{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
606 visninger | Oprettet:

Rally og streetrace {{forumTopicSubject}}

Her den anden dag sad jeg og så noget Rally i fjernsynet, hvor de kørte rundt på almindelige veje, lukkede selvfølgelig.
Her lod jeg mærke til at tilskuerne stod meget tæt på vejen og også stod "på ydersiden" i de skarpe kurver hvor der er stor chance for at blive ramt, hvis en kører skrider ud.
Så var det jeg tænkte på... Hvorfor må de det?
Hvis man vil arrangere et streetrace herhjemme på en lukket bane skal folk stå flere 100 meter fra banen og der skal være ambulance og brandbiler stående standby.
Gælder der andre regler for rally eller er det bare endnu et eksampel på hvor laterligt et land vi lever i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rally og streetrace
  • #1   6. dec 2003 Du må tænke på at dem der kører rally er proffesionelle kørere ! Der ved hvor de har deres bil..

• René J
    René J Tilmeldt:
    mar 2003

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #2   6. dec 2003 ja for fan det har du ret i dem der køre rally køre jo aldrig galt.. smiley eller....... sys ellers men ret tit ser de køre i rabbaten eller ling.. men måske er det bare et tilfælde... eller!!!!

• #3   7. dec 2003 René J og Lars H:
    Nu var det også set i forhold til "20 årige" knægte, som mig selv smiley

Og jeg vil stadig mene at hvis det skulle være de punkterede så har de så meget mere rutine og styr på hvad de laver end, som sagt en "20 årig" !

• #4   7. dec 2003 Tak for svaret bs! Synd at folk ikke kan overholde de sikkerhedsregler der er lavet for deres egen skyld. For selv om rallykører er proffer kan det også gå galt for dem.
    Jeg er ikke ude på at sammenligne rally og streetrace/dørtræk, ved udemærket godt at der er stor forskel på prof og amatør ræs. Det var sikkerheden i rally jeg spurgte til, for har nogle gange lidt svært ved at se den.... Men nu ved jeg den er der smiley

Jeg synes det er lidt under lavmålet at svine os med lidt interesse for vores biler, til på det groveste. Det er en fritidsinteresse som så meget andet. Vi behøver ikke alle sammen dele de samme fritidsinteresser (heldigvis da) men vi kan godt have respekt for andres interesser også...!
    Gu har dørtræk/ræs noget med anerkendelse og opmærksomhed at gøre. Men det har alle slags udstillinger (som dørtræk jo egenlig er) da også. Man mødes med nogen som har samme interesse og snakker og hygger sig og viser sin hobby frem.
    Præcis som hvis du tog til en udstilling med hunde, katte kunst eller lignede.
    Ved godt at det tit forgår i skumle industrikvartere i ly af mørket men det forgår faktisk også lovligt rundt omkring (Esbjerg, Aalborg, Lolland) hvor nogle mennesker ligger al deres tid i at arangere et lukket race, i stedet for at folk fræser den lokale parkeringsplads foran SuperBrugsen op.

Men tak for at du gav dig tid til at besvare mit indlæg smiley

Kommentér på:
Rally og streetrace

Annonce