706 visninger
|
Oprettet:
Formatering af computer {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Jeg har tidligere oprettet en tråd omkring jeg ikke kan starte min computer op grundet virus, hvor jeg fik at vide jeg skulle trykke F1, Del eller Esc i mens den starter op, for derved at komme ind i boot, men det virker altså ikke
Derfor har jeg besluttet mig, for bare at formatere hele computeren og så geninstallere enten Windows eller installere Linux. Men hvordan får jeg formateret min computer, når jeg ikke kan komme ind i mit windows? Kan man købe en CD et sted, med et formaterings program, eller kan man hente det nogen steder på nettet?
På forhånd tak.
Konrad
sep 2008
Følger: 1 Svar: 1
mar 2004
Følger: 36 Følgere: 36 Emner: 91 Svar: 1.951
Det er somregel DELETE eller F10 du kommer i boot med, det skal trykkes lige efter du har startet computeren.
Det kan nemlig være du skal stille hviken ting der skal bootes fra under opstart, og skal du formatere er det dit CD-rom drev der skal være 1, boot
jun 2006
Følger: 86 Følgere: 63 Biler: 14 Emner: 570 Svar: 4.464
i den menu sætter du Cdrom drevet som nummer 1... og så harddisken som nr 2... bagefter klikker du Save + Exit....
Smid en windows cdrom i drevet før computeren starter... og den vil kort tid efter spørge om du vil starte fra cden og bede dig om at klikke på en vilkårlig tast.... gør dette og du er nu i windows install....
Så er det ellers bare at følge guiden og den vil både formatere maskinen samt installere windows på ny.
Overvejer du linux, så sørg for at sæt dig rigtig godt ind i det inden, så du ikke står med et styresystem du ikke kan betjene...
Mvh Zentic.
Srkiv en besked hvis der er noget jeg ka gøre.
apr 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 85
feb 2004
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 54
Tak igen.
Konrad
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 5 Biler: 4 Emner: 58 Svar: 502
Formatering af computer