer ind i ALLE krogene og ikke er bange for at afmontere for at komme ordentligt til... For mig er det mandens arbejde og ikke produktet der er vigtigst!

  • #7   21. okt 2008 En omgang textyl af de rigtige produkter, alt efter egenskab, vil jeg mene er godt.

    Jeg har oplevet at det holder meget længe (uden at knække / blive tørt), og det kan komme ud i alle hulrum mv.

    Hvis firmaet gør det ordentlig, så bliver bilen smurt ind i noget sæbe (afvisende overfor den textyl der kan komme på lakken), og hjul bliver pillet af - det er da ikke til at komme til i skærmkanter ellers.

    Jeg skal selv have en omgang textyl inden vinteren - det sætter jo hurtigt sine præg på metallet ellers smiley


  • #8   21. okt 2008 Ja nemlig. Er godt klar over, at det er utrolig vigtigt at finde en, der er grundig, som man kan regne med.

    Er der nogen, der har gode erfaringer med nogen i Nordjylland?
    Jeg har ikke rigtig mulighed for at bruge tid på, at f.eks. køre til Billundsområdet.


  • #9   21. okt 2008 Suvo er super godt!

  • #10   21. okt 2008 Har også kun hørt godt om Dinitrol. Men nogen der har hørt erfarringer med steder i Nordjylland?? Skagen, Hjørring, Frederikshavn??

  • #11   21. okt 2008 Suvo, Tectrol mv. bruger samme produkter som Dinitrol (Entec produkter). Forskellen er fremgangsmåden, og om de individuelle centre bruger de nye eller gamle Entec produkter. Jeg anbefaler klart Dinitrol, da de er grundigere og oftest bruger de nye produkter. De er så også dyrere, men de 1500 sparede kr. rækker ikke ret langt når hjulkasser og paneler er rådnet væk

  • #12   21. okt 2008 Hvordan finder man ud af om et sted bruger nye eller gamle produkter?
    Spørger man bare eller hvad? Kan man regne med et sandt svar?


  • #13   21. okt 2008 Ja, spørg om de bruger de voksprodukter som skal opvarmes inden de påføres

  • #14   21. okt 2008 Har selv arbejdet på et dinitrol center, og har man en sprit ny bil er undervogn godt, det er bare de færreste der får det lavet fra start af.
    Men har man en bil der har kørt et par år, skal man være opmærksom på at man ikke får noget der tørrer ud.
    Velholdte og behandlede biler rådner også op i skærmkanter, paneler osv. da det ikke handler så meget om behandling den får men om vedligeholdese fra brugeren selv og om hvor man kører i sin bil og om man regelmæssig fjerner skidt og møg, bla. salt er med til at tørre ALT ud, jord og skidt er accelrator for rust og et godt startsignal.
    Har været med at lave rust for Pava / dinitrol osv.for behandlede biler ruster også, og det har ikke så meget med behandlingen at gøre, det er vedligeholdelse og forbehandlingen eksempel rengøring inden behandling.
    Nu er der nogen der skriver om hjul der ikke bliver afmonteret og får det på fælgende med "uballance" til følge.
    Det vigtige er at bilen bliver afrenset korrekt, og at foreksempel at batteri bliver afmonteret da der altid vil dannes rust i batterikassen eller derunder.
    Har været vidne til en mand der fik 19 års rustgaranti på hans mercer og han har overholdt alle foreskrifter fra undervognscenteret, men alligevel havde han totale gennemtæringer i batterikasse, vanger, bund osv. alle de gængse steder som også ikke behandlede modeller får rust.
    Rustgarantien gav ham dog gratis reparation på deres regning efter 12 år, han har nu nu nok ca. 3 år tilbage af garantien, og så bliver bilen 19 år, med flere gennemtæringer og ruststartere i dører osv.
    Min holdning til undervogn er så umiddelbar at idag på nye biler er den total unødvendig, de siger at gennemsnitsalderen på biler er ca. 10 år, og mange mener ikke at biler skal blive så gamle, og hvem køber en bil der er 20 år gammel, bare fordi den har fået undervognsbehandling, for kilometerene løber jo op på 10-20 år og så har jeg set herinde så en bil med mange kilometer er svær at sælge, men fordi den har fået undervogn ???
    Nej undervogn er en pengemaskine baseret på de fleste tilfælde, hvor folk er glade for deres bil, men resten er "lidt" noget vrøvl.
    Biler der er bleves svejst i, eksempel lavet rust i der kommer der altså tærringer i alligevel uanset hvor meget tjære den får for man kal aldrig sikre sig helt.
    Ham jeg skrev om de 19 års rustgarani som han skulle følge for at garantien gælder "tror" han har sparet en masse penge, men prøv at regne på hvor meget han har doneret til det undervognscenter i de 19 år, der går, de har fået en fast afbetalingskunde i 19 år, og det stopper jo nok ikke der, for han vil da blive ved mad at få den behandlet.
    Men min pointe er : Hvem har en bil i over 20 år, hvem der har en sprit ny bil i over 5-6 år, og hvem har glæde af det, UNDERVOGNSCENTRENE, for på mange nye biler idag er der rustgaranti fra fabrikken måske i 10 år, og hvor lang var gennemsnitsalderen på biler ifølge de kloge ??? 8-10 år. ja, så hvorfor undervognebehandle. Ihvertfalt ikke for miljøets skyld, ligesom dansk krav om blinklys i siderne, eller kørelys. dette var bare en lille sidespring.
    Men undervognsbehandling er nok bare en smagssag.


  • #15   21. okt 2008 @ 'Dan M
    Godt input smiley


    Generelt:
    Man kan også overveje de offerlods teknikker der kan købes efterhånden. Efter min mening virker ideen bag bedre end bare at sprøjte tectyl på undervognen.
    Et offerlod sørger f.eks. også for at stenslag ikke ruster samt vanger o.l.
    http://www.ruststopdanmark.dk/pro-unikt.html


  • #16   21. okt 2008 Interessant med det RustStop - jeg har aldrig hørt/læst om det før.

    Men teknikken er jo ren og 'simpel' fysik smiley


  • #17   21. okt 2008 jep... det er ret sjovt for har mange gange snakket med kæresten om hvorfor man ikke lavede et offerlod på biler som det kendes fra både og bygninger, men det findes altså.

    Som sagt er fidusen jo at alt metal der har kontakt med hinanden er beskyttet, dvs. så godt som hele bilen.


  • #18   22. okt 2008 Personlig er jeg stor tilhænger af undervognsbehandling... men... de biler jeg har købt har også alle været import-biler fra Tyskland...

    På fx min sorte passat fra 94, er der jo absolut ingen rustgaranti længere - og når undervognen står som var den ny, er det sq synd at lade den æde op af dansk vejsalt.. jovist.. nye biler er ret godt undervognsbehandlede - men der er jo også sket en del siden 94...

    Min holdning er, at hvis man importerer en bil der bare er max 8 år gammel (og undervognen er frisk) bør man ALTID undervognsbehandle.

    Derudover har jeg også en gammel bobbel fra 64 der ligeledes er dybbet i det sorte kar, hihi


  • #19   22. okt 2008 Derefor også en smagssag, men din biler er jo henholdsvis 14 og 54 år gamle og går så ud fra at du holder dem, men RUST kommer uanset i det danske især pga. salt og deslige, som jeg skriver så vedligeholder folk generelt ikke deres biler, en bilvask med undervognsspul er ikke effektiv på nogen måde da den ikke kommer i skærmkanter og små kroge, den spuler nærmest skidt og mød derhen hvor det næmmest ligger sig, det er jo sjældent at midten (centerlinien) på en bil ruster, nej det er i yderkanterne og en vandslange ville da gøre underværker i skærmkantet med mere, da salt jo er der konstant i det her land, om kommer der rust i en bil midt af bil, er du kun pga. utætte ruder og lign eller våde sko (med salt på) og det er jo folk selv der skal holde deres bil, og det undrer mig bare når mange råber op om miljørigtige ting, at der aldrig bliver taget fokus på ting som undervognsbehandling, og at man kører med lys på bilerne om dagen, og og blinklys, der er mange ting der har et øget benzinforbrug på en bil, miljø er en sjov ting, man opfordrer til at købe miljørigtig bil i danmark, så slipper man med grøn ejerafgift, men et must for de fleste er idag, servo, aircon, navi, elruder, elsæder, centrallås osv. osv. og det er energislugere alt sammen. men hvor er miljø i det, jeg syntes nye biler idag er for overfladiske og ligner hinanden, og JEG KAN ikke se formålet med at skifte biler ud med den undskyldning.
    Kat blev indført herhjemme i 90érne og det er da en ok ting, men reglerne er ens for de nye biler som i dem fra 90,erne hvor kat blev indført, så hvorfor følger reglerne ikke den enkelte bilmodel og ikke hele den blendede park. ???
    En helt anden ting er jo SALT som overhoveet ikke er nødvendigt herhjemme, man får bla. en anmærkning for en manglende pære i sin bil eller et hul i en panel på 1 x 2 cm. men regler om vinterdær som et ufravigeligt krav ser man stort på så hælder man hellere miliarder ud på vejene i form af salt ( godaw danmark ) og folk kan anfægte det som de vil, jeg har kørt bus / taxa / lastbil og ingen steder i erhvervet er det et "must" at skifte til vinterdæk i tide, da jeg i sin tid kørte ved DSB / Combus / Iversens Busser / Arriva var der en vag politik om vinterdæk, for holdningen var at det ikke var nødvendigt, og læg mærke til dem der spærrer alt på en snevejrsdag, er dem der ikke "mente" det var nødvendigt med et sæt gode vinterdæk, så det er jo en forkvaklet miljøpolitik vi fører herhjemme, så selv om jeg kommer lidt uden for tråden så er undervogn et unødvendig onde når ingen tager fat på miljøet, har man en motor der fugter en smule olie til foreksempel syn kommer der en anmærkning, men der er ingen anmærkninger til hvor mange liter sammenrørt olie man sprøjter op under bilen, det hele bliver jo sjældent siddende der og det skal jo også fjernes engang når bilerne bliver hugget op, og iøvrigt er det noget møg at arbejde ved som mekker, vi skal stå og rode ved noget vi ikke ved hvad indeholder, det kommer på hænder og arme, men er der regler om virkningen på at få det på huden, nej, jo mere kemi i kroppen jo bedre, og det er jo også en af de ting der aldrig bliver taget alvorligt.
    Nej vask bilen i rent vand jævnligt og få skidtet skyllet af, det andet er bare magelighed og hjælper kun halvt så godt. smiley

    Kan i have en god dag....


Kommentér på:
Bedste undervognsbehandling??

Annonce