{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.724 visninger | Oprettet:

R
R
Følger: 6 Følgere: 17 Emner: 516 Svar: 2.800

Skifte sin bil ud med 45 scooter? {{forumTopicSubject}}

Overvejer og sælge bilen og købe mig en 45 scooter indtil min lærertid er udløbet om 1 års tid. Grunden er udelukkende for at løsne op for mit budget hvor bilen tager størstedelen af min månedlige indtægt. Ved dog ikke om jeg kan undvære en bil så derfor jeg opretter dette emne for at hører nogen erfaringer osv. Havde i mine teenage år en jog så kan da finde ud a og rode lidt med dem. Har dog os tænkt mig a fjerne begrænsninger så jeg ikke er til hindre for trafikken og gør livet endnu farligere for mig selv.

1- Hvad koster det a ha en 45 scooter kørende?

2. Er de holdbare nok til daglig transport?

3. Hvor langt kan man holde ud a køre på dem og hver dag? har cirka 10-15 km til job.

4. Hvad skal man vælge? Har kigget lidt på sådan en Motorcykel wannabee 45 knallert. Rs50 og tzr osv da de lidt anderledes og måske gør turen lidt sjovere?

5. Regler for tunet 45er scooter og kørekort hvis man bliver taget

6. Andet man burde undersøge eller ha info om ?

Håber der nogen som gider svare på mine spørgsmål eller nogen a dem:)

Forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skifte sin bil ud med 45 scooter?
  • #1   29. okt 2008 køber du mærke varer holder de fint.. Aprillia,Yamaha,Suzuki,Honda osv... Men de kineser knallerter er kun for sjov...
    Kender flere der kører over 30km hver vej på job på scooter...
    De holder fint hvis de er lovlige og af ordentlig kvalitet

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #2   29. okt 2008 mht kortet ryger det stadig ved 60% over... dvs lidt over 70km/t
    dengang jeg startede i lære kørte jeg på 30knallert og 10-15km er intet problem(kræver en god thermokedeldragt om vinteren)
    holdbar nok.. ja hvis du ikke køber en der er voldbollet, og så ellers bare passer den

• #3   29. okt 2008 de koster vel det benzin der skal på den og en lille 1000-basse om året i forsikring... jeg har godt nok kun kørt på 30 knallert men dengang kørte jeg en tur på omkring 30 km hver vej hver weekend og det blev jeg da ikk træt af..

kørekort regler er ligesom hvis du køre i bil, bare husk at fartgrænsen er 45 for dig, også på landevej, så kortet ryger hurtigt!

• #4   29. okt 2008 hvis du endelig skal have en 45 knallert, så lad for guds skyld være med at købe en med gear .. det bliver du meget hurtigt træt af, da det jo ikke er så smart at tune dem, fordi de samme regler gælder mht. overskridelser af fartgrænserne ..

• #5   29. okt 2008 MT super fornuftig beslutning...respekt for det..

• #6   29. okt 2008 Hvis du nu glemmer det der scooter pjat-Og istedet køber en 125cc mc.
    Den kan du køre på uden nogensinde at blive stoppet, den går let de der 70-80 kmt, og den kan holde til det.
    Og hvis du bliver stoppet, så får du bare en bøde for at køre uden kørekort-MEN husk at tegne en ansvars forsikring.
    Politiet kikker især efter ulovlige scootere, men aldrig efter kørekort på små motorcykler, som overholder hastigheds grænserne.

• #7   29. okt 2008 Niels Erik, flot råd....

Det koster så kun 5000 at blive stoppet uden kørekort......

• #8   29. okt 2008 Niels Erik K
    som om man overholder hastighedsgrænsen på en motorcykel.

og nu han er igang hvorfor så ikke købe en bosshoss?

ikk råd folk til at køre et køretøj uden kørekort.

selvom prøven til bil og motorcykel er næsten identiske er det sku ikke det samme.

• #9   29. okt 2008 1. At holde en 45 knallert kørende, koster et engangsbeløb af nummerplader (590kr) Samt løbende forsikring ( Årligt ca 1000kr.)
    Brændstofforbruget afhængig af kørsel m.m.

2. Holdbarheden er helt fin på en scooter i dag, men du vælger selv hvor mange problemer du tør have, alt afhængig af mærke..
    (Køb fx en Piaggio Typhoon...)

3. Du kan sagtens holde ud at køre 10-15km på arbejde, men om du gider det hver eneste dag, i al slags vind og vejr, det er kun dig selv der kan afgøre det..

4. Og at gøre turen lidt sjovere, så kunne du ligeså godt vælge en meget billig bil.. En Derbi Senda kunne ellers være fin til lidt sjovere ture..

5. Regler for tunede 45 knallerter er farlige at rode sig forkert ud i da det kan koste kortet osv, men at udpensle hele lovsættet må du selv læse om på nettet, fx på scootergalleri ´s forum..

6. Alt har fordele og ulemper, scooteren er billig, men træls i længden når vejret er træls, og de fleste gider ikke at klæde sig rigtig på.. Desuden skal du have lidt bedre tid end du ville skulle i bilen...
    Så gider du tage ulemperne for at spare pengene, så kører du scooteren, eller cyklen for den sags skyld...

• #10   29. okt 2008 Køb en 30'er da pappet så er sikkert ved hastighedsovertrædelse (som man selvfølgelig gør).

Jeg har lakeret en PGO Dr. BIG som og den er dejlig at køre på. Køb en af de større scootere for at få bedre siddekomfort, bedre vejrbeskyttelse og mere aflægningsplads rundt omkring (og derfor er en MC træls da der sjældent er plads til andet end en skive lås og slet ikke en hjelm).

Har også selv overvejet det på et tidspunkt da scooter er klart den billigste måde at kører de 7km jeg har hver vej (udover cyklen som jeg ikke har).

• #11   29. okt 2008 MC-rådet er sq heller ikke mega godt når man tænker på hvilken årstid vi går i møde.

Men ja, jeg ville også købe mig en 30 knallert istedetfor, der er simpelthen for stor risiko for at miste kortet..

• #12   29. okt 2008 Den er desværre solgt, men den var jo ellers stadig lidt pimp smiley
    http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=98442

• #13   29. okt 2008 køb en 45. så optjener du stadig billig forsikring

• #14   29. okt 2008 Helge med de brede fælge :
    Nu skriver jeg jo at man ikke bliver stoppet hvis man køre efter reglerne.
    Jeg har kørt 1100cc motorcykel i flere år-og 90% af min kørsel var inden for hastigheds grænserne!-Og jeg er aldrig blevet stoppet.
    Det er åbenbart forkert at råde nogen til en lille 125cc motorcykel-Men helt iorden at råde nogen til at køre på en ulovlig knallert-Selvom politiet køre kampange mod ulovlige knallerter .
    Og så kan man sagtens få en 125cc scooter-som så har kåbe og plads til hjelmen-Og da den har en "rigtig" nummerplade, bliver den ikke stoppet.
    Men self. hvis man ønsker at piske afsted langt over de tilladte fartgrænser-så vil man altid -før eller siden - blive stoppet, uanset hvad man køre på eller i.

Kommentér på:
Skifte sin bil ud med 45 scooter?

Annonce