{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
611 visninger | Oprettet:

Saxo eller Corsa {{forumTopicSubject}}

Inden for den nærmeste fremtid kunne jeg godt tænke mig og købe en ny bil. Valget står sådan set mellem en citroen Saxo 1,6 vts/vtr eller en Opel Corsa sport / gsi.
Hvilken af dem ville være det bedste køb. Altså hvilken af dem er der flest fejl med, har læst mig frem til at saxo'en kan have problemmer med gearene. Og at en opel corsa har let ved at ruste nogle steder.
Nogen der har nogen erfaringer med de to biler, og kan råde mig til det bedste køb? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Saxo eller Corsa
  • #1   8. maj 2005 Har ingen erfaringer personligt overhovedet faktisk.
    Men derfor ville jeg alligevel ikke være et sekundt i tvivl om at jeg ville vælge SAXO hvis jeg havde de to muligheder.
    Det er udelukkende design og stil jeg vælger ud fra her.

• #2   8. maj 2005 en saxo den ruster ikke væk, min frks

• #3   8. maj 2005 Helt klart en saxo:-) hvis det er kender jeg en der har en 16v og en 8v tilsalg.

• #4   8. maj 2005 Jeg var meget tilfreds med den Saxo 1.6 VTS Sport ( 8v, 100 HK ), jeg havde. Den var kvik og lå kanon på vejen.

Bare sørg for at få én med aircon, du betaler ikke meget mere for det, men det er super fedt at ha', og bilen er meget nemmere at komme af med igen, når den tid kommer.

...Ta' du bare ud og prøv sådan én - jeg tvivler på du bliver skuffet.

• #6   8. maj 2005 Jeg ville helt klart vælge saxo.. men det er på samme primisser som mange andre.. at det er på udseende! de er for lækre, også selv om de står forholdsvis std.

• #7   8. maj 2005 Saxo da - laaangt federe køreoplevelse.

Den ruster ikke. Hvis den bliver behandlet hårdt, går den også i stykker, og gearskiftet er nok mere beregnet til en fransk vinbonde, end en dansk teenageknægt. Men....

...hvis du hellere vil have en køroplevelse som et vådt franskbrød - så vælg Corsa, oplevelsen varer bare kortere for den er rustet væk før du når at sige undervognsbehandling....

• #10   8. maj 2005 Volvo er meget fed, hvis man bor på landet og ikke er designfreak.

Ville nok hellere køre galt i en Volvo end en fransk minibil.... Lidt ligesom et møde mellem en pansret mandskabsvogn og en trehjulet cykel.....

• #11   8. maj 2005 Jeg vil sige at jeg synes også at saxo'ens design er lidt federe end corsa'ens, men blev bare lidt bange da jeg søgte på forummet herinde og så hvor mange der sagde at det virkelig var lorte gearkasser osv smiley

Jesper [22] L:
    Hvad er prisen på dem, og hvor lang har de kørt, evt. nogle billeder?

• #12   8. maj 2005 Det eneste der kommer imod corsa'en er rust..

Kan da sagtens lade sig gøre at finde en corsa uden rust, og vedligeholder du den er der no probs.

Holder på corsa'en, kvallitet og elagance frem for pap smiley

• #13   8. maj 2005 Så køb en Saxo og et vådt franskbrød hver uge, så er du både rustfri og har de intetsigende køreegenskaber fra en Opel. Voila!

Kommentér på:
Saxo eller Corsa

Annonce