{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.039 visninger | Oprettet:

yo s
yo s
Tilmeldt:
5. apr 2006
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 62

VW snyder mig? reparation {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Gør det lige så kort som muligt. Har en polo fra 2004. For 6 måneder siden sprang der en tændingsspole. Tog til VW og de skiftede den for en sjat penge. Et par måneder efter springer den igen og jeg får det lavet samme sted fordi jeg regner med at garantien selvfølgelig dækker. Jeg får så at vide at jeg skal betale, fordi polo'er har 4 tændingsspoler og det er ikke den samme tændingsspole de har skiftet som sidst. WTF SNYD?!? tænker jeg, men betaler selvfølgelig og får en kvitering hvor der er noteret hvilken af de fire tændingsspoler de har skiftet.
Nu er ulykke sket igen??? inden for 6 måneder!
1. Hvad kan det skyldes?
2. Hvordan sikre jeg mig at VW ikke snyder mig med hensyn til deres snak om at den tænddingsspole de skifter nu ikke er den samme som de to første gange?
3. Hvor finder jeg tænddingsspolen og skal jeg måle den med et voltmeter for at finde ud af hvilken den er sprunget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW snyder mig? reparation
  • #1   2. jan 2009 Du kan ikke selv kontrollere det. Du må stole på værkstedet. Ellers kan du mærke dem af og se hvilke der er skiftet.

  • yo s
    yo s Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 62
    #2   2. jan 2009 Hvor sidder de typisk? så jeg kan få dem afmærket og hvilken af dem er så nr 1, 2 ,3 og 4?

  • #3   2. jan 2009 Det er rigtigt at der sidder 4.
    Og det er rimeligt usansynligt at det er den samme der er gået lige efter den er skiftet.

    Det er normalt på mange bilmærker at de spoler går sig en tur.

    Som Ketil skriver. Få alle skiftet på en gang. så er de nye og du kan køre fejlfrit (med dem) i lang tid.
    Der går sikkert ikke længe inden den sidste ryger også..

    De sidder i forbindels med tændrørene oven på motoren.


  • yo s
    yo s Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 62
    #4   2. jan 2009 Så der burde ikke være noget snyd i det? Det vil også sige at det er ikke selvforskyldt at tændingsspolerne gå i stykker på den måde? Får stiftet de 2 andre denne gang hvis det er. takker.

  • #5   2. jan 2009 ja få dem alle skiftet og går de så igen så har vw et problem jo smiley

  • #6   2. jan 2009 yo S : Nej jeg vil ikke mene der er snyd. Det er helt normalt..

    (Selv om det ikke burde være normalt)


  • #7   2. jan 2009 man kan forlange at se de skiftet dele

  • #8   2. jan 2009 anders C : Hvad vil du se på dem??

  • #9   2. jan 2009 Jeg har altid fået de gamle stumper med hjem når jeg har fået lavet noget på værksted.

  • #10   2. jan 2009 Jeg har arbjedet ved VW, og det er rigtigt at de poloer har det med at dræbe tændspolerne. Det lyder dog underligt de kommer lige efter hinanden.. Prøv at se på reservedelsnummeret, står der ALT, DIV eller sådan noget efter det? Fx. 6n1 914 812B ALT ?
    Hvis der gør, så er det en uoriginal tændspole de har sat i.. Ikke fordi det nødvendigvis er noget bras, men jeg ville da selv foretrække originale dele i så ny en bil, og så er man da sikker på at det er noget der virker..

    Men tror ikke det er VWs skyld at den spiser tændspoler til morgenmad, tror det er et tilfælde at de smutter på række..


  • #11   2. jan 2009 Der ka udlæses med en VAG tester ell vw's originale tester hvilken spole der er defekt! Ja der sidder 4 stk! Så de forsøger ikke at snyde dig! De sidder oven på tændrøret oven i topstykket, og det er desværre en typisk fejl der forekommer på næsten alle VAG biler! Er selv teknisk rådgiver ved AUDI i aalborg, og ved hvor vigtigt det er at mærke dem op, og dokumentere med fejlen med udskrift fra testeren, så vi ikke kommer i klemme næste gang problemet opstår! Hvis altså ikke kunden ønsker dem alle skiftet samtidig! Så du kan roligt stole på dit værksted! Mærk dem selv op, ell få din mekaniker til at gøre det! Gå evt med ind og se hvad han gør!
    Mvh Christian


  • #12   2. jan 2009 mærk spolerne op

  • #13   2. jan 2009 tændspoler går jo som varmt brød på vag biler...

  • #14   2. jan 2009 Danni N : Jeg tror det er lige før at det er bedre i det tilfælde at det er uorginale dele. Men tvivler nu på at de har sat uorginalt på uden at spørge først..

    Christian : Er du ikke kun service rådgiver ;o)


  • #15   2. jan 2009 MB - Det kommer helt og aldeles an på hvor de uoriginale dele kommer fra. De behøver jo ikke nødvendigvis at købe de uoriginale dele hos SMC, de kan vælge at købe dem fra samme distrubutør som sælger til Thansen hvis det var det de ville.. Og der kan altså være stor forskel på originale og uoriginale dele smiley Men ja, det er rigtigt at den uoriginale del kan være bedre end den originale smiley

    Men de kan godt finde på at sætte en uoriginal på uden at spørge, de fleste kunder er ligeglade og vil bare have deres bil ud og køre så billigt som muligt smiley


  • #16   2. jan 2009 Danni N: Rigtigt..
    Vi kan også sige det på en mere rigtig intern måde. "alternative" dele ;o)


  • #17   2. jan 2009 tag en tus og skriv 1-2-3-4 på dem... så kan du jo nemt se om de skifter en og hvilken

  • #18   2. jan 2009 MB - Hehe jeps smiley

  • #19   2. jan 2009 Ved godt det er uden for emnet
    men jeg ville sgu blive gal hvis jeg kørte min bil på autoriseret mærke værksted og de så sætter uoriginale dele i bilen uden at spørge først. Jeg ville aldrig stille spørgsmål ved den stump de skifter men jeg ville føle mig snydt at der kommer en uorginal stump i bilen på et mærke værksted hvis jeg ikke har fået valget først. Det er helt iorden med uoriginale dele i bilen og jeg ville sikkert vælge den uoriginale del pga prisen men hvis de automatisk bruger uoriginale dele så....


Kommentér på:
VW snyder mig? reparation

Annonce