{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.161 visninger | Oprettet:

Bilvask i KBH området {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har boet 7 år i Sverige, hvor det vrimler med GDS (Gør det selv)-haller, hvor man kan vaske sin bil i hånden. I hallen findes der højtryk ved alle pladser og man kan lyfte bilen, for at spole den af under..

Jeg har været omkring i København for at finde samme type hal uden resultat, har prøvet Shell (Taastrup) som har en slags gør det selv vask...

Har danskerne ikke samme krav på bilpleje som svenskerne har?? I Sverige hader vi bilintressede bilvaskemaskiner, da de ødelækker lakken (ingen maskine kan slå en håndvask, i skånsomhed, reultat og finish)..

Syntes jeg kun hører fra danskerne at de bruger bilvaskemaskiner til deres biler....

Jeg syntes det virker underligt, at når man i DK betaler det dobbelte for at købe en bil i forhold til Sverige, og så ikke passer bedre på sin bil..

Nå men for at komme frem til mit spørgsmål:
Kender nogen af Jer en god vaskehal i KBH-området hvor jeg kan leje en plads i et stykke tid som jeg kan bruge til at vaske min bil ??

// Simon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilvask i KBH området
  • Henning N
    Henning N Tilmeldt:
    nov 2004

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 166
    #1   2. maj 2005 "Har danskerne ikke samme krav på bilpleje som svenskerne har?? I Sverige hader vi bilintressede bilvaskemaskiner, da de ødelækker lakken (ingen maskine kan slå en håndvask, i skånsomhed, reultat og finish).."
    Det er jo ikke sikkert det er et spørgsmål om "krav på bilpleje" men måske mere et spørgsmål om mentalitet. Hvad der sælger godt i Sverige er ikke sikkert sælger herhjemme - og omvendt. Forøvrigt siges det (og er bevist) at du slider mange gange mere på lakken ved at vaske bilen selv. Det andet er bare en falsk tro mange folk har.


  • #2   2. maj 2005 shell i ølstykke har en med højtryksrenser og det hele... ca 35 km fra kbh på frederikssundsvejen....

  • #3   2. maj 2005 At sige at danskere generelt går mindre op i bilpleje end svenskere, er nok lidt skævt at sige.. Min bil bliver håndvasket 2 gange om ugen.. Jeg kører ikke i vaskehal, da de genbruger deres vand (i de fleste tilfælde uden at rense det), og det slider meget på lakken...

  • #4   2. maj 2005 Det lyder fandme koldt om vinteren! men ok må i svenskere da bare hygge jer med..!! er fuldstændig enig med henning

  • #5   2. maj 2005 Henning n:

    Det med at det slider mere på lakken med alm hånd vask end en bilvaske maskine - den er jeg ikke helt med på..

    Jo - de nye bilvaskemaskiner er blevet bedre, men der er stadig stor forskel på slitage på lakken ved en hånd vask resp. bilvaskemaskine..

    Det kommer også meget an på hvordan man vasker i hånden..

    Bruger man den gamle metode, dvs skyller bilen af i koldt vand med en alm haveslange, derefter vasker den i koldt vand med en børste og derefter tørrer den af med et vaskeskind, så vil jeg mene at en bilvaske maskine er bedre for lakken.

    Den bedste håndvask:
    Sprøjt affetningsmiddel (findes mange forskellige produkter) på bilen, lad middelet virke, spol bilen af med højtryk (gerne 30-35 grader varmt vand), nu er det værste skidt blevet skyllet af bilen, nu bruges en REN svamp (gerne en natursvamp), med en del shampo (shampoens effekt er ikke at vaske bilen, men at glide over lakken for at mindste modstand), dette gøres over hele bilen med rinnende vand, svampen skal vrides på ofte så skidt ikke sætter sig i den.

    Nu skylles bilen af, enten lufttørres bilen, eller så bruger man et rent ægte vaskeskind..

    Jeg har arbejde med bilrekond i Stockholm, og kan MEGET nemt så forskel på 3-4 årige biler som er vasket i bilvaskemaskine og biler som er hånd vasket..
    Kæmpe forskel...


  • #6   2. maj 2005 Vognen skal vaskes med et lammeskind, det er meget blødere end en svamp.
    Men det er evige diskussion om det skal være det ene eller det andet. Man kommer ikke udenom at uanset hvordan man vasker bil så slider det på lakken...


  • #7   17. apr 2006 Hej med jer alle,
    I stedet for at diskutere for eller imod her, hvad så med at der måske blev lavet en liste over steder med "gør det selv" vaskemuligheder.
    Måske et opslag over hvilke muligheder de enkelte steder har, pris, etc.
    Kunne vel være et oplagt emne for administrator af siden at oprette så dem der kender til stederne kunne gøre reklame for sig selv her - dem er der jo mange af i forvejen.

    Selv søger jeg også de steder i kbh-området hvor det findes.


  • Mikkel L
    Mikkel L Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   27. feb 2010 nogle der ved hvor man kan vaske en alukasse bil selv, i stor KBH


  • #9   25. mar 2010 der er Iwash i Holbæk bedste vaskehal jeg har prøvet.. desværre findes de ikke i københavn for dårligt.

  • #10   28. apr 2010 http://www.au2wash.dk/Ringsted/priser_ringsted.html#selvvask

    Lidt undefor Kbh, men jeg køre gerne derned for at vaske =)


  • #11   30. jun 2010 Christoffer A.. har du nogen ide om hvor langt der er til Ringsted fra kbh smiley ? tror det er de færreste der kører tværs over sjælland for at vaske bil smiley

  • #12   30. jun 2010 Ja Jean. Det er jeg. Tager mig 20 min dertil.. Det er sgu ik det store for mig. Men nu har jeg desuden fundet en hal i Tåstrup, så fremover bliver det der.

Kommentér på:
Bilvask i KBH området

Annonce