{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trækaksel ford mondeo
  • #1   27. dec 2008 Det er til højre side

• #2   27. dec 2008 jeg tror det ikke den med abs sidder der nogle tænder på ude ved ledet ud mod hjulet og det gør der ikke på den anden

• #3   27. dec 2008 hmm... venter nok lige til jeg har hørt et par andre os smiley

• #4   27. dec 2008 Michael J...
    Du kan sagtens sætte en trækaksel på fra en ABS-bil på en ikke-ABS-bil,det betyder bare du har en tand-krans der ikke bliver brugt smiley men pas på,så sådan en Mondeo kan akslen sidde ufattelig meget fast ude i navet,jeg har flere gange taget hele navet og trækaksel med ud i presseren for at få det fri og hvis du bare tæsker på enden af akslen (der hvor den store møtrik sidder) ja så smadrer du bare dit knokkel-led smiley

• #5   27. dec 2008 Kent R...
    Hva faen,er Sjælland med her ? smiley

• #6   27. dec 2008 Allan... Den havde været på værksted og da mekanikeren havde skiftet fjedre osv var den åbenbart faldet lidt ud så da jeg kørte rystede hele bilen så jeg kørte tilbage og han satte den på plads igen. Men for sent.. Den var ødelagt så nu klonker det derude fra når man køre over småsten og den slags. Bærearme, kugler og alt andet er nyt derude så kan kun være den da den ikke sagde sådan før.. Det skete også for mig i venstre side og den er blevet skiftet. Men eftersom den har været af nyligt i højre side burde der ik være noget problem smiley

• #7   27. dec 2008 Michael J
    Ja hvis den har været af for nylig burde det ikke være noget problem og så er der egentlig ingen ben i at skifte den ;-.)

• #8   27. dec 2008 Allan håber jeg godt nok heller ikke... men kiggede i min værkstedshåndbog og der så det ud til at være et større projekt.. Det tog ham mekanikeren 1 time ca at pille den af og sætte den rigtigt på igen.. Men hvordan trækker man den nemmet ud.. Ved at dreje hjulet helt til den ene side eller?

• #9   27. dec 2008 Michael J...
    Du er nødt til at løsne bærekuglen,ellers kan du ikke få trækakslen fri af navet,når du så har den løs,kan du bare trække hele akslen ud af gearkassen og så spilder du jo nok noget gearolie,så husk at få efterfyldt gearkassen og husk endnu mere at få det hele spændt igen smiley

• #10   27. dec 2008 Og jeg vil så også gi mr. Geladen ret,hvis du slet ikke har prøvet sådan noget før,så bør du som minimum alliere dig med en som ved hvad det drejer sig om smiley

• #11   27. dec 2008 Har bare ik haft skiftet sådan en før. Men en gang ska jo være den første smiley Men har en ven med til det da han ejer liften,, Bærearme og den slags har jeg selv skiftet... Den skal have ny gearolie samtidig smiley

Men lagde bare mærke til mekanikeren skruede nogle bolte ud inde ved gearkassen inden den ku trækkes ud

• Christian L
    Christian L Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 5
    #12   19. jan 2014 Kan godt være jeg spørger dumt... Men hvordan får man trækakslen af inde ved gearkassen på sådan en Mondeo fætter?

Kommentér på:
Trækaksel ford mondeo

Annonce