{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
706 visninger | Oprettet:

Formatering af computer {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har tidligere oprettet en tråd omkring jeg ikke kan starte min computer op grundet virus, hvor jeg fik at vide jeg skulle trykke F1, Del eller Esc i mens den starter op, for derved at komme ind i boot, men det virker altså ikke smiley

Derfor har jeg besluttet mig, for bare at formatere hele computeren og så geninstallere enten Windows eller installere Linux. Men hvordan får jeg formateret min computer, når jeg ikke kan komme ind i mit windows? Kan man købe en CD et sted, med et formaterings program, eller kan man hente det nogen steder på nettet?

På forhånd tak.

Konrad

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Formatering af computer
  • michella h
    michella h Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Svar: 1
    #1   29. okt 2008 Hvis du vil installere windows på din computer så vil cdén selv forslå at du formatere din Hdd, og mener også at den gør det for dig. ved ikke lige med linux

• #2   29. okt 2008 Smid din windows Cd i drevet, og start computeren op.. Bummelum så sker tingene helt af sig selv..

Det er somregel DELETE eller F10 du kommer i boot med, det skal trykkes lige efter du har startet computeren.
    Det kan nemlig være du skal stille hviken ting der skal bootes fra under opstart, og skal du formatere er det dit CD-rom drev der skal være 1, boot

• #3   29. okt 2008 Når din computer starter op, så klik på DEL.. eller TAB tasten for at komme ind i bios... derinde kan du ændre på Boot Device... dvs rækkefølgen din computer starter op på....

i den menu sætter du Cdrom drevet som nummer 1... og så harddisken som nr 2... bagefter klikker du Save + Exit....

Smid en windows cdrom i drevet før computeren starter... og den vil kort tid efter spørge om du vil starte fra cden og bede dig om at klikke på en vilkårlig tast.... gør dette og du er nu i windows install....

Så er det ellers bare at følge guiden og den vil både formatere maskinen samt installere windows på ny.

Overvejer du linux, så sørg for at sæt dig rigtig godt ind i det inden, så du ikke står med et styresystem du ikke kan betjene...

Mvh Zentic.
    Srkiv en besked hvis der er noget jeg ka gøre.

• Claus c
    Claus c Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 85
    #4   29. okt 2008 og hvis du evt vil ha gratis prg så har pengemagasinet på dr1 lige vist det og på deres side er mere info vedr open office og linux

• #5   29. okt 2008 tak for hjælpen, det ser ud til jeg er kommet ind i windows cden nu smiley

Tak igen.

Konrad

• #6   30. okt 2008 og for at starte windows i fejlsikret, skal du trykke F8 under opstart ...

Kommentér på:
Formatering af computer

Annonce