{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.902 visninger | Oprettet:

Golf III VR6 startproblemer {{forumTopicSubject}}

Hey drenge!

Ja, så bliver jeg sq hentet af Falck her om en halv time ca. fordi min bil ikke kan starte!!! smiley

Starteren trækker fint motoren rundt, så det er ikke strøm, den mangler. Jeg HAR haft startkabler på den fra en anden bil...

Det var galt tidligere i dag, hvor den så startede på et tidspunkt, og derefter kørte den ligesom den plejer, så det er vel heller ikke hverken tændrør (de er skiftet for nyligt), tændkabler, rotor eller strømfordeler???

Jeg kan høre et relæ, der står og tikker, når jeg har sat tænding på og indtil bilen er startet, men det har den gjort alt det tid jeg har haft bilen. Denne tikken er dog periodisk lige nu!

Der er alarm i bilen, som jeg ikke selv har monteret, så jeg ved ikke, om det er monteret fra bilen var ny.
Jeg ved heller ikke, om der er startspærrer i alarmen, for så kunne det jo være oplagt, at det var den, ikke?

Skriv endelig, hvis I har forslag til løsning, eller hvis I mangler mere info. Jeg ved dog ikke lige, hvor meget jeg når at se inde Falck er her, men så ser jeg det når jeg kommer hjem.

ER PÅ BAR BUND!!! smiley

<b>Plexi</b>

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Golf III VR6 startproblemer
  • #1   5. dec 2008 Din benzin pumpe...Tjek ledningerne til din benzin pumpe.. Den sidder under måtten i bagagerummet. hvis den ikke får benzin starter den ikke..
    For mig var selve problemet ikke pumpen men ledningerne dertil. Kan være begge dele.
    Det en god mulighed og en svaghed hos VR6.
    Tjek om den giver lyd fra sig når du drejer nøglen og prøver at starte..få evt en til at ligge en hånd på den og mærk efter nogen reaktion.

• #2   5. dec 2008 Holder også på benzinpumpen...

• #3   5. dec 2008 Hva faen....en copycat

• #4   5. dec 2008 Fedt navn mester smiley jeg hed det på min gamle profil fra 2003..slettede den. kom igen her i år.
    Fedt at se jeg har en fan smiley det jeg glad for smiley
    Du får ekstra store julegaver i år!

• #5   5. dec 2008 Hey gutter!

Min kammerat kunne høre pumpen tidligere i dag, så jeg tror ikke, den er fejlen desværre!

Her til aften var det dog ikke lige den, vi lyttede til!
    Jeg prøver igen, når Falck er kommet. ;o)

• #6   5. dec 2008 du har ikke fyldt diesel på i stedet for benz ? det kan jo smutte

• #7   5. dec 2008 Yoko:
    LOL, nej heldigvis ikke! Det er 200 km siden jeg tankede, så det er heller ikke det! ;o)

Michael A:
    Hmm, ok... Det vil jeg forsøge!

<b>Plexi</b>

• #8   6. dec 2008 du kunne evt. lige trække et tændrør op og tjekke om der er gnist og trække en brændstof slange af for at se om den får brændstof, indtil du ved hvad den mangler for du jo kun gæt herfra

• #9   6. dec 2008 Mark:
    Det har du ret i, men det KUNNE jo være, at der var en eller flere herinde, der havde prøvet lige præcis det samme, og så var fejlfindingen jo sandsynligvis meget lettere for mig! ;o)

<b>Plexi</b>

• #10   6. dec 2008 havde samme problem på min corrado. det var relæet til motoren den var galt med

• #11   7. dec 2008 Rene:
    Altså relæet til benzinpumpen?
    Og hvor sidder den? Oppe i sikringsboksen?

<b>Plexi</b>

• #12   7. dec 2008 ¤ DJ Plexi ¤ - Gør dig en tjeneste, tjek disse 2 ting inden du begynder på alt muligt andet..

#1 - Får motoren benzin ?

#2 - Er der gnist på tændrøret ?

Derfra kan man så konkludere hvad der muligvis kan være i vejen smiley

• #13   7. dec 2008 - DjoN -:
    1: Hvordan tjekker jeg selv, om motoren får benzin?
    2: Hvordan er det nu, man tjekker det?

Tændrørene er nye, så jeg tvivler på, det er dem, der gør det, men mener I så, at det kan være tændspole, rotor eller fordelerdæksel, eller noget?

<b>PLexi</b>

• #14   7. dec 2008 1# Er tændrørene våde af benzin/lugter de af benzin ? / Kan du finde benzinslangen som kommer op til motor? - Så kan du løsne den lidt og se om der komme benzin ud når pumpen starter..

#2 Tag et tænrør af og lig det mod noget metal (Det skal bare kunne give stel) Hvis den gnister er din tænding formodentligt iroden..

Hvis disse 2 ting er iorden, kan det være mange forskellige ting.. Er ikke så meget inde i styrebokse, jeg kører kun det gammeldags smiley

• #15   7. dec 2008 Hey
    Har lige fået skiftet bundstykket i ratlåsen (i tændingskontakten) på VR6'er, jeg havde præcis samme problem. Det afhjalp det, og nu starter den med det samme!

// Emil

• #16   7. dec 2008 Emil P - Tørnede din motor også uden at starte ?

• #17   7. dec 2008 Jeps. Det gjorde den nemlig. Du kan få bundstykket hos hovwdiaudi.dk og hos krogslund.dk - jeg kunne kortslutte tændingen, og så startede bilen. Kan den løbes i gang? Det kunne min nemlig. Dog ikke med startkabler, den skulle løbes i gang.

• #18   7. dec 2008 er da helt sikker på der er flere der har prøvet det samme, men det kan jo stadig være mange ting, derfor prøv de fejlfindings metoder som jeg og djon skrev, så vil det være meget lettere at hjælpe dig med at finde fejlen. Da de fleste der har haft en brugt bil har fået skiftet bundstykke i tændingslåsen, eller skiftet brændstofpumpen/ relæet.

• #19   8. dec 2008 Hey drenge, så er jeg tilbage igen!

Tak for alle Jeres indlæg!

Jeg er stadig en del på bar bund i sagen!

Jeg har fundet ud af følgende:
    - Der er gnister på tændrørene, så tændingen er ok.
    - Der er en dårlig stelforbindelse på -benet til at trække relæet! Her er der kun 5,5V, hvor der jo skal være 12V.
    - Relæet har svært ved at forblive trukket, hvilket også forklarer det tidligere beskrevede relæ, der bare står og tikker! Jeg skilte relæet ad, så jeg kunne se spolen og kontaktsættet og så kunne jeg se, hvad der var galt!

I morgen tirsdag får jeg et nyt relæ hjem, så nu får vi se, om det udelukkende er relæet, eller om der også skal laves ny/bedre stel til det ene ben!!!

Endnu engang: Tak for Jeres hjælp! ;o)

<b>Plexi</b>

• #20   9. dec 2008 ¤ DJ Plexi ¤ - Hvad er det for et relæ ?

• #21   9. dec 2008 DOH, det glemte jeg lige at tilføje... Det er det relæ, der styrer hvornår benzinpumpen kører...

<b>Plexi</b>

• #22   20. nov 2015 Hvad endte det med? smiley

Kommentér på:
Golf III VR6 startproblemer

Annonce