{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bremselængde, skiver vs tromler bagpå
  • #1   1. jan 2009 Mener du effektivitet så er skiver vel altid bedst, men tror da ikke din bil køre så hurtigt at der brug for nye bremser.

• #2   1. jan 2009 jeg ved ikk med bremselængden hvordan den ændres, men jeg ville da fortrække tromler, med skiver så sætter pisset sig altid fast smiley Men jeg vil tro at bremselængden er den samme, den bremser jo mest på for akslen, det er kun 20%-30% den bremser i bag i forhold til foran.

• #3   1. jan 2009 Kan fortælle dig så meget at VW amager (SMC biler) skifter over dobbelt så mange skiver bagpå golf'erne end de skifter tromler bagpå dem, de holder simpelthen ikk, jeg overvejede selv at sætte skiver bag på min vento, men fik af vide både af VW og Autobremsen det ikk ville holde og jeg ville fortryde det.
    Valgt derimod at sætte EBC greenstuf skiver og klodser på (foran) det var til gengæld noget der virkede. smiley

MVH

• #4   1. jan 2009 Når en bil bremser, bruges forbremserne mest, ca. 70%. De sidste 30% sørger bagbremserne for, så jeg tror ikke, at det har den store betydning.

Jeg havde engang en Mitsubishi Galant med bremseskiver på alle hjul, den bremsede som andre biler med tromler på baghjulene.

• #5   1. jan 2009 Der er bedre køling i skivebremser. Men du vil ikke mærke den store forskel med mindre du kører meget voldsomt. Og på pengepungen.

• #6   1. jan 2009 Stefan H
    har ret.. kølingen er bedre på skiver.. grunden til at caliberne sætter sig fase er at folk ikke varmer bremserne godt op engang i mellem og det gør det jo heller ikke bedre at de mekanikere der montere nye bremser, calibere ikke smørre delene/glidere.

• #7   1. jan 2009 tromlebremser vil normal altid bremse bedre da de bremser over 70-80% af cirkelarealet imod klodser der bremser/griber over 30-40%. Men grundet den dårligere køling er det ikke forsvarligt at bruge tromlebremser på biler der skal bremses ned fra 200 km/t

• #8   1. jan 2009 okay, mange tak for hjælpen smiley

• #9   1. jan 2009 det skulle jo helst ikke ændre noget på bremselængden som sådan, ... så overbremser den jo på bagaksel.

• #10   1. jan 2009 Jeg har en eller anden idé om at man kan optimere en del på bremselængden, når bilen er sænket/hårdere..

Hvis undervognen krænger mindre ( snuden dykker mindre ), når man jokker bremsen i bund, vil den have mere greb bagpå.. Dertil kan man i teorien kunne tilføre kraftigere bremsning bagpå...

Hvordan det skulle ændres, ville i min verden være en front/rear justerbar bremsekraft-fordeler.. Eller at montere skiver bagpå, og finde et sæt bremseklodser der tager bedre fat bagpå, end foran..?

Kom med nogle flere tanker, det er et spændende emne smiley

• #11   1. jan 2009 Nicklas O: HVad er fordelen ved EBC greenstuf skiver og klodser? Mener, hvordan adskiller de sig fra andre skiver og klodser?

• #12   1. jan 2009 *The Ramster *:

de tager bedre fat, og bremser som de skal under en del højere temperaturer jo smiley

de bedre skiver sikrer så at de ikke bliver skæve, ligesom de billige møgskiver mange andre kører med..

• #13   1. jan 2009 Ok, for står og skal have skiftet skiver og klodser på min mkiv`er og jeg vil ikke lave nogen opgradering, da jeg ikke kører rådent og derfor ikke har brug for forstærket bremsekraft, men blot nogle gode, solide skiver og klodser såvel for som bag og det kunne jo være der var et alternativ til Toyotas.

• #14   1. jan 2009 det kunne det..

Jeg kører med Black Diamond skiver på min charade... købt hos www.camskill.co.uk..

Jeg kører friskt til, og engang imellem får bremsen nogle bank.. Jeg har kørt... hmm.. de første 40.000km på de skiver so far, og de er ikke slidt ned under minimumsmålet endnu smiley

Det er fandme kram smiley

• #15   1. jan 2009 du skal IKKE smide greenstuff på din supra... det vil du ffortryde bittert. Red eller yellow er nok smartere

• #16   1. jan 2009 Jeg ville nøjes med nogle almindelige Mintex fra mekonomen.. og evt deres skiver også.. de fører brembo erstatningsskiver smiley

Kommentér på:
bremselængde, skiver vs tromler bagpå

Annonce