{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spritkørsel..
  • #2   9. nov 2008 er i tvivl men håber da det har en konsekvens

• #3   9. nov 2008 Så skal det være meget slemt..

• #4   9. nov 2008 de ka sku ik røre dit bil kørekort lige godt hvad du gør på en knallert 30... spurgte da jeg var til A/T kursus så jeg burde vide besked :S

• #5   9. nov 2008 de tager ikke dit kørekort... men du kan ende med at komme ind og spjælde for det..... kender en der har prøvet det og snart skal ind og det er kun 30er han kører på.... pg det er da simpelthen det mest sindsyge jeg har hørt.... kortet skulle da ryge om det er 30er eller en 45er....

• #6   9. nov 2008 Ja du kan få taget kortet for at køre på 30 knallert og ha drukket dig en pind i øret

folk tror mange gange de bare kan tage en 30er til fest og hjem igen men nej kan man ikke mere, tager policen dig i at køre på en 30er slår det ned på dit kørekort til evt bil og andet lige så vel som hvis du kørte i en bil

og ja på cykel kan du også mistet kortet på sprit men meget sjældent de gør det der hjælper de dig som regl hjem

men på 30er gør de for bare nogle år siden var de heller ikke så obse på 30 knallert og sprit men efter al den snak om unge der drikker sig i hegnet og så racer rundt på knallert har fået dem til at køre meget hårdt på sprit og knallert kørsel. har info om dette fra en kilde som må vide det nemlig en betjent meget tæt på familien smiley

• #7   9. nov 2008 Det kan de ikke nej, eneste mulighed er at du bliver set uegnet til at føre et køretøj - Og det sker ikke i andet end ekstremtilfælde (Alkoholikere og lignende).

• #8   9. nov 2008 ska lig siges A/T kursus r alkohol og trafik

• #9   9. nov 2008 du er jo fuld af lort morten

• #10   9. nov 2008 Mange tak for hjælpen.. (:

• #12   9. nov 2008 Kan man miste kørekortet ved at cykle i beruset tilstand?
    Ja , så har der været diskussion i middagspausen igen..

Kan man miste sit kørekort, hvis man bliver taget beruset på cykel?

Hilsen

Et par gutter fra Sabroe Refrigeration

SVAR:
    Nej, det kan man ikke, medmindre man flere gange kører stærkt beruset på cykel og dermed dokumenterer, at man har et så permanent alkoholproblem, at man ikke er skikket at køre bil.

Med venlig hilsen

Erik Frodelund

--------------------------------------------------------------------------------

• #13   9. nov 2008 Ikke så svært.

Du føre det man kategorisere som et motorkøretøj, om du køre på en kanllert 30 eller 45 er fuld stendig ligegyldigt, det er nemlig ikke om du skal have kort til det der tæller, det er om du føre et motorkøretøj.

Og jeg siger det ikke bare, jeg har set eksempler, og loven giver også mulighed for at fratage dig retten til at føre et køretøj ved overtrædelse af promiller der medførre dette.

Jeg gætter ikke eller tror noget her, jeg ved det og har som sagt set eksempler på dette.

Det med cyklen kan i grælle tilfælde faktisk godt lade sig gøre, det er der også set eksempler på, hvordan loven forholder sig til det ved jeg ikke.

Men det andet er jeg 112% sikker på.

Det er det samme som hvis du overtæder hastigheds grænsen på en knallert. det får du jo også bøde for efter loven omkring fartgrænser, den gælder heller ikke kun for dem med kørekort.

• #14   9. nov 2008 Hvis du nu er ude for en ulykke hvor du har kørt stiv på cykel/knallert så er chancen der for at dommeren kan ta det fra dig. Hvis det går helt i retten smiley

• #15   9. nov 2008 Men du må jo stadig køre på en 30 knallert bare du er over 18 år.

• #16   9. nov 2008 folk kan tro hvad de vil og kan svine folk her inde som de vil smiley

jeg ved bare hvor jeg står i den her sag!

har man råd til at drikke har man også råd til en taxa hjem smiley

• #17   9. nov 2008 Tja, jeg slutter mig til alle de der siger man godt kan miste kortet..
    Har en kammerat der fik udsat sit kørekort i 2år for sprit på knallert, ved godt det ikke er helt det samme, dog vil jeg mene at hvis han kunne få det udsat, så kan man sku også miste det..

• #18   9. nov 2008 Morten N, Nemlig ja smiley ellers kan de sku gå smiley

• #19   9. nov 2008 til alle der er i tivl om man kan miste sit kørekort på 30 knallert.
    det kan man ikke da en 30 knallert skal man ikke ha kørekort til hvis man er over 18. har selv spurt politiet da en kammeret og jeg snakket om det samme

hilsen jakob

• #20   9. nov 2008 Det er skam ikke nødvendigt.

Der står følgende i loven.

Du får betinget frakendt kørekortet (førerretten), hvis du:

1.
    Har tilsidesat væsentlige hensyn til færdselssikkerheden og voldt skade på personer eller ting eller fremkaldt fare herfor

2.
    Har kørt spirituskørsel med en promille på over 0,50 - dog maximalt 1,20 promille.

(dette begrænser sig ikke kun til motorkøretøjer)
    (det er stadig lovovertrædelse at Cykle med en promile på over 0.5)

Og så er der også...

Du bliver ubetinget frakendt kørekortet (førerretten), hvis du:

1.
    har gjort dig skyldig i spirituskørsel med en alkoholkoncentration i blodet under eller efter kørslen på over 1,20 promille,
    (Dette begrænser sig stadig ikke kun til motorkøretøjer, Cykler er ogås fremhævet i den lov)

2.
    forsætligt har voldt skade på andre personer eller ting, forsætligt har fremkaldt nærliggende fare herfor.

Så jo den er god nok, Det behøver ikke være den 1 April eller frokost pause for at nappet kortet pga. Speritus kørsel på cykkel.

Så lær det nu, kan de ikke save benene af dig så tager de bare kortet ;o)

• #21   9. nov 2008 har gjort det samme som jakob H og fik samme svar

• #22   9. nov 2008 Og nej div. betjente og kammerater har ikke altid styr på loven.
    Men lovforskrifterne lyver ikke, så læs dem nu og lær dem.

Både cykkel OG knallert 30 kan du få taget kortet af at føre med for meget alkohold i blodet.

Loven er ikke i tvivl eller kommer med urigtige oplysninger sidst jeg tjekkede :o)

• #23   9. nov 2008 Gør nu jer selv og alle andre den tjeneste at læse loven på siden jeg linker til.
    Så behøver vi ikke flere jeg kender en som kender en svarene og min far er betjent osv.

Loven lyver ikke:

http://www.politi.dk/da/borgerservice/korekort/frakendelse_koerekort/

• #24   9. nov 2008 Hehe ja :o)

Ja verdens situationen er løst mangelfuld utallige gange på den måde :o)

• #25   9. nov 2008 Jeg elsker simpelthen folk der svare ud i den blå luft uden at underbygge sine påstande med god saglig bevisføring i form af links eller anden sund og fornuftig forklaring.

Påstande er ikke vigtige, det er bagrunden for dem.

Idér er interesandte men opfindesler er underholdende.

• #26   9. nov 2008 NEJ DU MISTER IKKE KORTET... med mindre du bliver stoppet 3 gange i ugen og er så fuld at du ikk kan styre cyklen, så kan politiet administrativt indrage kørekortet, hvis man har en konkret mistanke om, at du er alkoholiker.

Se evt. link.

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/brevkasse/article.php/id-15596303.html

• #27   9. nov 2008 Ja en sjov en jeg også lige fandt på deres side var:

Hvem kan få et klip

Det er kun den, der fører køretøjet, der får klip. Du kan få klip, selv om du endnu ikke er fyldt 18 år. Du kan også få klip, selvom du ikke har kørekort. Hvis du ikke har kørekort og får 3 klip, bliver du frakendt retten til at få kørekort.

Så alle de bøller på deres 30 knallert der endnu ikke er fyldt 18 de kan stadig nå at spare 3 klip sammen så de ikke får lov til at tage kørekort.
    Det er fedt, så kan de lære det, siger mand og tænker tilbage på alle de år hvor man selv var knallert bøle ude på vejen :o)

• #28   9. nov 2008 1 ting er hvad der er praksis for at gøre Jan B.

Noget helt andet er hvad loven rent faktisk giver mulighed for.
    Så jeg er ike enig med dig.

Du kan få taget kortet af at Cykle fuld nok.
    Læs nu den lov for helv... i stedet for at finde div atikler og kommentare frem fra Hr, betjent der ikke er og heller ikke forventes at være inde i loven andet end på det tidspunkt hvor de skal bruge den.
    Jeg har hørt mange betjente stå og diskutere hvad de skulle og ikke skulle i en given situation. = tvivl.

HVis du køre stiv på cykkel og vælter ud foran en bil som så køre over i modsatte vejbane for at undvige og dermed styre direkte ind i en modkørende bil og dræber føren af modkørende og der vidner på det.

Så kan du være helt sikker på du ikke har et kørekort mere.

• #29   9. nov 2008 NeJ Kun på 45 knattlert ville du kunne miste kortet. da du skal have køre kort til bil for at betjenne den.. og det skal man ikke på en 30 knattlert..
    Det vil nemlig aldrig holde i ratten..:D

• #30   9. nov 2008 du kan miste kørekortet på ALLE motoriserede køretøjer.. tag din havetraktor over til din nabo, i en brandert så kan du miste det..

• #31   9. nov 2008 Man kan miste sit kørekort, hvis du gentagende gange er blev forhørt/observeret af politiet i en tilstand hvor man må formode man har et alkoholmisbrug... Om det så er på en cykel, knallert eller hest.

Kommentér på:
Spritkørsel..

Annonce