{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
478 visninger | Oprettet:

Nogle med forstand på anlæg ? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg vil gerne have 2 komponentsæt i 306'en udover det som er der nu, og så 2 stk. 10/12" basser i bagagerummet..

Men jeg er lidt i tvivl om hva fanden jeg skal gøre hvad angår forstærker osv :S

Har nu flg.:

Pioneer DEH4000 50 W. x 4 MOSFET Headunit som trækker de 2 JBL 130 mm. højttalere i dørene..
Fusion Mono block forstærker ( http://www.au2style.dk/fusion-enam8001-mono-forstærker-800w-p-920.html ) som trækker JBL 1100 watt 12" bas, men der er en + og en - mere i, så tror der er plads til en bas mere i den forstærker ?!
Så har jeg 2 stk. JBL 6x9 højttalere i hattehylden som min 4 kanals JBL forstærker ( http://www.hifi-city.dk/shop/jbl-gt5-a604-5998p.html ) trækker, og så en 2 fahrads BOSS kondensator.. der er vel ikke plads nok i mine nuværende forstærkere til at sætte de 2 x komponentsæt til, og 2 x basser? smiley og hvad skal jeg så have? hvad kan i anbefale? og nej, jeg køber ikke en stor forstærker og bytter ud med dem jeg har nu, er ikke millionær smiley

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogle med forstand på anlæg ?
  • #1   17. dec 2008 Du har ikke krafter nok til at drive 2 basser...Den fusion forstærker skal maks arbejde med 1 x 10 eller 12" bas... Så der bør du starte med at opgradere... Find en fornuftig brugt monoblok som smider cirka 800-1000 WRms i 2 ohm... Dog med nåde, da kvalitet og pris hænger sammen !

Og til valg af basser ville jeg tage et kig på Peerless XXLS eller B2 Ac-12... Koster ikke en formue, men spiller kanont...

Komposæt foran findes der nogle forskellige billige løsninger... Evt Peerless Definition 5 eller Rainbow SLX230... Tror de er det bebste bud til en overkommelig pris da de ligger på cirka 1000-1300 kr sættet...

Din 4 kanals JBL kan drive fronten og bagen...

Har ikke helt forstået hva du mener med 2 komponentsæt ? Om det både er til foran og bag i ? Eller om det ene sæt skal erstatte de 6x9ere ?

• #2   17. dec 2008 Dejligt, du lyder til at vide hvad du snakker om smiley

Jamen .. altså.. vil have et komponentsæt i for, UDOVER de JBL 130 mm. som sidder i dørene.. og så vil jeg have et komponentsæt i hver side ved bagsæderne.. Hvis vi går ud fra det bliver Rainbow SLX230..

og den JBL 4 kanals, mener du så den skal trække de 6x9 i hattehylden og så det ene komponentsæt i for ?

Og hvilken forstærker ville du så vælge til at trække 2 basser yderligere ? smiley

• #3   17. dec 2008 Jeg ville helt personligt smide de 6x9ere afhelvede til og så bar have komponentsættene i dørene... For 6x9ere spiller generelt ringe lydkvalitet og vil ødelægge dit setup... Plus så kan din forstærker drive dine højttalere du skal have i front og bag... !

Altså til dine 2 subs bør du finde en digital monoblok... Dog skal du regne med at smide 3500 kr hvis den skal være ny før du får noget som kan spille...

Men denne forstærker koster små 7 klik fra ny og han sælger den for 2... http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=653358

Det ville være fornuftigt til basserne... ! Dog bør du os opgradere dit strømsystem med et andet batteri ved brug af så kraftige forstærkere... !

• #4   17. dec 2008 Hmm.. var det ikke lige voldsom ? Direkte smide dem af helvede til ? smiley Har jeg nu ikke lysten til.. hehe

900W5 Earthquake Xtreme Bass 5-kanals til 2700 kr...

Kan jeg ikke bruge den til de 2 skide basser der ? smiley

• #5   17. dec 2008 Desværre ikke... Den kan kun drive 1 bas... Den er desværre ikke så stærk...

• #6   17. dec 2008 Jamen .. hvordan kan du vide om den er stærk nok ? smiley Kommer vel også lidt an på hvilken bas det er ?

• #7   17. dec 2008 Altså generelt er earthQuake forstærkerne noget bras til musik... Men desuden levere den kun 200 watt til subben eller lignende... hvilket ikke er nok til 2 styk basser... Selvfølgelig kommer det an på basserne... men lige meget hva kan den forstærker ikke drive 2 basser ordentligt... De vil selvfølgeligt spille, men du vil ikke kunne presse dem særligt meget...

• #8   17. dec 2008 Jamen .. kan du ikke lige forklare mig, hvordan du ved hvilket der er godt og ikk er, og hvilket der kan trække osv :D?

• #9   17. dec 2008 Kender det meste, og har prøvet en hel del... Og EQ det holder man sig fra da det intet med lydkvalitet kan levere... Køre som deltidsmontør for carsound, og laver lidt opgaver hist og pist...

Hvis du finder noget du er i tvivl om er godt, så smid en PB... Så skal jeg nok hjælpe dig på vej så godt jeg kan !

Kommentér på:
Nogle med forstand på anlæg ?

Annonce