{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Golf 4 - god begynderbil?
  • #1   29. nov 2008 ganske fin vogn. de har lidt problemer med dens gas spjæld. så den går noget skidt i tomgang og kan være svær at starte.
    ellers er der bare de normale slid ting. en rigtig god begynder bil. min kæreste har en. og den er hun meget glad for. pia under min profil:)

mvh
    jacob

• #2   30. nov 2008 speeedy

du må gerne lige forklare lidt mere om det? jeg går selv og roder lidt med vw her hjemme. bygget min egen om og det fra en G2 GTD til en G2 TDI.

men har en makker som er udlært ved vw. som sagde at det var det gas sjov eller hvad siger du?

• #3   30. nov 2008 altså jeg vil jo mene som begynder bil burde man starte i en gammel hat æske til et par tusind kr så man lige ka få lov at lære og køre bil ordenligt før man ofre sine sur opsparte penge på en fotholdsvis dyr bil og så kommer til at smadre den det er da nemli et par af mine kammerater da har gjordt og de ærger sig stadig den dag i dag for de brugte alle pengene på en fed bil og smaret den og nu havde de ingen penge og kører rundt i noget gammelt lort

• #4   30. nov 2008 Jeg har haft 3 Golf 4, 2 af dem med 1,8 20v motoren... De har flere skavanker som næsten allesammen har, alt efter årgang og om vedligeholdelse m.v.

Lige hvad jeg kan komme på:
    Hvis lyset i bagagerummet ikke fungerer er det højest sandsynligt bagklapslåsen, da lyskontakten sidder i den. Den koster 400-500 kr, så det er sure penge at komme af med.
    Interiøret foran har det med at knirke meget, specielt i 98-01 modellerne. Du ligger mærke til det med det samme hvis du f.eks. kører skråt ned over en kantesten eller sådan. Der er ikke nogen desideret løsning på problemet, men VW er klar over det.. Det man kan gøre er at give den silicone spray i alle sprækker hvor plasticskjoldende samles, det kan fjerne en del af knirken.
    1.8 20v kværnene (motorkode AGN) har det med at lyde som de er utætte i udstødningen ved manifolden. Begge mine lød sådan. Det bliver bedre når de bliver varme, men selv der kan det stadig lyde lidt som den er utæt. Jeg kender ingen løsning på problemet, for VW mener at sådan lyder de bare. Dog kan man sætte sportsudstødning på og fjerne lyden på den måde, men så larmer bilen jo også det mere.
    Tjek elruder i alle døre
    Hvis det er en 4-dørs har den sådan nogle lister der deler bagruden fra trekantsruden i bagdøren. Den har det med at ruste/irre, og hele den skinne der koster 200-300 så vidt jeg husker.
    Rust er normalt ikke noget problem på 4'erne, men tjek alligevel bagklap og bagskærme - specielt stykket mellem bagdør og bagskærm. Der kan komme sådan nogle små runde prikker på 2-3 mm, og det er rust.
    Tjek også viskermotoren i bagklappen da de også har det med at gå til. Hvis der ikke kommer sprinklervæske op, eller hvis den ikke vil viske, så er det med stor sandsynlighed en viskermotor.

Hvis jeg var dig ville jeg nok finde en GTI Turbo istedet for, og så købe en der har kørt lidt længere. Det er næsten samme motor, den er bare trykladet (AGU bl.a.), og går altså en hel del bedre. Den larmer heller ikke fra udstødningen som før nævnt, og går faktisk længere på literen end den almindelige 1.8 20v (AGN) hvis du kører pænt.

• #5   30. nov 2008 Og gasspjældet vil jeg ikke sige er et kendt problem på 4'erne, men de kan da blive beskidte så de ikke lukker helt og så kan være svære at holde i gang i tomgang.. Men det er for det meste bare en gang belladd og så lige skrabe skidtet af, så fungerer det igen.

• #6   30. nov 2008 kan forestille mig man ikke får sådan en for under 50kilo

også går jeg udfra du skal have fuld kasko på en bil til den pris
    derfor vil forsikringen gøre at det ikke er en fin begynderbil

så hør på forsikringen først

• #7   30. nov 2008 okay vi har fået det renset med noget oppe på værkstedet. så det blev rent og så gik det faktisk også væk i en kort stykke tid. men så kom det tilbage igen. hvor vi så fik svaret på det.

• #8   30. nov 2008 jacob u - altså en dårlig tomgang kan skyldes mange ting jo.. Falsk luft, en føler et sted osv osv..

• #9   30. nov 2008 Burning - Læs hvad jeg skriver.. Det er sådan 1,8 20v'eren lyder. Man kan ikke rigtigt gøre noget ved det udover at sætte sportsudstødning på.

Men hvilke andre problemer havde du da med din Golf?

• #10   30. nov 2008 burning nemlig det ska være OPEL griner men det jo op til folk selv

• #11   30. nov 2008 men det da rart a vide de der fejl om golf 4 så har jeg et par gode argumenter til at overtale min kone til og fåen opel istedet hehe

• #12   30. nov 2008 falko N - ja, for opel har jo aldrig fejl smiley Jeg har arbejdet hos Opel, og tro mig, de har også fejl.. og mange af dem smiley

• #13   30. nov 2008 Danny det var da noget man ku bruge det du fik skrevet smiley

• #14   30. nov 2008 ved det godt alle nyrer biler har fejl og det næsten ligemeget hva mærke du tager nu har jeg arbejdet ved ford da jeg stod i lære og de heller ik bedre men jeg hlder mig til de lidt ældre modeller for da kan man sku lave det heleselv uden computer og reserve delene er billig og har selv altid kørt opel har haft en enkel golf2 gti 8v og en jetta 1,8 gt men var ik rigtig heldi med nogen af dem så havde jeg en e30 320 det var en god bil bare foir dyr i forsikring så jeg oppede tilbage til opel dem har jeg ik rigig haft nogen alvorlig problemer med i nu

• #15   30. nov 2008 Burning - så har du da os købt den mest kneppede og smadrede golf 4 du overhovedet kunne finde.. Så meget der plejer der sgu ikke at være i vejen med dem.

Well, du siger du har haft 1 VW, og så dømmer du hele VW rachiet ud på den ene bil. Det er ikke helt fair overfor mærket vil jeg mene..

jesper T - Det var godt smiley

• #16   30. nov 2008 Burning tror nu bare du har været uheldig. smiley Har haft 7-8 golfer både 2-3 og en enkel 4er.

Synes sku det en lækker regulær bil. og utrolig nem a skrue i når den endlig går i stykker. Masser a reservedele og stylings muligheder.
    Går for tiden og sparer op til den nye 6er-

• #17   30. nov 2008 Burning - Den må jo så ha været ret kneppet smiley

jesper T - Jeps smiley Og reservedele er forholdsvis billige.. smiley

• #18   30. nov 2008 Ellers fedt nok at jacob R opretter en tråd og så skrider offline smiley

• #19   30. nov 2008 Burning - det må du fortælle ham du købte den af..

• #20   30. nov 2008 Burning - Det er stadig ikke en reel chance at give VW.. Fordi du har haft 1 kneppet eksemplar..

• #21   30. nov 2008 Mercedes ruster til gengæld væk smiley

• #22   30. nov 2008 Jeg mercedes mekker dog på lastbil siden og her vil jeg sku ikke sige jeg begejstrede iforhold til så meget andet smiley

• #23   30. nov 2008 Jamen hør nu her, det er jo ikke VW's skyld at de tidligere ejere har kørt bilen som det var en rallybil og ikke vedligeholdt den ordentligt. Det der kan du jo forvente fra en hvilken som helst anden bil som har været kørt af 24 brian'er og ikke blevet lavet når den var i stykker..

• #24   30. nov 2008 Hehe.. ud til VW og spørge hvad problemet er smiley

• #25   30. nov 2008 Det er jo nok dæmperne smiley

• #26   30. nov 2008 Nåå okay.. Det var os uheldigt så, det har jeg aldrig hørt om før at det skulle være en kendt fejl..

• #27   30. nov 2008 Du må sku gå din biler bedre igennem når du køber dem smiley Det en dyr måde og lærer på.. Har dog os selv lavet et par a de handler fordi man bare VIL ha bilen og er total blind når man så er ude og se på den

• #28   30. nov 2008 Hvorfor lige hamburg? Der er masser af brugtvognsforhandlere i flensborg og tæt på grænsen..

jesper T - Jeps, det kan hurtigt komme til at koste dyrt smiley

• #29   30. nov 2008 Nåå okay..

Kommentér på:
Golf 4 - god begynderbil?

Annonce