{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.118 visninger | Oprettet:

25 kr. pr vej !! Overpris? eller ! {{forumTopicSubject}}

Godaften drenge og piger.

Sidder lige i et lille "dilemma" og historien er som følger:

Jeg har en kæreste der bor i Holstebro, hun går på skole i Herning, hvor hun så har aftalt med en såkaldt veninde at de skal køre sammen, da veninden går på samme skole. Veninden's kæreste har så en Seat Leon Cupra, 240 HK fra 08 som hun flittigt bruger. Der er 37,8 km hen til pågældende skole. I've done the math. Og Seaten kører 12 km/l og bruger derfor 3,15 liter på turen. Veninden vil have 25 kr. pr. vej hun kører (Min kæreste er hoppet med på vejen, så veninden har ikke kørt nogen omvej) Hvad er jeres menning til dette emne ? Min kæreste skal finansiere over halvdelen af turen, som veninden alligevel køre.
jeg synes ikke jeg har favoriseret nogen, derfor er dette ikke tuderi, og kommentarer om dette bedes undlades.

- Allan Terkildsen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fældning af træ 1.200 kr.
  • Udskiftning af ventil i toiletcisterne 600 kr.
  • Ordne gulvplaceret Ifö- toilet, der løber 900 kr.
  • Dryp fra vand rør i badeværelse 1.200 kr.
  • HHjælp til at samle et PAX/forsand garderobeskab 200x60x236 1.700 kr.
  • Relæet i eltavlen slår fra når Vaskemaskike starter 840 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  25 kr. pr vej !! Overpris? eller !
  • #1   15. dec 2008 Ville kunne forstå det, hvis tidspunktet var anderledes, end hvad hun plejer, men det der lyder lidt svagt. smiley

• #2   15. dec 2008 Tja...... Hvad ville det ikke koste med bus/tog, samt al den tid hun sparer ved at køre med veninden?

• #3   15. dec 2008 dvs hun vil have 50 ??? pr dag ?
    du skal jo tænke på hvad det koster og starte en bil hver dag.
    altså jeg vil sige 250 kr om ugen er lidt vildt nok.

• #4   15. dec 2008 hun vælger selv, hun kan jo bare tage bussen istedet,

• #5   15. dec 2008 Jeg synes du skal se det på en anden måde.

25 kroner er billigt for at blive transporteret knap 40km - synes du ik?

Det er rigtigt at 25 kroner er en stor del af udgifterne når bilen nu alligevel skal den vej, men hvad koster alternativet?

• #6   15. dec 2008 Det er sku billigt...

Tænk på hvis man selv skulle holde en bil kørende med benz, service, værditab osv....

Prøv og regn det ud...

• #7   15. dec 2008 Jeg ville ikke betale.

slet ikke når hun alligevel skal samme vej.

Jeg havde taget hende med GRATIS

• #8   15. dec 2008 for fanden..... Hvis hun skal den vej alligevel.

• #9   15. dec 2008 Er hun utilfreds, kan hun jo bare selv købe en bil.... smiley

• #10   15. dec 2008 Tjaa enten vil man køres, eller også vil man gå! ;0) Jeg syntes nu prisen er fair nok, når man tager en busbillet i betragtning.

• #11   15. dec 2008 Syntes det er i orden.. der er også andet end benzin som ska betales f.eks forsikring og vægtafgift og service.. det bliver meget om året..
    Men din kæreste kan jo bar tage bussen hvis det for dyrt.

• #12   15. dec 2008 når jeg har nogen med når jeg er på skole ophold tager jeg halvdelen af det der koster for mig, om jeg skal den vej eller ej ja..

men jeg syntes at hvis de vil kør med mig så må man jo også deles om udgiften, men dog så syntes jeg ikke man kan tage mere end hvad det ville koste og komme frem og tilbage med anden transport..

• #13   15. dec 2008 Har du et billede af veninden, som ejer en Leon Cupra?

• #14   15. dec 2008 Og hvis én af mine venner var sådan der, så havde jeg sgu valgt bussen.

• #15   15. dec 2008 Men der kan jo ikke snakkes om slid på bil og så videre, da det ville være der alligevel.
    Jeg synes det er for meget, når turen køres alligevel.

• #16   15. dec 2008 Fair pris

• #17   15. dec 2008 Tja, der er også slid på bilen og sådan noget...

Jeg gjorde det på en anden måde da jeg hentede en flok gutter på vej til skole.
    De blev hentet og bragt hver dag, mod at de betalte halvdelen af det et månedskort ville koste dem. De var så tre faste i min bil, så det var egentlig en "fin" forretning for mig - men de slap for at skulle gå flere km hver dag, de satte sig direkte ind i en lun bil og de blev kørt til adressen.

Jeg hørte ALDRIG brok over den ordning. Til tider måtte de andre så selv tage bussen hjem en gang i mellem hvis jeg fik tidligt fri eller var syg - men mine venner sparede penge - og jeg nedsatte mine udgifter...

• #18   15. dec 2008 Mine kolleger kører med mig fra Aalborg til Hobro og tilbage hver dag, og de giver 35 kr. pr. dag.. smiley 140 km i alt.. Så det er lidt dyrt..

• #19   15. dec 2008 Kan slet ikke se hvorfor der er tale om penge for sådan en kort tur.
    Jeg mener en anden dag er det en omvendt situation og at regne alt ud i kroner og øre er efter min mening at gå i ALT for små sko.
    Ville personligt aldrig tage imod betaling for en køretur.

• #20   15. dec 2008 ved sku ikke, jeg havde sku taget en ven med gratis hvis jeg alligevel skulle den vej, eller det kun var en mindre omvej på et par km.

• #21   15. dec 2008 Har også haft det mange af jer siger inde og vende, men det er jo altså en tur der alligevel skal køres, og tror ikke de ekstra 55 kg slider så fandens meget smiley
    De sidder og diskutere nu, men veninden der er jo hverken til at hugge eller stikke i..

• #22   15. dec 2008 Hvis den pågældende chauffør skal have andre til at betale bilens udgifter som ikke ændres ved at der medbringes passagere.

Så vil jeg mene man ikke er ansvarlig nok til at have bil!

• #23   15. dec 2008 Der er ingen tvivl om, at det koster langt mere end 50 kr. hver vej at køre i en Leon Cupra, hvis man påregner slid, afskrivninger, dæk, bremser osv. osv. Jeg synes derfor, det er fuldt ud rimeligt, hun skal betale de 25 kr.

Jeg ville bestemt heller ikke bryde mig om at have nogen med oppe at køre, som ikke ville bidrage med halvdelen af udgiften - af rent principielle årsager. Og hvis man ikke vil give det, så er man sgu godt nok en nasserøv uden lige!

Det var bare min mening ...

• #24   15. dec 2008 Jeg kører faktisk også med en ven hver eneste dag, og det er 42 km pr. vej. Dog bliver vi kun kørt derud, da det er hans mor.. Men det er skam helt gratis, og burde det jo også være, når man alligevel skal samme vej.

• #25   15. dec 2008 Synes også man er en nasserøv hvis man ikke giver noget.
    Kørte med en ven i skole hver dag i 2 måneder, der gav jeg en kop kaffe hver dag (10 kr) og så ville han købe en Mp3 af mig, som jeg bare gav ham grats i stedet. Det er sgu det mindste man kan gøre, han sparede mig jo for nogle kolde cykelture (og motion!)

• #26   15. dec 2008 Synes det er billigt.

Jeg havde sku ikke gjort det billigere.

Det ville nok koste hende 25-30kr om dagen med bus. Men det er hurtigere og 100gange nemmere at sætte sig ind i en bil.

Synes ikke hun burde klage.

• #28   15. dec 2008 Jeg kører præcis samme rute. 40km for mig, de gange jeg er på skoleophold i Herning. Jeg havde en med op at køre sidste forløb, hvor benno priserne var voldsomt høje dog. Jeg tog 15kr pr. vej. dvs 30kr pr dag. Min bil er selvfølgelig også en smule mere økonomisk. Den går måske 14km pr liter.

så ja 50kr pr dag er måske en smule i overkanten i disse billige brændstofs dage.

• #29   15. dec 2008 Strange - Fordi det ikke er en ekstra udgift for personen?
    Og hvis jeg skulle betale, så havde jeg taget tog og bus, da jeg kun giver 11 kr om dagen, tur/retur. Uddannelseskort længe leve!

• #30   15. dec 2008 billigt. du skal regne slidtage af bil osv osv med også når du vil lave regnestykket. benzin kan ikke gøre det alene, plus den kæmpe fordel der er i at hun bare sætter sig ind, frem for at bøvle med bussen

• #31   15. dec 2008 Syntes det virker som en meget fair pris, lige meget hvordan man vender og drejer den kræver det en ekstra indsats at have en passager med, så hvorfor skal vedkommende ikke også spære lidt i kassen...

• #32   15. dec 2008 Kunne sgu ikke drømme om at bede om penge for sådan en tur! Men okey, hvis de skal køre sammen dag ud og dag ind igennem flere år, så er det vel fair nok at man giver til kompensation, mht. tilbeløbets størrelse, så er det måske okey! Men synesdet er svært, for ville aldrig selv bede om penge for den slags når jeg alligevel kører turen!

• #33   15. dec 2008 Strange - Der er jeg så så heldig, at jeg er der på pletten ALTID!
    Dog skal jeg stå og vente 5-7 minutter på dem, fordi de siger kl 7, og så bliver klokken gerne 7:05-10.. smiley

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #34   15. dec 2008 det er da helt fair... hun kan jo trække sin befordring fra i skat og det der er da billigt

• #35   15. dec 2008 Uha så er der lige kommet en tilføjelse, Prisen er fastsat efterfølgende, så den har ikke været aftalt fra starten.

• #36   15. dec 2008 Hvis man vil køre med syntes jeg man skal betale med glæde, da mange får udgifterne dækket via job, skat osv. altså kørepenge, og jeg har selv kørt med andre i min bil til skole og de gav aldrig nogen men fik fra skolen / a.kasse osv. omkring 600 i ugen, dem kunne de jo bruge men ikke mig, da jeg havde udgiften alligevel, så 25 kr. er ikke meget pr. tur, men når man snakke hver dag så kunne der jo gives lidt "rabat" fra venindens side, så måske 40 kr. pr. dag, og egentligt syntes jeg ikke da din kæreste jo alligevel sparer penge, og det er mere misundelse over at hun skal af med pengene end, den faktiske udgift, så smil og betal eller tag bussen....

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.603
    #37   15. dec 2008 så er veninden vel kommet i økonomiske vanskeligheder her op til jul... ;-p

• #38   15. dec 2008 hun skal se det som en god service, og så må hun betale det det koster.

• #39   15. dec 2008 Jeg vil gerne gi' 25kr for en tur i en leon cupra smiley
    især hvis det er en kvinde der kører - så kan det jo være familien bliver glade for min livsforsikring !!

• #40   15. dec 2008 Steffen M
    Ja det siger hun da at hun er, men det bliver sku heller ikke bedre af at man lige har købt 8000, når man har en hund i forvejen..

• #41   15. dec 2008 det er alt for dyrt.. hun kører den samme tur om din kæreste er med eller ej.. kunne forstå hvis det var en omvej.. ville da nok mene hun skulle give lidt benz en gang i mellem men ligefrem at sige 50 om dagen det sys jeg er for dyrt.. veninden skal da bar være glad for hun kører med og kan betale lidt benz..

slidtage og forsikring.. det kan KUN være jyder der komme med de beskeder.. hun skal jo ikk betale en skid mere i forsikring fordi hun har hans kæreste med..

sys det noget fis og fyre af

• #42   15. dec 2008 sys ik man kan sammenligne det med et månedskort da veninden jo ikk står standby 24 i døgnet til at køre hende rundt..

• #43   15. dec 2008 LoL.... :0)

• #44   15. dec 2008 Helt ærligt - tror du ikke din kæreste skulle se sig efter nogle venner ? Skal man alligevel vejen. Kører lige forbi. Så er 25,- sgu helt hen i vejret, hvis det passer med tid osv.

Det koster ikke 25,- at have en siddende ved siden af. Dermed ikke sagt det skal være gratis

• #45   15. dec 2008 de 50 kr dækker jo kun lige benzinen, og det koster jo mer med toget eller bussen. så det er da en god forretning for begge to, ejerne af bilen får dækket udgiften til benzin, og den der er med op og køre kommer billiger frem en hvis vedkommene skulle køre med bus eller tog.
    så jeg kan ikke se hvad problemet er..

• #46   15. dec 2008 jeg synes det er en rimlig pris . det er da bare og tænke på bus nej bil ja vente på bus i kulden nej sidde i en varm bil uden en masse stop og en masse skolebørn ja

• #47   15. dec 2008 Helt ærligt hvis de er veninder burde hende der har bilen ikke hænge sig i at hun køre med hver morgen. Det ligger trods alt på vejen. Ville aldrig tage noget for at køre med en person når det lå på ruten. Kunne forstå hvis de var flere der skulle med så ville det koste lidt ekstra i benzin. Men når det bare er hende synes jeg det lyder lidt åndsvagt..

• #48   15. dec 2008 Nu har du ikke nævnt om hun får kørselsgodtgørelse, for det dækker garanteret de 25 kr. hver vej.. Men udover det kan man være både for og imod, for som nogle siger, hun kører vejen alligevel og er ikke en ekstra udgift, jeg kører selv mellem Billund og Holstebro 2 gange om ugen, og jeg har aldrig bedt folk om noget når de har kørt med, så har de givet en øl i byen istedet eller noget.. Men kan da godt se det fra venindens side også, hun har jo en større udgift af at køre turen dagligt, og kan man så deles lidt om det er det jo fint.. Men et eller andet sted er 50 kr. hver dag jo også en smule..

• #49   15. dec 2008 Lyder fair i mine øre
    hvorfor skulle de ikke del udgifterne

jeg pendler også sammen emd en frem og tilbage til skole når perioderne er der

vi skiftes så dog til at køre en uge af gange så der er ikke penge i mellem os
    men hvis der var det ville jeg sku også forlange lidt ekstra da det er mig der har udgifterne på slid osv.

• #50   15. dec 2008 Som Mark R rigtig siger

DIn kæreste kan vel bare få kørselsgodtgørelse for de km hun nu kan få, og hvis det er tilfældet, så er det vel meget fair at de penge går til benzin og slid på bilen..

• Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #51   15. dec 2008 Jeg tror 'veninden' er en dreng xD

''Seat Leon Cupra, 240 HK fra 08 som hun flittigt bruger''

Kommentér på:
25 kr. pr vej !! Overpris? eller !

Annonce