{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.577 visninger | Oprettet:

Opel Calibra - Forsikring/1gangskøb. {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

- Jeg er 16½ år gammel, og har fået læreplads hos opel, som automekaniker. Vil derfor gerne ha' en opel, så jeg kan udnytte min læreplads' erfaring ang. bilen. Har siddet og bladret lidt i de forskellige modeller her på siden, og synes at modellen "Calibra" er en fed vogn. Har bare hørt at forsikringen er mega dyr på bilen, og det er jo ikke skide fedt, når det er første gang man har en bil, og dermed ikke så mange penge på hånden.
Spørgsmålet: "Er der nogle af jer herinde, som ved hvad en forsikring på en calibra ligger på i gennemsnittet?"
- Og har du erfaring med denne model, så sig da lige et par ord om bilen smiley
- På forhånd tak!

.:: N I C O L A I ^^

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opel Calibra - Forsikring/1gangskøb.
  • #1   30. nov 2008 Forsikring er så nemt, at du bare ringer og spørger dit selvskab. Eventuelt kigger på nettet for en ca.pris.

Jeg har kigget hos Alka og set på deres "respekt for fart" og det virkelig rigtig billigt.

• #2   30. nov 2008 tror ikke den er billig.. du kan da heller ikke få den mindre end 2,0 men du ruster osse a h til

• #3   30. nov 2008 respekt for fart er altså ikke så billigt som folk tror.. du kan spare kursuset og få det til samme på ved etu/daf. men tilltkke med lærepladsen de hænger ikke på træ'erne for tiden

• #4   30. nov 2008 Tak Laier!
    - Det var også en hård kamp hehe xD

• #5   30. nov 2008 Laier - En af mine venner, han skulle betale 48.000 kr for sin forsikring, så tog han Respekt for fart kurset, og nu skal han "kun" af med 16.000. Så jo, der er penge at spare smiley

• #6   30. nov 2008 Jamen de der priser på f.eks. 48.000 siger de jo bare for at få en til og tage det kursus.
    Hvis man ringer til nogle andre selskaber, kan man måske få det til f.eks. 16.000 eller lidt mere, så det er faktisk billigere end og tage det kursus.

• #7   30. nov 2008 ja men ved etu giver de dig bare en pris på 16 uden du skal tage kursus.. det er fordi deres "normale" priser en kunstig store..

• #8   30. nov 2008 Thomas S - Skal du ikke være så sikker på smiley
    18 år, Alfa Romeo 156 2,0 155 hk, den får du sgu ikke meget billigere nogen andre steder smiley

• #9   30. nov 2008 ved ik med forsikring men har altid kørt opel så hvis du ska ud og kigge på en calibra så tag en stor skrutrækker med og gå bagvangerne efter især rundt ved fjeder skålen for det der de plejer at rådne op og hvis den er tæret ska du slå 15kg af i pris eller lade være at købe den fordet noget lort at skifte du ska både ha bagbro og tank og hele lotet ned va under men held og lykke !! ellers ka jeg kun sige opel er en driftsikker bil og nem og reparere på motor mæssigt osv.

• #10   30. nov 2008 det kommer jo meget an på hva motor du vælger til modellen jo. de negiative ting jeg kan nævne om bilen er bagvangerne, vis du har kig på en bil herhjemme skal du få dem tjekket rigtig godt efter, for vis de er færdige har du et problem da de ikke kan findes til den model mere af ny.. ruderne har tit et problem med at komme i top i gummilisten, og vil derfor give en del vinstøj gælder mest dem med el-ruder, bagklappen har en stor tildens til at blive utæt i rudelisten, og denne kan ikke udskiftes og koster godt og vel 6 kilo af ny da det er en hel bagrude. vis du vil have en solid vogn, skal du nok gå efter 2,0 8v maskinen da de har et rigtig godt ry for sjældent at gå i stykker, og er en rigtig god til 1 gangs købere. da den er billig i drift, og har en god benzin økonomi mange vil nok sige at det er en død motor, men i calibra er den faktisk tilpas grundet mindre vindmodstand, pga opbygningen. men vil du have noget som er lidt sjovere skal du nok gå efter en af de andre modeller. c20xe kan være en lidt problem motor, da nogle af modellerne gerne vil blande olie +vand vis de har fået meget høvl på kold motor, med mindre der er monteret et coscast topstykke da de er mere solide bygget og kan bedre holde til det. de andre motortyper har jeg ikke ret meget erfaring med, men med disse råd er du godt rustet...

forsikrings mæssig kan de svinge meget, da mange forsikringsselvskaber tager den som specialbil/sportsvogn så den går i en helt anden gruppe end andre biler, så det bedste råd er at ringe rundt til det forskellige forsikringer, så får du et svar du kan forholde dig til...

• #11   30. nov 2008 Ja nemlig.
    Så det lyder bare billigt ved det selskab man tager det kursus ved, men er ikke sikkert det er billigt i forhold til andre forsikrings selskaber, uden at tage kursus.
    Men ring rundt il nogle forskellige, og hør dem om hvad de vil have for at forsikre en calibra, med den motor du nu gerne vil have. smiley

• #12   30. nov 2008 Hey Nicolai, kan sige at forsikringen ned garanti er dyr! Da jeg talte med mit forsikringsselskab vedr. forsikring af min Supra, der fortalte forsikringssælgeren, at der vist var noget om, at supra, calibra og skyline, i forhold til hvor mange der kører på de danske veje, var ngole af de en modeller der blev stjålet og ødelagt flest af!
    Og lægger du det sammen med at calibraen har en 2,5 ltr motor(mener det er, er ikke Opel gut) og at du er førstegangskøber, under 25 år og automekaniker(det er der nogen der kigger på! Da det faktisk er fastslået er unge gutter der går på teknisk skole er de der forårsager flest ulykker!) ja så har du grundlaget for en rigtig, rigtig dyr præmie!
    Og lad nu være at forfalde til ideen om at lade mor & far forsikre den i deres navn uden at skrive dig på som bruger(for kommer du på som bruger, som man har pligt til at gøre, ja så koster den det samme som hvis den var i dit navn!) For gør i det, altså uden dig skrevet på som bruger, ja så dækker forsikringen ikke og i risikerer ovenikøbet meget mere, eftersom i vil have afgivet direkte usandfærdige oplysnigner!

Skal lige sige, jeg selv har arbejdet inden for forsikringsbranchen som Trainee-Finansøkonom, så det er ikke bare noget jeg lirrer af det her!

Kort sagt, medmindre du har forholdsvis mange penge at smide efter denne bil fra start, tjener virkeligt gode penge og/eller vil snyde forsikringen, ja så ville jeg skyde en hvis pil efter den calibra og satse på noget lidt mere alm. Beklager! Men det er lidt at skyde over målet!
    Desuden, skulle du få pengene sparet sammen og alt det der, ja så risikerer du enten at smadre den o du vil ærgre dig gul og lyselilla eller at der sker det der er værre! Hvilet ikke sker syv-ni-tretten! :0)
    Prøv at lede efter noget i 1,6 liters klassen, så kan du også tillade dig at begå alle begynder fejlene! :0)

Håber ikke mit indlæg virkede moralliserende eller nedladende, det er bestemt ikek min hensigt, blot ville jeg gøre dig opmærksom på noget, du måske ikek var klar over :0)

Al held og lykke med kortet når det engang skal erhverves og tillykke med pladsen hos Opel!!

• #13   30. nov 2008 4652 - NiLDo ™
    Kan godt være jeg tager fejl i det tilfælde men var også bare generalt.
    Men når de siger 48.000 kan de jo luge så godt sige de ikke gider og forsikre den på gældene bil smiley

• #14   30. nov 2008 Thomas S - Haha, ja præcis smiley
    Snakkede vi også om smiley

• #15   30. nov 2008 nej det kan de nemlig ik bare gøre Thomas S de skal forsikre alle biler samt aldersgrupper, men de må godt sætte prisen urealistisk højt og derved undgå en hvis type biler/aldersgrupper....

• #16   30. nov 2008 Nej ved godt de ikke bare udmiddelbart må afvise folk, så derfor sætter de prisen højt.
    Også derfor jeg skriver de lige så godt kan sige det, men gør det ikke.

• #17   30. nov 2008 Vi kan vel hurtigt blive enige om vi ikke gider hører på alle der sammenligner deres pris uden kurset og prisen med kurset. For Alka sætter som sagt latterlige høje priser hvis ikke man har taget det kursus, og de priser er derfor ikke "reele" da det jo bare er et pænt nej tak til at få en ny kunde. Reelt set sparer man jo ikke eks. 30.000kr da man sagtens kunne finde en mere normal pris et andet sted end alka.

• #18   30. nov 2008 Enig Claus T smiley

• #19   10. jun 2010 jeg hørte tre selvskaber om min calli de gik fra 6-9-13kg i ansvar men fik så hus forsikring og ansvars forsikring på mig selv og endte i 6580 i kasko . men ja hus og tjekke den for rust i vanger paneler og hjulkasser men fed bil er det sku ; ) mvh

Kommentér på:
Opel Calibra - Forsikring/1gangskøb.

Annonce