{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  opel ohv og cih ?
  • #1   3. dec 2008 Ohv mener det er over head vaulv
    Chi mener det er cam in head eller sådan noget
    cihéren er den gamle motor fra ascona manta og kadett a b og c.
    ohvéren er kendt fra kadett e og ascona c og de nyere mantaer og mener det er kadett c gta der også har den...

    læs mener... er slet ikke sikker


  • #2   3. dec 2008 OHV tror det betyder over hanging valves.

    CIH camshaft in high.

    Det er placering af ventiler og knasten..


  • #3   3. dec 2008 cih motoren havde ikke overlæggende knast men det man på dansk kalder højtlæggende knast.

    ohv er fra den tid hvor man også kørte med sideventilet motore så derfor ohv i stedet for shv. s for side.. mener jeg..


  • #4   3. dec 2008 jaah vidste godt hvad ohv betyder smiley over-head-valvets, som jo er overliggende ventiler.. med knasten i blokken, men cih, er den ikke bare bygget op på sammen måde ?

  • #5   3. dec 2008 mener oftes at knasten er underlæggende på en ohv. altså knasten sidder i bunden af motoren og er som oftest drevet af en gearhjul fra krumtappen.. Ventilerne aktiveres derved af stødstænger..

  • #6   3. dec 2008 yep =)

  • #7   3. dec 2008 OHV betyder Over Head Valves som så vidt jeg mener var de første og små motorer i Kadetten, som er en stødstangs motor, hvilket betyder knasten ligger i motorblokken, og ventilerne i topstykket..

    Senere kom CIH motoren som betyder Cam In Head, hvilket vil sige knasten er placeret i toppen sammen med ventilerne, dog men vippetøj ligesom en stødstangs motor.. Motoren er så vidst jeg ved kan huske ikke laver mindre end en 1,6..

    Senere da kadett E kom, kom OHC motoren, hvor knasten er overliggende, altsår sidder over ventilerne, med hydraulisk ventil justering i mellem..

    Håber det hjalp lidt..


Kommentér på:
opel ohv og cih ?

Annonce