opladning af batteri {{forumTopicSubject}}
Hej,.
jeg har lige lånt en oplader for at lade min bil op.. den løb tør for strøm for nogen dage siden og jeg havde falck ude at starte den. den kører fint nu.. ingen problem.. ham falck manden fortalte mig , at jeg bare skulle ud og køre end 20 min tid.. og det gjorde jeg ,
men jeg vil nu gerne oplade mit batteri alligevel , da jeg bruger den mange små ture og jeg har en ide om at det bruger meget strøm
den lader jeg har lånt lader mig .5 amp og når jeg sætter den til med strøm viser den 3½ . ud af 12 ... på display , det er det eneste display der er på laderen og det er en billig model ude fra jem og fix . hvordan ved jeg er , at batteri er opladet ?? og hvor længe skal jeg lade den oplade ,... jeg har nu også købt en jumbstarter , som kommer til at ligge ude i bilen permanent.. da jeg ikke gider vente på falck hvis det nu skulle ske igen.
hilsen Sasi.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
maj 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 14
suzuki wagon batteri..
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Hvis det er vmed låg, kan du købe en syremåler til ingen penge og se hvordan det står, før og efter.
Vedligeholdsfri er der jo et øje du kan kikke ned i og se om den bliver grøn.
En lader på 3,5 amp, giver nada, derfor skriver jeg et par dage, hvis dit batteri er fladt får du svært ved at lade det op i ordentligt stand.
Jeg har selv flere ladere og jeg lader et par timer på et alm. batteri med omkring 45 amp.
Hvis laderen virker som den skal så falder amp. måleren jo mere du får ladet op, og når du har nået max, ja så skal måleren stå på nul....
Hvis man har problemer med sit batteri ved denne årstid, skal man have et nyt, eller en lader som sparker røv ellers kommer du ingen steder..
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 3.125
maj 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 25 Svar: 180
maj 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 25 Svar: 180
opladning af batteri