{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.321 visninger | Oprettet:

Ny bil - Nyttig info! {{forumTopicSubject}}

Hey, har lagt mærke til at der været en del der har spurgt BG`erne til råds, inden køb af deres første bil og for så vidt også deres 2. eller 3. vogn!
Det er der ikke noget specielt eller nyt i, men jeg kom til at tænke på om der var noget man kunne sige generelt om at søge hjælp og råd her på BG, som både de nye billister der stiller spørgsmåle og os der er mere garvede som skal svare, kunne trænge til at høre!? Jeg kom frem til følgende:


Når man soørger til råds herinde, får man oftest mange venlige svar fra gutter(og gutinder!) der gerne vil hjælpe, hvilket er kanon! At mange af os herinde,.dog i større eller mindre grad er farvet af hvilke valg vi selv har foretaget mht. til bil, går oftest lidt i baggrunden!(tror vi selv!) :0)
Dvs. spørger du i forum om du skal købe en vw`er , ja så vil en totalt vw fanatiker sikkert smide et rungende ja! Vedkommende er dog nok lidt mere end en smule farvet i sin udtalelse, omvendt ved han sikkert også alt hvad der er at vide om mange vw`ere! Dog er hans sammenligningsgrundlag måske spinkelt, i forhold til andre bilmærker, da han måske "kun" har kørt vw "hele" sit liv!
Det gælder dog også omvendt, kommer der en meget negativ kommentar vedr. f.eks. vw, ja så kunne det være fra en "Japser" fanatiker, der i kombinationen af sin glæde for japanske biler og sin manglende indsigt i andre mærker, får udtalt sig på en sådan måde, at det eneste han/hun får slået fast er at vedkommende ihvertfalde ELSKER "Japsere", men iøvrigt kan "svaret" ikke bruges til en fløjtende for spørgeren!
En del gange kan de ende med små latterliggørelser af hinandens valg(hvilket kan være god humor!), men ikke spacielt godt for knægten der for 5 min siden sad glædesstrålende med pappet og en pose penge fra mor og far i hånden, efter års slid som flaskedreng, bag skærmen hjemme i Villa-lund og som nu, med tårer i øjnene, ser sit første indlæg på BG blive forvandlet til en verbal slagsmark mellem tilhængere af de to fraktioner "pug" og "vw", om hvis bilmærke der har flest værkstedstimer bag sig!

Men stolt er han og glædesstrålende søger han videre, finder på ingen måde det han søger og ender med at gå den FATALE brøler: At følge fars råd! (Kunne der vedhæftes skrig, var det gjort her!!!!)
Knægten vælger dermed at købe en ældre gennemtævet model af far og mors familiecontainer, eller endnu værre, en anelse opdateret version af fars første bil, hvilket i bedste fald er en Ford Taunus, hvor det bedst bevarede og dermed også mest værdifulde, er 4 nye sikringer fra Q8 i Ebeltoft!

Og hvad kan vi så udlede af denne lange, lange skrivelse! Jo, for det første, at jeg sidder her, alene af mit hjertes godhed og dermed fremover må regnes for at være BG`s mest objektive person.
2. ikke alle råd er gode, heller ikke selvom de er ment sådan!
3. Når du køber bil, så husk på 2 ting! Ét, du kan ikke stole på andre end dig selv, sælgeren vil gerne tjene penge -det vil sælgere som regel, hvis ikke, ja så er de nok gået konkurs og du behøver ikke frygte dem, for kan de ikke lokke lidt penge fra en glad knægt der lige har fået pappet, ja så er der kun eén ting vedkommende kan blive og det er deltager i Talentløs 2009.

Og nu, aftenens eneste seriøse, komplet underbyggede og velfudnerede svar: Køb Japansk! Det holder, de små sataner kan få hænderne ind alle vegne! Ja faktisk er der eksempler på, at folk i deres nyindkøbte japanske vidundere, har funder små fabriksarbejdere i vangerne på Avensis`en, der "lige var krøbet ind for at stramme en bolt", men som ikke nåede ud inden bilen blev skibet afsted!

Og til sidst, når du nu søger bil, så husk:

Søg med hjertet, køb med hjernen!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bil - Nyttig info!
  • #1   30. nov 2008 godt indlæg mester smiley

    vik så give dig ret i at det med folks råd ikke altid er til stor hjælp, f.eks kører jeg selv i en 106 og får tit at vide at det er noget fransk lort og gearkassen ryger og jeg ved ikke hvad, men jeg har ingen problemer haft med min sådan rigtig, ikke ud over ganske almindelig vedligeholdelse, ved så ikke om det er fordi jeg bar har været heldig eller fordi jeg kører pænere end andre eller hvad det er, men tit er der nogle der kan købe en bil og være pisse uheldig, og så blir den bil stemplet som noget lort, men en anden person kan købe en bil nøjagtig magen til og ingen problemer have.


  • #2   30. nov 2008 Smukt, sandt, og synd det omlidt er ude af forum.. smiley

  • #3   30. nov 2008 Martin C

    Har det på samme måde.. Kører også selv pug 306 og bliver svinet :b
    Men synes da ikke jeg har de vilde problemer, har godt nok fået skiftet en del siden jeg købte den, men det er jo nogen gange hvad der skal til, men det er hovedsageligt sliddele..

    Min fatter har kørt peugeot i 20 år ca og har aldrig haft lavet en motorreperation.
    Designet hos Peugeot er jo også lækkert, hvor jeg synes at Toyota laver rigtig gode biler, men de er kedelige og moffeagtige de fleste modeller smiley

    Så kan da sagtens finde på at købe en Peugeot igen

    Men ALT kan splittes ad så det kommer jo også an på den bag rattet


  • #4   30. nov 2008 jeg vil jo sige Opel fordi jeg ejer en og synes det er en kanon vogn. self er der nogle ting som ikke er så fedt ved nogle af opel´s biler men det er der jo ved alle biler

  • #5   30. nov 2008 KRAGH: Du har helt ret, men forhåbentlig vil de der har brug for det, finde tråden ved søgning! Så værdifuld info kan og må ikke gå tabt :0)

    Og ja, generelt kan det være svært at bruge folks erfaringer til det helt store i sidste ende, medmindre de er meget overordnede! For alle biler er som bekendt forskellige! :0)


  • #6   30. nov 2008 Det kan være svær at vælge ny bil

  • #7   30. nov 2008 Selvfølgelig! Medmindre man altid har geåt og drømt om en speciel bil og er så heldig at kunne den fra start af! Men det er jo de færreste af os der har været i den situation.
    Men det er derfor jeg stadig holder på at mit eget lille ordsprog holder når det kommer til ny bil. Søg med hjertet, køb med hjernen! :0)


  • #8   30. nov 2008 Tja, hvis jeg skulle lytte til hvad alle andre sagde, så skulle jeg ikke have kørt Alfa de sidste 15 år! :o) Det handler vel om at finde en bil som passer til ens behov og pengepung, og så kan man bruge andre folks erfaringer som vejledende, om man vil. Jeg vil vende den om og sige, man også kan søge bil med hjernen (gennemgå dem grundigt), og køb den med hjertet, hvis det er den du brænder for.

Kommentér på:
Ny bil - Nyttig info!

Annonce