Alarm spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Hej..
Jeg vil gerne have en alarm i min polo.
jeg har kig på denne
http://net-import.dk/product_info.php?cPath=37&products_id=154
Jeg ønsker ikke at sætte alt mulig smart til så som fjernstart og at blinklysene blinkernår alarmen er akiveret...
Jeg ønsker bare at jeg kan aktivere/deaktivere alarmen så jeg kan have bilen i fred..
Er det noget man kan montere selv..
Her tænker jeg på om det bare e at tage strøm fra pluds og minus på bilens batteri og sætte til alarmen og så finde nogle steder på bilen og gemme horn osv..
Er der evt nogle der kan hjælpe lidt ang hvad der skal sættes til...
mange tak
jan 2005
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 49 Svar: 683
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 35 Svar: 89
Jeg havde håbet man bare kunne gøre noget alle det her
Sætte til plus og minus
Sætte følere til alarmen og montere sirenen og så var det ellers bare at aktivere/ adaktivere alarmen.,
Er der nogle der er gode til at montere alarmer så skriv da endelig..
Jeg er Fra Esbjerg så hvis i er fra vestjylland eller sønderjylland og har lyst til at hjælpe så skriv da endelig
apr 2004
Følger: 126 Følgere: 164 Emner: 184 Svar: 5.577
Du skal for det første ikke "bare" sætte ledningen til dør-kontakten...Derimod skal du finde det relæ, eller den strying der blivver "trigget" når en dør åbnes, eller vil den nemlig kun være tilkoblet én af dørerne.
Du kan ikke undgå at skulle rode lidt med ledninger. Bl.a. skal du finde en ACC, altså en tændingsplus. Selv hvis du KUN benytter ryste-sensoren skal denne have et input fra bilen når den bliver tændt, da alarmen ellers vil slå til efter et givent tids-intervald.
Og det med kun at have en ryste-censor på er ikke en super ide. Det er alt for let at komme ind i en bil, uden at aktivere rystesensoren.
Føleren til bilens døre SKAL på, hvis du spørger mig...
Og hvis man endelig vil købe en avanceret alarm, så er det da spild ikke at udnytte bare de sikkerhedsmæssige funktioner i den..
aug 2003
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 69 Svar: 1.321
Du har både ret og ikke ret.
På ældre biler er dørkontakterne somregel seriforbundet, så det er nok med at sætte den til den ene dør, og det er ikke acc. han skal have fat i det er ignition ledningen. men det nemmeste er at fange ledningen som sender stel til loftlyset når dørene bliver åbnet (ligger somregel i a- stolpen), så vil den reagere på alle døre.
Og ja du har ret, det er spil af penge at købe en alarm som kan en masse hvis man ikke vil tilslutte det, så køb en billigere som kun har de ting du vil bruge.
maj 2007
Det lyder som om i lidt styr på det:) må indrømme jeg er lidt bange for at gå igang med a rode med de ledninger
Er der noget af jer der har lyst til at hjælpe med at montere en alarm... Vi kan selvfølgelig godt finde en lille pris på det
aug 2003
Følger: 33 Følgere: 31 Biler: 2 Emner: 69 Svar: 1.321
ville gerne hjælpe, men bor på sjælland
maj 2007
Alarm spørgsmål