{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.066 visninger | Oprettet:

Ang. Hvid MR2 mk1 i Gullestrup {{forumTopicSubject}}

Til jer der har bare en smule interesse i denne bil. En lille advarsel.

Historie:
Engang for 7 år siden så jeg en hvid MR2 AW11 stå til salg i Tjørring ved Herning til 56800 kr. På dette tidspunkt havde den lidt rust. Firmaet gik ned og ejeren flyttede så bilen til gullestrup hvor han bor. Der har den nu stået upasset i 7 år.

Nu:
Var her til morgen ude og se på selvsamme bil efter utallige forsøg på at arrangere et møde med manden, da han igen og igen brød aftaler. Møder så op kl 10 som aftalt og han finder straks nøgler frem så vi kan åbne dyret. Ved første øjekast ligner den ikke nogen perle. Dækket af alger og med rust bobler her og der. Efter at have set bilen laver jeg følgende status:
- Den skal have ny lakering
- Moderate mængder rust synlige steder
- Der står vand i fronten
- Motoren ser møllædt ud og kan ikke starte
- Der skal en ny undervogn til
- Der bor et eller andet dyr i bagagerummet
- Alt interør er ødelagt af fugt og muk
- Hvad rust angår under bilen er det ikke til at sige. Den har stået på græs (som er syreholdigt) i 7 år, så er med stor sikkerhed en del rust at finde. Det er på grund af græssets højde ikke muligt at komme til at se den efter i bunden.

Manden ville ikke sætte en pris på men kunne fortælle at bilen havde holdt der i 2 år og var synet inden, samt at bunden var rust fri. Nogle af disse fakta ved jeg er falske og resten kan jeg gætte mig til da bilens øvrige stand er som den er. Han ville imidlertid ikke sætte en pris på bilen men ville have et bud. Jeg kom med et bud på 4000, hvilket jeg indtil jeg fik lov at se bilen havde troet ville være et skambud og fik så pænt lov at forlade ejendommen uden mere at snakke om.

Jeg kan stille mig undrende over at en sådan mand ikke er til at snakke om hvad angår pris, men han tror åbenbart at han sidder med guld mellem hænderne i form af den gamle bunke skrot.

Dette er mest en advarsel til unge bil interesserede som kan blive forblændet af en bil samt er nemme at påvirke. Manden er tidligere bilforhandler, han ved godt hvad han har gang i så stol ikke for meget på ham.

En ærgerlig oplevelse da jeg havde håbet lidt på at finde en perle til små penge, men i stedet fandt de sørgelige rester af en gammel klassiker.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. Hvid MR2 mk1 i Gullestrup
Kommentér på:
Ang. Hvid MR2 mk1 i Gullestrup

Annonce