{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

206 , 18 år. {{forumTopicSubject}}

Hey , jeg skal snart til at have min første bil, og jeg fået et godt øje for en 206'er. jeg ved godt det er fransk men jeg syntes sku den er fed.

Jeg ville bare høre om der er nogle ting man skal være særligt opmærksom på ved en 206'er, om der er et eller andet som er pisse irriterende ved den, eller noget der altid går i stykker, eller lign ?

på forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  206 , 18 år.
  • #2   13. nov 2008 Min mor har en, og har haft længe.... IKKE en eneste gang har der været noget med den, udover alm slid dele så som udstødning bremser osv....

Så herfra god bil.. smiley

Også selvom jeg hader Fransk, så er 206 noget gået meget godt.. smiley

• #3   13. nov 2008 det der med fransk det holder ikk... der er intet galt med franske biler , eller fiat, eller skoda osv... det var i gamle dage og så¨er folk bare ikk blevet klogere siden....

hva motorstørrelse er der i den?

• #4   13. nov 2008 okay , det lyder jo ikk så dårligt.

ved ikk hva motor størrelse endnu, da jeg ikk har fundet én endnu, ville bare lige høre om der var noget meget dårligt ved den.
    men det må da gerne være en 2,0, så den kan få lidt mere end de 110 (:

• #5   13. nov 2008 bliver nok svært at forsikre en 2.0 når du kun er 18.

• #6   13. nov 2008 http://hi-speed.dk/206.html

Når du prøvekører bilen, så prøv at køre på grusvej eller brosten eller sådan noget. Plastic-delene i bilen kan godt rasle, og det kan være små-træls - men det er let at udbedre.

• #7   13. nov 2008 Har selv haft en 306, og det eneste du skal være klar over hvis du har tænkt dig at style den er at den har de skide stænger bagi. så den vil næsten sikkert skrabe på når du har nogle med. for den kan slet ikke blive hård. Man kan sige det måske er ligegyldigt men jeg solgte min af den grund !

• #8   13. nov 2008 jeg har en CCér og der har faktisk ikke været det store med den... elektronikken kan godt drille, altså med lyset, men det er nemt at lave selv når man kender det...

synes nu peugeot er fint, jeg er glad for min og skifter den kun ud hvis jeg kommer til penge og skal have en større cab.

• #10   13. nov 2008 Casper N.

Det kan sagtens lade sig gøre - men det er mere et spørgsmål om hvor meget man vil bruge på det?.

Har både haft 306 GTi i eget navn og nu Opel astra GTC 1,6T . Og jeg er 18 smiley

• #11   13. nov 2008 min farfar havde en 206 aut. min mor har en 307 og den har dælme ikke været andet end problemer.

• #12   13. nov 2008 der var meget få selskaber der vil forsikre min gti fordi jeg var under 27, og de der ville skulle have 25000-35000 om året for det.

• #13   13. nov 2008 De fejler sq ikke mere end andre biler ....

• #14   13. nov 2008 hmm Kristian K jeg har nu haft 3 kammier med på 120 kg stykket plus 100 kg anlæg i bagagerummet i min 306'er uden den skrabte på syntes da det er rimeligt klaret

• #15   13. nov 2008 Respekt for fart.

Så gav jeg 11k om året med fuld kasko - incl ekstraudstyrsforsikring for 15k. (For min Gti)

• #16   13. nov 2008 Hvis man sørger for at finde en pug med det nye multiplex-ledningsnet, så er der færre problemer med elektronikken.

Man kan se på benzinmåler og temperaturmåler om bilen er med multiplex, fordi der ikke er nogen "stop-nål", som viseren hviler på når bilen er slukket.

• #17   13. nov 2008 Thomas T : og du snakker ?

• #18   13. nov 2008 lige præcis.. gå ind på alka.dk og udregn en pris.. så bare skriv som om du har taget kurset.. ellers så gå ind på hi-speed.dk og læs om den.. de har meget detaljeret beskrivelse af fejl/problemer samt hvad man skal være opmærksom på ved køb..

mht sænkning i bag kan det godt lade sig gøre, kræver bare hårdere dæmpere samt torssionsstængerne ofte ruster fast, og man derved skal give et værksted lidt penge for at klare den..

men såfremt du har bestemt dig for den, så tjek alka mht forsikring og læs og spørg om bilen på hi-speed.. de har squ svar på alt vedrørende peugeot derinde, også uden der kommer en ubegrundet kommentar om at fransk er noget lort..

• MG
    MG Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 40 Følgere: 41 Svar: 1.608
    #19   13. nov 2008 Nu er jeg ikke meget for franske biler, men en ven på 18 har en 206'er, og jeg må da indrømme at det er en ganske udemærket bil.

Der kan være noget med elektroniken, såsom sædevarme osv. De forskellige lamper i instrumentbordet kan begynde at lyse uden der egentlig er noget galt osv.. så tjeck at alt virker. Gearkassen er der flere historier om. Bla. kan den hoppe ud af 1 eller 2 gear, og når du sætter den i bakgear eller starter på en bakke får den lige "Børstet" tænder på tandhjulene.. en høj skrabelyd som er på rigtig mange peugeoter. Så er der også noget med bærearmene som ikke særlig holdbare, og tandremmen holder heller ikke så længe, så vær grundig med at få den på lift og gå sådan nogle ting igennem.

• #20   13. nov 2008 Okay , tak alle sammen smiley
    sku lækkert med lidt hjælp .

• #21   13. nov 2008 Dentzo - sjovt du siger det, mange af de ting har jeg faktisk oplevet, f.eks. bakgearet driller engang imellem, og mine bærearme på min pug de gik i stykker da jeg fik skiftet forhjulslejet...

så tror til trådstarter at de råd Dentzo kommer med bør du lytte til, for næsten alle tingene har jeg oplevet.

• #22   13. nov 2008 Eneste jeg har at sige er at tjekke alle de normale ting som når kan køber bil smiley

Og så tjekke alt el godt igennem, der har de altså en svaghed, generalt franske biler.
    Men det ligesom opel har rust - som i mine øjne er værre..

De fleste biler har sine småfejl.
    Eneste jeg sårn virkelig ved om en 206'er - en i familien havde den. Var at pærene sprang lidt for hurtigt..

Men det med at det er fransk syntes jeg er et utroligt dårligt argument for ikk at købe en bil..

Lige som lidt OT til Kristian K:
    Til torsion stængerne bagi kan der jo købes camping fjedre så den bliver godt hård smiley

• #23   13. nov 2008 Det med bærearmene er kun et problem på ældre modeller (mener før 2001 men er ikke sikker). Der er lavet stærkere bærearme til nyere modeller.

Peugeot yder motorgaranti indtil 200tkm, hvis servicen er overholdt ved pug - denne garanti omfatter også tandrem. Derfor er servicebogen rimelig vigtig smiley

Kommentér på:
206 , 18 år.

Annonce