{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

Hvilken bil? {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg er snart 18 og har fået en god gang forsikringspenge, så nu bliver der pludselig råd til bil. Den skal koste max 80-85k, vaære rimelig hurtig og IKKE have kørt for langt. Heller ikke for gammel helst.

Har da kigget på en Peugeot 206 GTI. Er det et godt valg? Vil være taknemmelig for andre forslag...

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken bil?
  • #1   27. okt 2008 Corolla...

• #2   27. okt 2008 til de penge

Opel vectra
    Golf 4 (Er de ikke dernede af nu?)
    eller bling societys G2 show and shine smiley

• #3   27. okt 2008 Peugeot 206 GTI er et rigtig fint valg

• #4   27. okt 2008 Holder GTI i længden?

• #5   27. okt 2008 Den er fin nok vil jeg tro. Den er hurtig og forholdsvis ny. Er ikke selv til franske biler må jeg indrømme. Men så mange problemer har jeg heller ikke hørt om de 206'ere

• #6   27. okt 2008 tjek lige med forsikringen inden du køber GTI

• #7   27. okt 2008 Nice. Hvad ligger der ellers i den den kalsse (størrelse, effekt)

• #8   27. okt 2008 Får den i mutters navn...

• #9   27. okt 2008 Ford Focus 2,0, måske ikke en GTi men den er da opgivet til at tage 0-100 på 9sek + den fåes med aircon, som gjorde at jeg f.eks. ikke ville have en 206 GTi da jeg skulle vælge bil sidst smiley

• #10   27. okt 2008 Peugeoten KAN fås med klimaanlæg...

• #12   27. okt 2008 Rasmus P den med mors navn den holder ikke hvis du laver en ulykke, for så resikere du at blive dømt for bedrageri istedet for at få udbetalt forsikringspenge,
    Der er faldet dom i flere sager omkring børn der bruger Mor el fars forsikring.

• #13   27. okt 2008 ja en 206 gti er en fin / sjov bil

• #14   27. okt 2008 Nogen der kender bagagerumsstørrelsen på en 206? (ikke antel liter, men cm højde, brede, dybde)

• #16   27. okt 2008 Den skal stå i min mors navn da jeg VED jeg kun skal have den i to år

• #17   27. okt 2008 Nogen der kender bagagerumsstørrelsen på en 206? (ikke antel liter, men cm højde, brede, dybde)

• #18   27. okt 2008 Hva kan man ikke?

• #19   27. okt 2008 Mors navn på bilforsikringen kan koste dyrt
    Bolig Emner: Dine penge Forbrugerjura Forsikring

Det er svindel, hvis du lader dine forældre tegne forsikring på din bil for at spare penge. Kører du galt, risikerer du, at erstatningen ryger - og en politianmeldelse oveni.

En ung mand på 23 år købte en bil til 70.000 kroner kontant.

Men han syntes, det blev for dyrt at tegne kaskoforsikring i sit eget navn. Prisen var nemlig 21.000 - og det havde han som lærling ikke råd til, fordi han også skulle betale husleje, benzin og udgifter til sin hund.

I stedet var det hans mor, der var elitebilist, som optrådte med navn på forsikringen.

Et nummer, der koster penge
    Den metode bruger et ukendt antal danske unge, men det er ikke desto mindre regulær forsikringssvindel. Det fastslår konsulent Christian Skødt fra Forsikringsoplysningen.

»Det er et nummer, der laves for at spare penge, men som alle andre kunder er med til at betale«, siger han.

Hvis forsikringsselskabet opdager svindlen - det sker typisk i forbindelse med et uheld - får man i bedste fald kun en erstatning, der står mål med den præmie, man har betalt.

Lav præmie giver lav erstatning
    Har man ved at bruge mors navn for eksempel sparet 75 procent af præmien, får man kun 25 procent af den erstatning, man skulle have haft.

»Og det er kun, hvis selskabet vælger at være flink. Man risikerer slet ikke at få nogen erstatning, fordi selskabet ikke ville have tegnet forsikringen for den unge, hvis det havde kendt sandheden. Oven i risikerer man at blive anmeldt for bedrageri«, påpeger Christian Skødt.

Klagesag
    Den 23-årige, der altså lod sin mor stå som forsikringstager, fik besøg af en skadesinspektør, da han havde anmeldt to skader og selv underskrevet papirerne.

Og det var i samtalen mellem de to, det kom frem, hvem der egentlig brugte bilen. Det forklarer i hvert fald forsikringsselskabet over for Ankenævnet for Forsikring.

Trak tilbud tilbage
    Her endte sagen nemlig.

For da der kort efter skadesinspektørens besøg skete en tredje skade på bilen, så den blev totalskadet, ville selskabet i første omgang godt erstatte vognen med 32.000 kroner.

Men bare en uge efter trak selskabet tilbuddet tilbage med den begrundelse, at forsikringen skulle have været tegnet i sønnens navn.

Fik medhold
    Det gjorde mor og søn så sure, at de hev forsikringsselskabet i ankenævnet - og her fik de medhold i, at tilbuddet om erstatning måtte stå ved magt, fordi selskabet på det tidspunkt godt vidste, at sønnen var den reelle bruger af bilen.

Den afgørelse har forsikringsselskabet dog nægtet at acceptere, så familien er nu henvist til at gå rettens vej for at få afgjort striden.

Fængselsstraf
    I dette tilfælde blev den unge og hans mor ikke anmeldt for bedrageri, men det sker jævnligt, siger Christian Skødt.

»Det kræver, at forsikringsselskabet er 100 procent sikker i sin sag og kan bevise det. I et tilfælde er en ung mand og hans mor, der stod som forsikringstager, blevet idømt fængselsstraf for forsikringssvindel«, påpeger han.

• #20   27. okt 2008 DAMN!

Så det er ulovligt at køre rundt i forældres bil?

• #21   27. okt 2008 ja hvis det egentlig er din bil....

• #22   27. okt 2008 Egentligt skal det være min mors bil. Jeg bruger den bare. Gælder overstående så?

• #23   27. okt 2008 hvis det er dig og kun dig der skal bruge bilen , så er det ulovligt.

• #24   28. okt 2008 Synes du skal nøjes med en S16 model.
    så blir det ikke nær så dyrt i forsikring.
    der er heller ikke meget ved sådan en peugeot 206GTI.
    Motoren er bare en standard 2,0 fra en 406

• #25   28. okt 2008 en gti går betydeligt bedre end en s16 .

• #26   29. okt 2008 HUSTLER H
    er du dum?.

JEG siger jo heller ikke en S16 er hurtigere end en GTI.
    JEG siger at det bedre kan betale sig og købe sådan en hvis han vil have en peugeot 206 som stadig kan forsikres som 18årig.

• #27   30. okt 2008 Rasmus P den med mors navn den holder ikke hvis du laver en ulykke, for så resikere du at blive dømt for bedrageri istedet for at få udbetalt forsikringspenge,
    Der er faldet dom i flere sager omkring børn der bruger Mor el fars forsikring.

bla bla bla.... han skal bare stå som bruger af bilen også... prisen for forsikringen er den samme som hvis den kun stod i hans mors navn.... men selvrisikoen vil være højere hvis han laver en skade....
    har den selv på den måde med min bil i min mors navn...
    fx hvis hun smadre den er der 3000 kr i selvrisiko... og smadre jeg den er der 7000...

så det er lovligt nok... de ska bare vide a der er andre end hans mor der kører i den... i dette tilfølde en 18 årig knægt....

Kommentér på:
Hvilken bil?

Annonce