{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
944 visninger | Oprettet:

Bil priser i markedet på BG {{forumTopicSubject}}

Hmm undrer mig mere og mere over mange af de priser som bilerne, der er til salg i markedet er sat til?

Og dette er ikke for at hænge nogen ud, men det undrer mig meget at folk ofte sætter deres bil til salg til meget mere end den er værd?

Og ved godt at annoncerne ikke er et diskussionforum, men tit er det fristende at skrive en kommentar angående priserne, når sælger skriver ingen dumme kommentarer osv..

Det er bare meget i øjefaldende at mange af priserne er sat så, ja undskyld latterligt højt..

Tag denne tråd som man vil, men synes det er en diskussion værd.

Mvh
Rune

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil priser i markedet på BG
  • #1   7. nov 2008 enig smiley

tror der går for mange følelser i lortet. og folk synes den er mere værd.

og der bliver håbet på at en eller anden klaphat køber bilen til 50% dyere. osv osv.

i forhold til dba priser og bilbasen er det her gucci iforhold til jack and jones.

• #2   7. nov 2008 det bliver jo diskuteret tit det her emne... men igen folk skal da sætte deres bil til salg som de har lyst og så er det da kun fedt for dem hvis de får så meget som de gerne vil ha... ellers er de jo måske sat lidt højere end de egentlig regner med, for at der er lidt at handle med..

• #4   7. nov 2008 nu er det jo også biler, som oftest er ret svære at vurdere.. og i sidste ende er det jo op til køberen, om prisen er god eller ej

• #5   7. nov 2008 det er fordi at folk tror de kan få alle pengene hjem på alt det gejl/udstyr de har monteret,hvad man ikke får xtra for

• #6   7. nov 2008 hva der er endnu mere grinagtigt, er da folks måde at sætte byttepriserne op på..... dem kommer jeg nok aldrig til at fatte, men ligesom alt andet herinde, så passer det vel meget godt sammen med børnehave mentaliteten....

Men til gengæld synes jeg at mange også virker ualmindelig desperate for at komme af med deres biler for tiden...
    især gulpladebiler...
    Jeg fik min vurderet af en brugtvognsforhandler, og satte min pris derefter, og kunne også se at markedet var i det leje der... og så kom overskrifterne om "finanskrise", og vupti, nu falder de satme i pris... Jeg så nogle køretøjer til en pris af omkring 170K dengang, og dem kan jeg finde til knap 100.000 nu.... det er 70K afslag på ikke engang 1 måned!!!! så er man fandme desperat for at komme af med den.
    Og så oveni står der ved over halvdelen, at de kun vil bytte med en billig bil, til maks 20.000..... gad vide hvor gal en bankmand der sidder i den anden ende af den annonce og trykker....

Jeg er så glad for at jeg rent faktisk ikke behøver sælge min alligevel, og også er ganske godt tilfreds med den.... heldigvis da....

• #7   7. nov 2008 hvis man sætter bilen til 50k byder folk kun 40,
    sætter man samme bil tilsalg for 40k byder folk kun 30

derfor er priserne ofte lidt højere

• #8   7. nov 2008 Krabbe.... ligegyldigt hva du sætter til salg herinde, så skambyder folk tingene helt og aldeles.... jeg tør, uden at tøve overhovedet, kalde stedet her for det mest useriøse handelsforum overhovedet!!!

• #9   7. nov 2008 - Bigfoot -: ja eller vil bytte med de underligste ting... er lige idag blevet tilbudt "10 stk arbejds lamper fra Wurt. De firkantede 230w 38 volt" for nogle fælge... selv om jeg skrive ingen bytte... hvad skal man lige bruge 10 lamper til....

• #10   7. nov 2008 Der er utallige eksempler herinde på biler der er sat 10,20,30,40,50000kr højere end hvad markedet siger eller hvad man kan hente en tilsvarende bil i tyskland for og det selvom bilen bliver vurderet til en høj afgift så er der stadig så store beløb at spare i forhold til priserne herinde..

Det lidt vildt synes jeg..

Og mange andre eksempler på biler der er sat højt, der er mange, men kan jo kke bevises da man ikke må udstille andre brugere herinde. Det respekterer jeg skam også, men hold da fast der er mange eksempler på sådanne annoncer herinde.

Men igen det er jo op til en selv om man vil byde/købe eller ej, men stadig frusterende at priserne er sat så højt.

• #11   7. nov 2008 jeg har sat min til 12000kr bliver tilbudt 4000 og 10 æg ???? hvadsker der for det

• #12   7. nov 2008 hihi jeg haved sat min pug 306 gti til salg her inde til 45000kr hvilket jeg syndtes er en fair pris men folk bød konstandt 25000- 35000 kr for den og det blev jeg så trat af at jeg ikke har anoncen mere,,

• #13   7. nov 2008 Jeg ser ikke nogen problemer med priserne her inde, folk sætter dem som de har lyst til, vil man ikke købe eller byde en pris på bilen så gå bare vidre, kan ikke forstå der skal laves indlæg om det dagligt.
    Alle vil da hellere havde et par 1000 ekstra for deres bil og mange ligger også noget på prisen så denne kan pruttes om, så kan ikke se nogen problemer.

Heller ikke med bytte priser, ofte ser man folk har en bytte pris 10.000 over den reele pris, hvilket er helt fint synes jeg, kan bestemt ikke så noget grinagtit i det, hvis vedkommende kun er ude på at vidersælge den bil der tages i byt er det vel fair nok han gerne vil tjæne lidt på det, da der også kan være udgifter her om.

• #14   7. nov 2008 Jeg satte selv min gamle e30er til salg for 37500 og det regnede jeg ikke med nogle ville give men jeg fik altså det for den.

• Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #15   7. nov 2008 Synes det er helt fair sælgeren bestemmer prisen. Sælgeren kan sætte prisen så højt han/hun har lyst, det er sælgerens hovedpine hvis den ikke bliver solgt.
    Så er det jeg ikke forstår mentaliteten for mange sælgere herinde på BG.
    Vi har alle set "ingen latterlige kommentare", og bla bla bla du skal ikk blande dig i hvad bilen er værd. Og drop din uvidenhed osv osv.
    - Kunden vil købe et produkt, så er det også fair kunden får at vide hvorfor sælger mener prisen er så høj hvis der bliver spurgt til det.
    Istedet for som i hver anden annonce her på BG bliver sælger arrig og straks kommer "udstemme" på tale, så istedet kunne sælger fortælle hvorfor sælger mener bilen er den pris værd.
    Hvis kunden kommer med et bud under hvad sælger vil sælge bilen for, så kan sælger bare sige nej tak. smiley
    Nu ved jeg selvfølgelig godt det ikke er sådan i alle tilfælde. Er også gange hvor folk herinde der vil købe, ikke læser tingene ordentligt osv. Det er selvfølgelig også irriterende for sælger i sådant et tilfælde.
    Synes bare der er flere tilfælde hvor sælger godt lige kunne tænke sig om en ekstra gang før han/hun går til "angreb".
    Det er trodsalt sælger der vil sælge et produkt!
    Og til lidt ironi. "Kunden har altid ret". LOL

• #16   7. nov 2008 som nævnt tidliger, så har det sgu nok noget at gøre med at på BG er der en tendens til at skambydde alt hvad er er til salg i markedet, så derfor er prisen sikkert også lidt højere..

• #17   7. nov 2008 Jeg har bevidst sat min højt, for ikke at modtage lortebud.
    Markedet er BG i en nøddeskal - Og det har jeg taget højde for. Men jeg giver afslag, og er villig til at forhandle, som jeg har sagt til de interesserede

• #18   7. nov 2008 Er det udhængning hvis man linker til en bil i markedet?

Jeg har linket til den absolut latterligste pris på en bil herinde.

• #19   7. nov 2008 Ja det er vel udhængning hivs man linker til en bil i markedet vil jeg mene.

• #20   7. nov 2008 ok

• #22   7. nov 2008 Det virker nogen gange som et kræmmermarked herinde, folk byder latterligt lavt og andre sætter priserne lige så latterligt højt... No offence, men de folk der gør det (de virkeligt overdrevede), har jo ikke en reel intension om hverken at købe eller sælge.

Sælgglad: jeg kunne godt tænke mig og få et par links op. Det giver da et helt klart eksempel på hvor latterligt det er.

• #23   7. nov 2008 Ja så læs lige denne...

Jeg sad og kigge lidt på golf 3 st. car. så ser jeg der ingen pris er, så klikker jeg selvf på annoncen og det står:
    "Bud modtages ingen skambud medføre frysning"

Manden havde ingen pris på annoncen!!!

• #24   7. nov 2008 Kan ikke helt se problemet, er du ikke interesseret, så kan du vel være totalt ligeglad med prisen !

Vil du derimod gerne købe, så kan du jo skrive et seriøst bud til sælgeren.

Jeg har selv min bil til salg, og ved at prisen for mange står lidt højt. Men jeg er sgu ligeglad med finanskrisen, jeg har en mening om min bils pris, hvis folk ikke vil gi' det, ja så bliver den bare ikke solgt. Vel sælgers problem i den sidste ende !

• #25   7. nov 2008 Men hvad koster en Golf fra 1994?? når man ikke engang gider at skrive KM tallet i annoncen, så kan den ligge fra 10-50.000. også er det sk lidt svært at komme med bud.

• #26   7. nov 2008 Du kunne jo evt. spørge INDEN du byder ik' smiley

Kommentér på:
Bil priser i markedet på BG

Annonce