Køb af Fiat Stilo 1,8 St.car gode råd {{forumTopicSubject}}
Min kæreste og jeg overveher at købe en Fiat stilo næste gang, jeg har siddet og kikket og fundet frem til at de ikke er særligt dyre, de er relativt nye, har en ok motor og fåes som st.car hvilket er vigtigt da vi planlægger familieudidelse.
Men hvad skal man være obs på med sådan en?? Jeg har hidtil kun kørt Opel og Ford men er blevet lidt hug på en Fiat næste gang.
Jeg har kik på en Fiat Stilo 1,8 Dynamic st.car, da jeg mener at 1,6'eren vil være for kedelig skal det være en 1,8'er, men hvilket erfaringer har folk med den, reservedels priser service/interval, generelle erfaringer etc. Hvad med rust (er den galvaniseret?), og el problemer??
Slutteligt vil jeg gerne bede diverse åndsamøber droppe deres kommentar med hvad FIAT står for etc, kender jokesene, og nej en Fiat er ikke en Audi eller en Mercedes som sikekrt er bedre rent kvalitetsmæssigt, men de ligger ikke just i samme prisleje.
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 1.108
Det var godt nok den mest konstruktive kommentar, jeg længe har set!
* Mr. Nobody *:
Du har ret i, at I skal op i mindst en 1,8. Bilen er ganske tung, så der skal lidt kræfter til. Min svigerfar har haft en 1,8 5 dørs, og den må ikke være svagere. Han havde nogle problemer med den, som mest var relateret til elektronik. Derudover var den vist ok. Som du selv siger, så får man hvad man betaler for, og jeg mener absolut at de er bedre end hvad prisen antyder. Held og lykke med købet og familieudvidelsen!
mar 2003
Følger: 27 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 5 Svar: 183
Godt nok er min en 1,9 JDT og køre i bare over 15000km / år ville jeg vælge en dielse... men chip køre jeg mellem 17-21km/l.
jan 2003
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 39 Svar: 2.215
Daniel P>> du ved tydeligvis ikke hvad du snakker om, jeg kører selv Opel og har gjordt det i mange år nu, og der er sku nok en grund til at næste bil ikke bliver Opel, medmindre man finder et djævelsk godt tilbud...
K. Holm>> Ja find en anden, hvis du endelig skal komme med sådan en bemærkning synes jeg da at det mindste du kan gøre er at komme med alternativer i stedte for at spilde mein tid med sådan et svar, men tak for det.
KM>> Fint så er jeg ikke den eneste med den holdning ;o) hvordan er komforten i sådan en STilo, går ikek ud fra der er andet end en smule mer støj i St.caren frem for en 3/dørs?!?
Ulrik A>> Jeg ville også gerne have Diesel, vi kører ca 30.000 km om året, men problemet er at pengene ikke er til en dieselbil, ellers var det også blevet sådan en... Meningen var at vi skulle have så ny, rummelig og veludstyret bil for så få penge som muligt, og valget er nu faldet på Stilo'en indtil videre, men en Diesel som du selv siger ville godt nok være at foretrække, ingen tvivl...
jan 2003
Følger: 47 Følgere: 46 Biler: 4 Emner: 39 Svar: 2.215
Køb af Fiat Stilo 1,8 St.car gode råd