{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.300 visninger | Oprettet:

Kalk efter gør det selv {{forumTopicSubject}}

ved der er mange emner om det her inde men finder ik rigtig en løsning

De fleste siger at gør det selv vask er fri for kalk "NOT"
da jeg vaskede min sorte bil idag og kom efter en lille tur hjem fra vasken .. var der pletter over alt

og man kan også vask den i regnvejr og det gider jeg så ikke ..

og så der en der snakker om
Suma calc ..det gør at kalken falder til bund
men hvor købes det ?

Evt ander der har en fantastisk måde at vaske på ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kalk efter gør det selv
  • #1   25. okt 2008 og så vaske skind men skal man bare tøre det med så undgår man kalk pletterne og skal man så vride det hver gang man har tørt engang eller ?

  • #2   25. okt 2008 Takker Trusse thomas smiley

  • #3   25. okt 2008 Tører den af efter vask. Så slipper du for pletter.

  • #4   25. okt 2008 Ja, men vaskeskindet bliver sjældent helt vådt, det er lidt svært at forklare. Men sådan vasker jeg også bil..

  • #5   25. okt 2008 ja det kunne sq være man skulle male den hee

    men nogen der har hørt om det der hedder suma calc


  • #6   25. okt 2008 Tom , det nemeste og hurtigeste er at vaske bilen når det regner , så behøver du ikke at tøre bilen af bagefter , ellers hvis du har mulighed for det vask bilen i regnvand , der er ikke kalk i regnvand

  • #7   25. okt 2008 Tom , gør dig selv den tjeneste at vask bilen næste gang det regner så vil du opdage at den er kalkfri , jeg har vasket bil i hånden i 28år minst 1-2gange om ugen , så mener selv at jeg er ved hvordan man vasker sin bil , jeg kunne ikke drømme om at køre min bil i vaskehal , det er jo genbrugs vand også om vinteren umm så bliver bilen vasket i saltvand lækket.
    PRØV Tom der er IKKE en joke.


  • #8   25. okt 2008 Tom når du har sæbet bilen ind skal du ikke engang skylle den af , men kun i regnvejer , den bliver heller ikke så hurtig beskidt igen , glem alt det der suma kalk eller hvad det nu heder , du må aldrig vaske bilen med den børste du vasker fælge med , da bremsestøv er meget sværet at skylle ud af en børste og virker så som en slags slibemidel på din lak , så 1børste til fælge og 1 til bilen.
    Er ellers en flot coupe du holder dig ser rigtig godt ud.


  • #9   25. okt 2008 K/P
    Takker mange gange ...
    men så må jeg jo prøve det hee
    men det bare i regnvejr hee ..men skal nok forsøge det næste gang og så kan jeg lige tag nogen billeder og se om man kan se forskell hee
    men har også sådan noget Sort turtel wax .. man kan vel ik smøre det ind i lakken og så lade regnen fjerne det ?? .
    altså først shampoo og så wax ?




Kommentér på:
Kalk efter gør det selv

Annonce