{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.828 visninger | Oprettet:

Skoda Fabia utæt i venstre side. Hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej Alle...

For en halv mdr tid siden fik jeg tætnet min bil fordi den var utæt.. Skoda forhandleren sagde til mig at det var mine højtaler i dørerne der presse på plastikken som gjorde at vandet løb ind.. Okay sagde jeg, han tilføjede dog at han lige at givet det en omgang fuge osv så det ikke kunne ske igen..

Men forstår ikke hvad mine højtaler har med sagen at gøre.. Jeg har en kombonent sæt fra herz slime for at de kunne være der..

Der der sker er at når det regner så kommer der vand ind et eller andet sted.. Og det havner alt sammen om min venstre måtte i føresiden.. Ikke min passagerside (hvad jeg har lagt mærke til)

Er der nogen som har oplevet samme problem. Og kan det virkelig passe at det kan være højtalerne skyld at der "kommer" vand ind. For mig at se lyder det som en god gammel dags joke..

Mvh Michael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skoda Fabia utæt i venstre side. Hjælp
  • #1   10. nov 2008 Lyder mere som om der er hul i torpedopladen.. smiley Jeg havde samme problem i en tidligere G3 (samme platform)..

• #2   10. nov 2008 Lyder godt.. Fordi det er da ikke til at holde ud.. Og burde skoda ikke kunne kende til sådanne fejl??

• #3   10. nov 2008 Nu er jeg ikke lige den skap til det med biler.. Men hey så er det godt nogle er det.. Men torpedopladen hvor helved sidder den???

• #4   10. nov 2008 Super glæder mig til at høre hvad du finder ud af.. fordi det andet holder sku ikke

• #5   10. nov 2008 Emnet har været oppe på www.fdm.dk

Det er en generel fejl, som Skodaforhandleren skal lave på garantien.

Der skal ikke diskuteres i denne sag, Skoda er klar over problemet.

Kræv din ret! Det kan nemlig godt laves.

Her er et lille udsnit fra tråden på FDM:

"Hej John

Med stort besvær mente jeg at jeg endte med at lave det selv. Jeg skilte alle fire døre totalt ad, fjernede de gamle pakninger og satte nogle nye på som jeg købt i et byggemarked. sådan nogle sorte runde klæbrige nogle i metermål, nærmest ligesom modellervoks. Problemet var (er) at metalpladen inde i døren har en pakning der ikke kan holde tæt. Ligegyldigt hvor tit du skifter pladen er problemet det samme: Pakningen er ikke tæt. Det skyldes bla. at de bolte / nitter der holder pladen på plads er for få, og sidder for langt fra kanten af pladen. For fordørenes vedkommende i mit tilfælde var det hullet som højtalerne sad i, som der kom vand ud af ! Efter at søgt på nettet og talt med forskellige Fabia-ejere, er det helt tydeligt at det er en generel fejl. Ufatteligt at et firma hvis navn i den grad var synonymt med latterliggørelse for få år siden,er så ligeglade med deres kunder, at de bliver ved med at producere biler med så alvorlige fejl. Da jeg solgte bilen var elektronikken begyndt at svigte da ledningsnettet i panelerne var angrebet af råd/mug, det gjorde at vinduer ikke kunne lukke, der kom forskellige fejlmeldinger samt at AL lys på bilen , inde som ude flimrede konstant i tomgang. Nu får forhandleren chancen for at udbedre fejlen. Hvis der så senere kommer vand ind igen, så skipper jeg bilen og køber et andet mærke, selvom jeg derved taber 20-30.000kr. Ellers så tror jeg at jeg får svip.

Held og lykke med din bil, John"

• #6   11. nov 2008 Strange: Man skal være medlem af FDM for at kunne læse og skrive i deres forum...

Jeg er medlem pga. medlemsbladet MOTOR og det MEGET seriøse forum. Der sidder virkelig nogle mennesker, der har forstand på det, som de taler om.

Vi kender hinanden utrolig godt derinde og vi ved hvílke biler hinanden kører i:-)

Meld jer ind, det vil I ikke fortryde. Der er også gratis juridisk og teknisk hjælp!

• #8   11. nov 2008 JA det er et problem på Fabiaerne. Arbejder Hos Saab og Skoda, så ser en del til det med at de tager vand ind.
    Det er fordi de ikke har renset den gamle pakning helt væk.. Sker ved at man vil spare tid, og undlade at fjerne selve metalpladen bag dørbeklædningen af, det mange så gør er at uge udenpå..
    Så der er kun en ting at gøre, og det er af med den igen.

• #9   11. nov 2008 Uge= Fuge smiley

• #10   24. nov 2008 Hej Micheal.

Har du fået det lavet?
    Har også det problem nemlig.

Kommentér på:
Skoda Fabia utæt i venstre side. Hjælp

Annonce